A sokféle műgyanta választékból én nem minden esetben használok epoxit.
Miskolcon van egy barátom (Varga Zoltán) aki vagy 30 éve gyárt csónakokat, vízibicikliket, de készít repülőgépet is és aktív modellező is. F3J ben versenyszerűen. Én a műgyantákról amit tudok azt főleg tőle tudom és ha szükségem van valamilyen anyagra, akkor az ő segítségével szerzem be.
Ez a barátom cégének a weboldala.
http://csonak-kenu.hu/Én repülő és esetleg gyors hajó (ECO vagy MONO) esetén használok csak epoxi gyantákat és ezekhez az üvegszöveten kívül szén vagy kevlár szövetet.
Egyszerűbb esetekben poliészter gyantát használok. Például hajók esetén. Szerintem egy vitorlás hajó építéséhez ez is megfelelő.
A háztartási üzletben kapható Ablonczi gyanta (ez is poliészter) is jó laminálásra, de jobban szeretem azt amit Zoliék is használnak a csónakgyártáshoz. Az általuk használt gyanta változtatja a színét ahogy köt és így jobban tudom mennyi időm van, mivel a poliészter gyanta akár egy-két órán belül megköt. Ablonczival jártam már úgy, hogy sok aktivátort tettem bele és negyed órán belül kész volt. Nagyon felmelegedett és rideg lett. Ezt nem szabad csinálni, mert nem lesz jó a kész anyag, de a leírás szerint használva hajóépítésre megfelelő és jóval olcsóbb az epoxitól.
Amit fontosnak gondolok. : a lamináló gyanták hígfolyósak, könnyen kenhetők ecsettel, könnyen és mélyen beivódnak a szövetbe, kötés után keményebb, ridegebb anyagok lesznek.
A ragasztó gyanták mézszerűbb sűrű anyagok melyek a kikeményedés után is a lamináló gyantákhoz képest rugalmasabbak maradnak.
Ezeket ecsetelni nem igazán lehet. Lehet kicsi melegítéssel folyósabbá tenni őket a használatkor, hogy jobban beszívódjanak az anyagba.