Szerző Téma: Tatra 813 építés  (Megtekintve 28183 alkalommal)

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Tatra 813 építés
« Dátum: 2017. November 20. - 18:20:16 »
Sziasztok!

Már egy ideje belevágtam egy új építésbe de egyéb nyári elfoglaltságok miatt szünetelt egy kicsit. Most írok pár sort hogy mire haladtam eddig és ha időm engedi folytatom is. Szeretném ha a télen gurulóképes lenne az alváz.

Na de kezdjük az elején.
Szintén egy régi tervemet szeretném megvalósítani. Eredetileg egy trial Tátrát szerettem volna de aztán úgy gondoltam több lehetőség van egy közúti teherautóban. A 813-asnak létezik dupla és szimpla kabinos változata is és mivel az internetet bújva azt láttam hogy a modellezők 99%-a a dupla kabinos "Kolos" névre hallgató verziót építi meg, ezért úgy gondoltam hogy akkor én csakazértse! (és még van egy ok, az hogy a szimpla kabinosnál több szabad hely marad az alvázon de erről majd később).
Ráakadtam egy külföldi kolléga munkájára, aki Tamiya TA02 alapokra építette meg a hajtásláncot (majd később szétszedte mert neki nem vált be nekem jó lesz mert én másképp csinálom  ;) )

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=72935



Az alváz és a karosszéria ugyanúgy készül majd mint ahogyan ő csinálta. Viszont amiben eltérek az az hogy én csak egy motort használok a hajtáshoz és beiktatok egy 2 sebességes váltót is ami fent a kabinban kap majd helyet. A kormányzást nálam csak egy szervó fogja végezni.
Az alapanyagok, alkatrészek java része már megvan, Szervók, motor (35 körös vagy 55 van mindkettő), 8 db kerék, temérdek TA02-01 alkatrész,alu hatszögek, HG 2 sebességes váltó Aliexpressről, kardántengelyek, gömbfejek, ESC, alu idomok.
A kerekeim átmérője 104mm, ehhez igazítom a teherautó többi méretét.



Tervezett funkciók:
-előre hátra 2 sebesség
-első 4 kerék kormányzás
-teljes világítás vezérlés, sárga figyelmeztető villogóval
-hangmodul
-külön külön vezérelhető első és hátsó csörlő
-állandó összkerékhajtás

Később:
-füstmodul
-működő KCR daru talpalóval (na emiatt kell a sok hely, már most is bajban vagyok hogy hova tegyem az akksit)



A cél egy ilyesmi fakitermelő teherautó lapos rakoncás platóval.
De addig még nagyon sok munka van vele, azt hiszem ez egy igen hosszú projekt lesz.

Folyt. köv....
Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #1 Dátum: 2017. November 20. - 18:34:48 »
Némelyik kolléga így oldja meg TA02 hajtóművel:





Másik így:



És egy harmadik megoldás Reely p190 alkatrészekkel:



Igazából mindegyik megoldásnak van valami hátulütője ami nem tetszik ezért én egy saját verziót találtam ki.
Ez az utolsó a legjobb megoldás szerintem csak ehhez nincs alkatrészem és igyekszem megint abból dolgozni ami van itthon, az pedig a Tamiya TA01 és 02.



Ez kb 4 vagy 5 autónyi alkatrész.  :D
Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #2 Dátum: 2017. November 20. - 18:36:56 »
Ez az ami az irányt mutatja, valami hasonlót szeretnék:

Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #3 Dátum: 2017. November 20. - 19:08:39 »
És akkor most mutatom hogy hol járok. Először jöjjenek a képek aztán majd kommentálom.



















A legnagyobb fejtörést két dolog okozta. Az első hogy hogyan variáljam össze a lengőkarokat úgy hogy a hajtóműházak elférjenek és kijöjjenek a megfelelő tengelytávok. A másik dolog a kerekek jellegzetes dőlésének megvalósítása. Ez azért volt gond mert úgy kellett kialakítanom a felső lengőkarok hosszát hogy a féltengelyek ne essenek ki a helyükröl. Ez főleg a kormányzott kerekeknél volt gond.
A kétmotoros megoldás nagyon egyszerű lett volna viszont két nagy probléma van vele. Az egyik hogy a motor nagyon lent van sérülékeny és pornak kitéve. A másik hogy a TA02 hajtómű kialakításából adódóan és a nagy méretű kerekek miatt az egyik kormányzott kerék beleért volna a motorba.



Ezek miatt a motoroknak mennie kelett eredeti helyükről. Így viszont egy lassító áttételt elvesztettem (pinion-spur) , vagyis kell még egy áttétel amivel nyomatékot nyerek tekintve hogy így már csak egy motor fogja mozgatni a dögöt. Ezért döntöttem úgy hogy akkor már legyen benne egy váltó így lesz erő is meg sebesség is ha kell. Megkerestem a legolcsóbbat ami kapható. Aliexpressen találtam HG triál autó váltóját kb 6000 forintért. Háááát nem egy nagy valami de majd meglátjuk, végül is kisebb módosításokkal jó lesz. (erről majd később). Na, mivel a két motor helyett egy lett így az első és hátsó tengely párost össze kellett kötnöm egy kardántengellyel mert itt szintkülömbség is van. (HSP kardántengely, kb 2000 forint 1 pár) Előre pedig be lesz építve egy osztómű ami a váltótól átadja a hajtást a kerekeknrk,
Na jó tudom hogy ez így kicsit zavaros és nehezen elképzelhető, még az én fejemben is csak nagyjából vannak meg a dolgok de ha minden a helyére kerül csinálok jobb részletfotókat.
A kerekek katonai jellegűek, ebay-en valamivel több mint 8000 forint volt a nyolc darab (kompletten, ragasztva)
Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #4 Dátum: 2017. November 20. - 20:53:51 »
Szia Vikto!

Háááát, mit is mondhatnék! :)
Le a kalappal! ;)
Ez is nagyon ott van. :)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #5 Dátum: 2017. November 21. - 11:18:57 »
Csak felsorolás szintjén az eddig rendelt alkatrészek:

Kerekek
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/272658378207

Kardánok
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/361058340658
A keresztek fémből vannak, a szár műanyag.

Az osztóműnek átalakított áttétel
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/192273740148

Sebességváltó
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/222721733809

Motor
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/132186468305
Az 55T is kb ugyanennyibe kerül

Szervók
Look at this on eBay http://www.ebay.com.au/itm/282712265703

Szabályzónak egyelőre a legolcsóbbat választottam
Look at this on eBay http://www.ebay.de/itm/182797993341
De kicsit drágábban már kaphatunk nagyon jó vízálló szabit. Nekem a Jeepben ilyen van és kiválóan teljesít.
Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/172620737013

Lámpatestek
Look at this on eBay http://www.ebay.ca/itm/231977530667
Rendeltem belőle kisebbet, nagyobbat is.
A világítás vezérlőt még nem döntöttem el milyen legyen.

Vevő
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/301803014495
Ha majd a daru is készen lesz egyszer akkor kelleni fog a sok csatorna.

Csavarok
Look at this on eBay http://www.ebay.com.au/itm/262930880575
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/142379518287
Csak példaképpen. Csavarokra elég sokat költöttem és bevásároltam M2,M3,M4- esekből többféle fejjel és hosszúságban anyákkal alátétekkel, mert már nagyon kifogyóban voltak a készleteim. Érdemes az ilyen szortimenteseket venni mert szerintem árban ezek érik meg a legjobban.

Az alu idomokat Obiban vagy Praktikerben szerezhetjük be, megjegyzem elég borsos áron. Alulemez nekem volt itthon külömböző vastagságú ugyanis ha ilyesmit találok mindig elteszem. De mindenféle fém és műanyagok Miskolcon a Szatex Kft-nél lehet kapni.
Egyelőre ennyi. A többi tengely, gömbfej stb itthon talált, gyűjtögetett lomok és maradék alkatrészekből kotortam elő.


Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #6 Dátum: 2017. December 01. - 18:44:13 »
Sziasztok!

Az utóbbi időben sajnos csak elméletben tudtam foglalkozni a Tátrával. De így is sokat tudtam haladni vele mert, aki szokott építeni az tudja hogy sokszor a legtöbb időt az veszi el hogy kitaláljuk mi hogyan fog működni illetve mit miből és hogyan érdemes megcsinálni.

Nagy fába vágtam a fejszémet, mert nagyon sok funkciót akarok vezérelni, a távom pedig csak 7 csatornás és nem szeretnék másik távot venni. Máskülönben még egy 12 csatornás táv sem lenne elég. Szerencsére az én átalakított távom 2X 7 csatornás mivel lehet váltani a Mhz és a Ghz modul közt. A 14 csatorna már elég lenne, viszont a másik problémám az volt, hogy hogyan osszam ki a funkciókat úgy hogy mindent megfelelően tudjak működtetni. A baj az hogy ugyebár a távon csak 5 csatorna proporcionális + egy háromállású +egy kétállású kapcsoló a 6. 7. csatornának. Sajnos majdnem minden funkció proporcionális vezérlést igényel ezért nem tudtam mindent oda rakni ahova szerettem volna de a célomat elértem. A teherautón (elvileg) csak egy ki-be kapcsoló lesz és minden más távról vezérelhető.

Ghz vevő:

előre-hátra
jobbra-balra
sebességváltó
fény és hangmodul vezérlése
első csörlő
daru talpaló ki-be
daru talpaló le-fel

Mhz vevő:

daru kar forgatás
daru munkahenger 1
daru munkahenger 2
daru munkahenger 3 (teleszkópos kar ki-be)
csipegető
csipegető forgatás
hátsó csörlő

Sok keresgélés és utánajárás után ennél a fény és hangmodulnál tettem le a voksomat:



https://www.aliexpress.com/item/Original-G-T-POWER-Container-Truck-Lighting-and-Voice-Vibration-System-for-Tamiya-RC4WD-Tractor-RC/32807447840.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_5000015_10151_10065_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_5130015_10541_10084_10083_10304_10307_10302_10539_5080015_10312_10313_10059_10314_10534_100031_10604_10603_10103_10605_5060015_10596_10142_10107,searchweb201603_12,ppcSwitch_5&algo_expid=d07157fd-0fa6-490f-bbcb-a140c187af69-0&algo_pvid=d07157fd-0fa6-490f-bbcb-a140c187af69&rmStoreLevelAB=5

https://www.youtube.com/watch?v=o1VgKK3oM8o

A döntésem legfőbb oka az volt hogy ez tudja azt amire szükségem van és nekem kedvező áron (4 csatornát használ de ebben benne van a sebességváltó is. Extraként még vibrációs funkciója is van. A hangja egész jó, egyedül a fékezés hangja nem tetszik de az csak akkor hallatszik ha előremenet után hirtelen fékezel. Előre 6 fehér ledet adnak amiből kettőt narancssárga figyelmeztető villogóra fogok cserélni így azt is ez a modul vezérli majd.



https://www.aliexpress.com/item/1-10-Scale-9x15mm-AX-511-Circular-Ultra-Bright-RC-Car-LED-Lamp-Light-With-Strobing/32609912592.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_5000015_10151_10065_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_5130015_10541_10084_10083_10304_10307_10302_10539_5080015_10312_10313_10059_10314_10534_100031_10604_10603_10103_10605_5060015_10596_10142_10107,searchweb201603_12,ppcSwitch_5&algo_expid=345163af-bc5e-4adf-98a0-42fd6e4971f4-22&algo_pvid=345163af-bc5e-4adf-98a0-42fd6e4971f4&rmStoreLevelAB=5

Azt a csúnya kék foglalatot majd feketére festem.
Bár ez vevőről üzemel de igazából a jel vezeték csak a villogó mód választásra szolgál arra meg nincs szükségem.
Ezen a videón az első villogó funkció látható. Ez nekem meg is felel ezért nem kell nekem a funkcióválasztás.

https://www.youtube.com/watch?v=T6ESK7aAyk0

A következő dilemmám a füstmodul kérdése. Azt hogy hogyan fogom vezérelni úgy hogy a motorhanggal szinkronban legyen még nem tudom.
Eddig három variációt találtam, természetesen mindhárom a gazdaságosság jegyében.
Az első egy készen kapható modul. Ez egy Heng-Long harckocsi modell füstmodulja. Nem tűnik rossznak, egyetlen bajom vele, hogy a pumpája elég hangosnak tűnik és a szakaszos füstölés nem biztos hogy jól mutat majd. Mivel olcsó valószínűleg beruházok egyre próbaképpen. Mellette szól hogy kicsi és kompakt.

https://www.aliexpress.com/item/Heng-Long-Smoke-Maker-Machine-For-1-16-1-16-Chinese-99-RC-Tank-Accessories-Parts/32709562012.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_5000015_10151_10065_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_5130015_10541_10084_10083_10304_10307_10302_10539_5080015_10312_10313_10059_10314_10534_100031_10604_10603_10103_10605_5060015_10596_10142_10107,searchweb201603_12,ppcSwitch_5&algo_expid=9520bc39-1d72-406a-851e-97d46241bd2a-9&algo_pvid=9520bc39-1d72-406a-851e-97d46241bd2a&rmStoreLevelAB=5

A másik két variáció az építés. Nagyon látványos füstgépeket lehet készíteni, egyszerűen pc ventillátorból és hajszárító cekaszból:

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=25024

Szép füstje van, fillérekből összerakható viszont sok helyet foglal és szerintem sokat kell kísérletezni a fűtőszál hosszával hogy jó legyen. Illetve kell hozzá valami szabályzó ami hevíti a cekaszt. Viszont azon gondolkoztam hogy lehet hogy meg lehetne oldani 12 voltos autóizzóval is úgy hogy az üvegbúrát összetöröm és csak az izzószál marad. A fórum beszélgetés során kiderül hogy füstolajnak jó a babaolaj is.

A harmadik lehetőség szintén egy építés, méghozzá az egyik legkézenfekvőbb alapanyagból: e-cigi.

https://www.youtube.com/watch?v=6vnBdmssuEY

Nagyon jó ötletnek tartom. A srác egy 5 dolláros e-cigit alakít át meg kell hozzá egy 2 dolláros pumpa. Előnye hogy szintén nagyon szép tömör füstje van és kis helyet foglal. Lefestve az egész lehet akár a kipufogó dob maga, a pumpát meg a csővel el lehet rejteni valahova. A hátránya hogy folyamatosan csak pár másodpercig lehet üzemeltetni 9 voltról mert egyébként elég a fűtőszál. Egy másik videóban azt mondják hogy az e-cigik 4 voltosak (ez szerintem inkább 3.7 volt, li ion cella). Emiatt a fűtőszálat ki kell cserélni valami másra pl a fentebb említett hajszárító cekaszra. A füstolaj pedig kézenfekvő hogy e cigi olaj.

Nos! Még nem tudom melyik lesz a befutó, leginkább majd a hely és a füst "minősége" határozza meg.
Még azon is gondolkoztam, hogy mit lehetne keverni az olajba hogy amolyan dízeles fekete füstje legyen. Ezzel kapcsolatban még nem jutottam semmire, ha valakinek van ötlete ne tartsa magában.

Huhh egyelőre ennyi volt a mai elmélkedésem a terveimről, a következőkben a daru kivitelezéséről írok majd.

Folyt. köv.

Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #7 Dátum: 2017. December 02. - 14:06:04 »
Szia Viktor!

Nagyon ott van az összeválogatott cucc! ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #8 Dátum: 2018. Január 26. - 18:42:49 »
Sziasztok!

Sajnos mostanában nem sok id?m van modellezni de az utóbbi pár napban azért haladtam egy kicsit a Tátrával. Sok részlet homályos még és alkatrészekre is várok, na de majd csak kiforrja magát.
Elkészítettem az egyik hátsó felfüggesztést, hogy lássam hogyan is fog m?ködni illetve hogyan férnek majd el az alkatrészek. Eredetileg laprugót szerettem volna de azzal nem úgy mozogtak a kerekek ahogy nekem tetszett volna. Ez a megoldás kinézetre nem életh?, viszont a mozgása igen. A rugóstagok tamiya manta rayb?l származnak.
Helyére rögzítettem az áttételházat is, most pedig a kormányzáson agyalok. Kemény dió lesz, mert kevés a hely.
Lassan muszáj leszek nekiállni a kabinnak hogy lássam mennyi helyem van és akkor végre méretre vághatom az alvázat is.











Megérkezett a heng long füstmodul és teszteltem kicsit. Sajnos nem lesz jó. 7,2 voltról m?ködtetve nincs elég intenzív füstje és inkább olyan traktorosan pöfög. Nagyobb feszültséget meg nem hiszem hogy sokáig elviselne.
Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #9 Dátum: 2018. Február 17. - 18:54:35 »
Üdv Urak!

Végre megint tudtam haladni a Tatraval. (tűzifa összevágva, 1:1 autóm levizsgáztatva úgyhogy mostmár van időm modellezni  :) )
Időkozben megérkeztek a kínából rendelt alkatrészek, többek közt a hang és fénymodul is. Hát ez nagyon jó cucc, majd lesz videó róla. Bár az összehangolásával, beállításával megszenvedtem mert természetesen a kis ferdeszeműek elég szűkszavúak a manualt illetően. Itt vannak a sárga tetővillogók (ezek is nagyon tetszenek), a mikro áttételes motorok a daruhoz, pár darab mikroszervó, sípoló a tolatáshoz, és a heng-long füstmodul. Ez utóbbi nem lesz jó mivel nekem kevés az a füst amit termel és szakaszosan fújja ki mint egy traktor ez pedig nem hasonlít egy V12 motorra. (ha valakit érdekel, eladó 1000 forintért, csak kipróbálva volt, babaolajjal is egész jól működik )
Idő közben egyre jobban körvonalazódik bennem hogy mit szeretnék, hogyan nézzen majd ki a teherautóm.
Ilyesmi lesz:





Haladtam az építéssel is. Elkészültek a kormányművek és a kerékfelfüggesztések is. Valamint nagy előrelépés hogy megcsináltam a kabin nyers alapját. Muszáj volt mert nem tudtam mi hogy fog elférni, ugyanis majdnem az összes elektronika itt kap majd helyet plusz a motor a sebességváltóval.  Eléggé szűkösen fog elférni minden. Maga a fülke 3mm es reklámtáblából készült amit a munkahelyemen találtam. Van belőle 2,3,5,8 és 10mm vastagságú. Azt hiszem habosított PVC, nagyon jól megmunkálható és ragasztható pillanatragasztóval. Sablonként egy, az interneten talált papírmakettet használtam amit kellő méretűre nagyítottam és szimpla kabinosra alakítottam. Lehet hogy még nem említettem de  a Tatra méretaránya 1/12 lett. A kormányzás végül két, külön szervós lett aminek nem örülök de csak így tudtam megoldani. Ezzel az a bajom hogy bizonyos helyzetekben nem biztos hogy egyszerre fordulnak el az első és a második tengely kerekei, pl ha valamilyen terepakadályban megakad. Na de ez legyen a legnagyobb baj. A második tengely szervója azért így, fektetve lett beépítve mert a felett lesz az akksi elhelyezve, az első pedig azért így fentre, állítva mert csak így fért el. Az irányító karokat meg kellett hosszabítanom mert csak így tudtam elérni a kívánt elfordulási szöget. A felfüggesztés viszont nagyon jól sikerült, szépen mozognak a kerekek és később ha már minden súly rajta lesz még akkor is lehet hangolni rajta.














Itt látszik mekkora kupi van ha belevetem magam az építésbe. Na de ahogy szokták mondani "a zseni  átlátja a káoszt"  ;D :D ::)




A felső két hosszanti alvázpárt már leszereltem mert elkezdtem végleges formájára összerakni a hajtásláncot. A Tamiya TA spur kerekeire nem lesz szükségem ezért megszabadultam tőlük és az áttételház fedelét is hozzá kurtítom így nyerek némi plusz helyet.
Most azon agyalok hogy lehet hogy még ebben a fázisban le kéne festenem az alvázat mert később nem hiszem hogy kedvem lesz újra szétszedni az egészet. Ha minden jól megy jövő héten már önerejéből fog gurulni.

A módosított és az erdeti fogaskerék (természetesen az áttétel házak ki lesznek pucolva a fémforgácstól   ;) ):




Folyt. Köv.
Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #10 Dátum: 2018. Február 17. - 21:47:53 »
Szia Viktor!

Egyszerűen, nagyon szép!  :o :o :o
Nagyon ott van minden téren!  ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető Lala74

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #11 Dátum: 2018. Február 18. - 10:56:19 »
Szia klasz amit csinálsz viszont a kerekekről egy pár szót ejtenél triálozni szerintem jók lennének.

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #12 Dátum: 2018. Február 18. - 20:50:03 »
Szia. Igen jók trial ra. A Jeep Cherokeemon is ilyen gumik voltak először. 109mm átmérőjűek.
Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #13 Dátum: 2018. Február 27. - 21:43:12 »
Ismét haladtam kicsit, lassan tényleg gurulni fog. A kormányzást sikerült átalakítanom egy szervósra, így már biztos hogy mindig egyszerre fordul majd a 4 kerék. A felfüggesztést is átalakítom, mert a himbás megoldás sok helyen beleért a kerekekbe teljes kitérés és berugózás közben és igazából nem is tetszett. Helyette külön rugóstagot kap minden kerék. Már teljesen összeállt a hajtáslánc, és kicsit festegettem is. :-D







Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Tatra 813 építés
« Válasz #14 Dátum: 2018. Február 28. - 20:55:06 »
Szia Viktor!

Nagyon jól néz ki a vas!    :o :o :o
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com