Köszönik a modellek(is)
Hát....Aki eddig inkább a propelleresekkel repült......nehezen találkozhatott volna azzal a 6-7 emberrel, Akik turbináznak.
Horváth Jani, Dekor, Kövi, ScaleRudiKiss Tibi, esetleg jómagam, aztán, talán van még 1-2 modellozó,Akiket
nem nevesítettem, ezért elnézést kérek. De....ennyi van....itthon. Nekem is sokkal több ismerősöm van szanaszét
külföldön, mint itthon, Akik repülnek turbinással.......de majy leszünk többen is.
Egy 2.6, 3 m-es, propelleres modell árából simán kijön egy turbinás modell.....igaz....kicsit többet esznek kerozinból, mint
benzines társaik. A motorok, már szinte azonos árban vannak.......s egyben sokkal megbízhatóbbak, tartósabbak. 50 óra alatt, ha minden rendben van, nem igazán kell "hozzájuk nyúlni"! Az 50 óra az elég sok, nem ? Repülésük pedig impozáns. Érdemes spórolni erre a kategóriára. Természetesen, el kell kerülni a lestrapált, erőssen elhasznált, bizonytalan múltú modell megvételét, megfelelő(!)
tanácsadó segítsége nélkül!!!!!
Meg is lehet építeni, de csak nagy(!) gyakorlattal!
A súly ebben a kategóriában igen lényeges! Sokkal lényegesebb, mint a 90-130 gr-os felületi terhelésű
propelleres modelleknél. Főleg leszálláskor látszik, érződik, ha egy modell nagyon nehéz.
Még egy nagyon fontos dolog: mivel minden sokkal gyorsabban történik, mint a benzineseknél....ezért a
JÓ rutin(sok repülés, szimulátor) elengedhetetlen. Megfelelő gyakorlat (nem csak turbinás) nélkül nem érdemes felszállni! Több lehet a veszteség, mint az megérné!
üdv.:raid