Egy bizonyos(gyártóktól függő) procedúra után indul a turbina start!
Pl: Behotec: a gáz trimm és bot a minimumon van......ekkor kapcsoljuk be az adó után a vevőt. Ekkor a turbina elektronika is "bekapcsol". Trimm maximumra- első lépés, Gázkar maximumra- második lépés, Gázkar minimumra-harmadik lépés, gázkar maximumra- negyedik lépés.....ekkor indul az izzítás, vagy az izzítógyertya a gázstarthoz, vagy a kerozinhoz a "szénrúd" izzítás (kb 30 mp). Izzítás után......indul a starter motor, felpörgeti a turbinát 5-6000 fordulatra......ekkor jön a pb gáz, vagy a kerozin.....viszonyleg kis mennyiség.....ezzel beindul a "folyamat", üzemi hőmérsékletet, csak a fő kerozinszelep kinyitása után tudja elérni a turbina....680 fok környékén, kalibrálódik a turbina, alapjáratról 65 000-re emeli a fordulatot....itt az elektronika mindent ellenőriz:akku, hőmérséklet, pumpa feszültség stb. Ekkor, ha minden "kész" vissza állítja a fordulatot pl 35000-re, és jelzi a kiolvasón, hogy alapjáraton van, ami azt jelenti, hogy a gázkart újra a minimumra kell állítanod. Csak ekkor adja át a ford. vezérlést az adódnak. Innen szabad a pálya.....gázt neki és irány a levegő!
Leszállás után, a gázkar alapon van, ha a trimmet letolod a minimumig, kezdődik a leállási procedúra. Az elektronika lezárja a fő szelepet, ezzel egyidőben megállítja a keropumpát, majd a starter motorral, többszöri 4-5 ezres felpörgetéssel, lehűti a turbinát legalább 100 fok alá. Amikor a turbina a száraz felpörgetésekkel eléri a 99 fokot, a rendszer leáll, megy "pihenni"!
Kifúvócsövek:
Az a legjobb, ha figyelembe vesszük a gyártók ajánlását, ebben a dologban. Pl: Behotec JB 180 Gold Edition(19-20 kg tolóerő, a lefúvócső belső átmérője 90 mm, a mostani B300F-esnek (32 kg tolóerő) 100 mm a belső átmérője. Itt márt nem érdemes kisérletezni, megrendeljük a gyári ajánlású és a szükséges hosszúságú csövet, beépítjük és repülünk. Vannak modellezők Akik kisérleteznek, variálnak....kisebb nagyobb csövekkel....nem biztos, hogy nagy eredményeket érnek el, de jól elfoglalják magukat. a magam részéről, még nem csalódtam a csőválasztást illetőleg. Max. arra kellett figyelnem, hogy a külső héjj(0.15-0.20 mm alulemez) körül jól elforduljon a velktor egységem