Szerző Téma: RCM Pelikán Genesis 3000 V tail  (Megtekintve 6160 alkalommal)

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #15 Dátum: 2010. Október 19. - 11:17:39 »
Köszi, én is nagyon reméltem. Szeri Bandi beszélt rá, nem bántam meg.

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #16 Dátum: 2012. Február 16. - 19:01:28 »
Sziasztok.
Egy súlypontot tudna nekem valaki mondani?

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #17 Dátum: 2012. Február 16. - 19:33:39 »
a gépkönyve 67-73mm -t ír, nekem 73 környékén van.

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #18 Dátum: 2012. Február 16. - 21:05:40 »
Nagyon szépen köszönöm.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #19 Dátum: 2012. Február 17. - 18:57:23 »
Esetleg megírnád milyen konfig van benne?Motor hány gramm stb.?Köszönöm.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #20 Dátum: 2012. Március 03. - 21:44:46 »
Ma sikerült berepülnöm.
http://youtu.be/TtOAkxUSUOQ

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19594
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #21 Dátum: 2012. Március 03. - 22:08:07 »
Ma sikerült berepülnöm.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TtOAkxUSUOQ&feature=youtu.be[/youtube]

jano

Pazar, nagyon szép!  :o
Gratula!  ;D
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #22 Dátum: 2012. Március 03. - 22:11:15 »
Köszönöm.Volt vele munka az biztos.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #23 Dátum: 2012. Március 05. - 13:40:38 »
Szia!

Szép kis madárka.
Nem tudom mennyire vagy jártas a beállításban,csűrőnek adtál differenciálás?
Ha lehet ne használj csűrő oldalkormány mixet.
V vezérsíknál hajlamos a modell fordulóban lenyomni  az orrát, oldalkormány használatakor.
A V állás miatt bedöntéskor magasságiként is működik.
Érdemes ilyenkor a forduló irányába eső / bal fordulónál a bal oldali / oldalkormány kitérését változtatni ennek kiküszöbölésére.
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #24 Dátum: 2012. Március 06. - 19:06:23 »
Szia!

Szép kis madárka.
Nem tudom mennyire vagy jártas a beállításban,csűrőnek adtál differenciálás?
Ha lehet ne használj csűrő oldalkormány mixet.
V vezérsíknál hajlamos a modell fordulóban lenyomni  az orrát, oldalkormány használatakor.
A V állás miatt bedöntéskor magasságiként is működik.
Érdemes ilyenkor a forduló irányába eső / bal fordulónál a bal oldali / oldalkormány kitérését változtatni ennek kiküszöbölésére.

Differenciálás kell neki, nem is keveés. a gyári értékhez képest 30%-al több kell legalább.


Ez a V vezérsíknál csűrő-oldalkormány mix probléma teljsesen jogos, de azért ezt a kompenzálást elég ütős dolog beállítani. ötletem sincs, hol kéne ezt beállítanom.

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #25 Dátum: 2012. Március 06. - 19:47:20 »
Szia!

Milyen rádiód van?

A V-mixnél  két szervó kombinált kitérése mozgatja a magasságit és az oldalkormányt.
Elvileg ha az adó tudja kezelni külön külön a magassági és  oldalkormányként a  szervók végkitérését
a kitérés változtatásával lehet kompenzálni a nem kívánt hatásokat.
Mivel elméletben -és gyakorlatban is- a forduló kivitelezéséhez kellene használni együttesen mind a három kormányt, de legalább kettőt  - csűrő és oldalkormány- nekem az Xplorer fordulóban nyomta lefele az orrát az oldalkormány belépésére.
A bedöntött modell V-vezérsíkjának forduló középpontja felé eső oldalának dőlésszöge közelít a nullához,a kitérített oldalkormány nyomott magasságiként viselkedik.
Ezt a kitérést csökkentve lehet kompenzálni a bólintó hatást.
Fokozatosan, kis lépésekben változtatva a kitérést , utánna próba, csodákra képes ez az apró trükk.
És még egy:
Meg kell tanulni az oldalkormány használatát a csűrővel egyetemben,enélkül nagyon sok magasságot vesztünk fordulóban.

Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #26 Dátum: 2012. Március 06. - 21:26:33 »
Szia.Kipróbálom amit írtál.Nem használok semmilyen mixet.Minden 100% kitérésen van.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #27 Dátum: 2012. Március 07. - 20:36:48 »
Sziasztok!

A kitéréseket nyugodtan leveheted, nem 3D-hez kellenek hanem vitorlázáshoz. ;D ;D
Addig visszaveheted , hogy még dinamikus maradjon a reagálás ,végkitéréseknél.
Minél kisebb kitérésekkel vezetjük a modellt, annál kisebb lesz a kitérített kormányfelületek által generált ellenállás, ez nem a bot kitérítésére vonatkozik. :D
Így növelhetjük az egységnyi magasságra jutó, levegőben töltött percek számát. ;D
Expózni nem kell.


A levegőben törekedni kell arra , hogy ne szűk fordulókkal operáljunk , nagyon látványos , de így süllyed a legjobban modellünk.
Ha nem találunk emelést , utazzunk hosszú egyeneseket és nagy ívben , kis bedöntéssel forduljunk.

 

Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #28 Dátum: 2012. Március 10. - 16:39:59 »
Ez megoldható nagy kitérésekkel is és ha baj van több az esély a mentésre.De lényegében igazad van elismerem.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:RCM Pelikán Genesis 3000 V tail
« Válasz #29 Dátum: 2012. Március 11. - 14:45:47 »
Szia!

Ezt a beidegződést el kell felejteni hogy, majd jó lesz mentéshez.
Akkor addig egy egyszerű kezdő modellel kell gyakorolni, amíg nem érzi biztonságban magát az ember a levegőben
és nem szerez annyi rutint , hogy sokkolja a 100-nál kisebb kitérés. ;D ;D ;D ;D ;D
Ilyen kitérésekkel nem élvezet, hanem egy kín repülni , ugrál, bukdácsol a modell még akkor is ha rá gondolsz , hogy megmozdítod a botot.

A nagy kitéréseket egy dual rate kapcsolóval megoldhatod, így lehet egy csendesebb időre kisebb, és egy dobálósra egy nagyobb kitérést programozni.
A mentésre sem kell 100 százalékos szervó kitérés , van egy optimális ami elég a manőverezéshez minden helyzetben.
Magassági: +  - 20 fok
Oldalkormány : + - 30-35 fok
Csűrők: le 10-15 fok
             fel 20-35 fok a differenciálás és a modell tulajdonságaihoz igazítva.
Fék:    le 50-70 fok - madárfékkel kombinálva- csűrők fel 25-35 fok .
Ezek az alap 100 százalék kitérések.
Ami lehet a rádiódon csak 40 % .

Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))