Szerző Téma: 6V vs.4,8 V de hogyan?  (Megtekintve 1950 alkalommal)

Nem elérhető lacifiju

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 450
6V vs.4,8 V de hogyan?
« Dátum: 2010. Október 07. - 10:48:43 »
Helló!
Olyan kérdésem lenne,hogy egy rendszeren belül minimális súllygyarapodással hogy lehet előállítani a 2 nevezett feszültséget?
Konkrétan:
A heli ciklikus szervói 6V -ra vannak dedikálva ezzel szemben a rudder 4,8V !
Jelenleg a szabályzót 5,5 voltra állítottam,de ezzel csak az aranyközéputat lőttem be.A ciklikusok nem ,még a rudder túl teljesít!
Mi a megoldás?
T-rex 500dfc PRO / 600 EFL pro
 Tel:06-70/9-355-373

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
« Válasz #1 Dátum: 2010. Október 07. - 13:23:53 »
a szabályzódat állítsd 6V-ra és az alábbi kütyüvel csinálj 5V-ot a másik szervónak

http://www.dpcav.com/xcart/product.php?productid=16283&cat=262&page=1

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
« Válasz #2 Dátum: 2010. Október 07. - 13:29:03 »

Nem elérhető lacifiju

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 450
Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
« Válasz #3 Dátum: 2010. Október 07. - 19:53:29 »
T-rex 500dfc PRO / 600 EFL pro
 Tel:06-70/9-355-373

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
« Válasz #4 Dátum: 2010. Október 12. - 01:34:29 »
Helló!
Olyan kérdésem lenne,hogy egy rendszeren belül minimális súllygyarapodással hogy lehet előállítani a 2 nevezett feszültséget?
Konkrétan:
A heli ciklikus szervói 6V -ra vannak dedikálva ezzel szemben a rudder 4,8V !
Jelenleg a szabályzót 5,5 voltra állítottam,de ezzel csak az aranyközéputat lőttem be.A ciklikusok nem ,még a rudder túl teljesít!
Mi a megoldás?
Ezt hogy kell érteni??? Ahol feszültséget akarsz csökkenteni  1V körül ott sorba lehet kötni 1-2 diódát (diódánként 0,6-0,7V feszültségesés( nem árt egy 47-220uF kondenzator a test és a dióda utáni + közt), nagyobb feszültségkülömbségnél érdemes stabilizator IC-t használni.

Nem elérhető Modell Mánia

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 3
    • Modell Mánia
Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
« Válasz #5 Dátum: 2010. Október 13. - 11:06:41 »
Üdv!

Szerintem teljesen felesleges ezt túlspirázni!
A farokszervó akkor jó ha über gyors. Ha 5V-ról elmegy, akkor az 5,5V meg sem fog kottyanni neki. És még gyorsabb
is lesz a mozgása mint a gyári adat 4,8V-on.
A ciklikusokon pedig észre sem fogod venni hogy 1 század másodperccel lassabban fordul 60 fokot.
Egyébként pedig én eddig nem találkoztam olyan szervóval amelyik 5,5V-on elhalálozott volna.
Van mostanában néhány ultra micro szervó amit csak 1 cella liporól lehet hajtani, azok biztos kifekszenek 5,5V-on de a
többinek bírnia kell.
Sőt....ha 5 cellás NiMH vevőpakkot frissen töltve (főleg ha nagy árammal töltötték) teszel bele a modellbe, akár 7-7,5V
is lehet a fesz, a szervók mégsem reklamálnak. Sőt, még tovább megyek, robbanós autós versenyzőtársak között akad olyan aki
2 cella liporól hajtja BEC nélkül a szervókat és a vevőt. Ez 8,4V feltöltve. Hibátlanul üzemelnek 1-1,5 éve.