Erről lenne szó, kb 3 hosszú hónapomba telt. De rengeteget gondolkoztam rajta, tervezgettem. Az összkép igen hatásos.
Az utolsó pillanatban, épp az összerakás előtt tudtam venni még bele egy bábut is, az így készült
Záróbeszédként írok róla egy keveset.
Az alap elgondolás az volt, hogy vezetékessé csinálom, mert amikor ásni fog, úgy is egy helyben marad. De a mozgást távirányítóval akartam megvalósítani. Amikor először ránéztem, mondom ebbe nem fér bele megfelelő számú csatorna, meg se próbálok belegyömöszölni 8 csatornás vevőt. Tudom vki megépítette távirányítósra, de én annyi pénzt nem akartam áldozni rá. Elég kicsi a hely, egy megfelelő csatlakozó és akksi is alig fér el benne. Az alap funkciót, hogy menjen előre hátra azt tudja RC-ről. Így fel tud állni a trélerre. A rádió távirányítónak 7.2 V 2.4 Ah, az összes többinek a távirányítóból megy a 3.6 V 4.8 Ah feszültség. Így elég sok a játékidő áll rendelkezésre.
Végszóként Kritizálást nem fogadok el, mert elég sokat vesződtem vele, ha tudnád így is mennyibe volt, rengeteg kisérletezés, a tudás mögötte, az időráfordítás...
Hát a nehézséget egy kicsit fokozva, meg engem fényesítve, a távirányítóba 43 szál vezeték van, különböző hosszúságú, az árokásó karról 8 szál vezeték jön le, távirányítóról kapcsolható a felső villogó, a belső villágítás és a külső, meg a karon lévő ásást segítő lámpa is. De azt akartam, hogy vezeték nélkül is, amikor megy RC-vel, akkor is tudjon villogni, és a probléma ott volt, hogy ha távirányítón be van kapcsolva, és úgy kapcsolom rá a fülkénél is, akkor dupla áramot fog kapni ... egy egyszerű kapcsolással és kapcsolóval ezt sikerült ki is küszöbölnöm.
Már csak szépítgetnek kell, jobban összeilleszteni, vmi összefogatást találni. A lyukakat betömni, lefesteni.
Még megpróbálom a karokat erősebbé tenni. Remélem sikerül is.
http://www.youtube.com/watch?v=czPwlKX6c4ohttp://www.youtube.com/watch?v=6w6GCmsHm1Ihttp://www.youtube.com/watch?v=0_dnKM4XrUEAz építésrő...
felhasznált motorok...
Szereztem 9grammos szervókat, ezek elég kicsik, és még erősek is. Könnyűek is, de nem lényeg, mert repülőkhöz vannak ezek, áruk kb 1100-1500 Ft körüli darab árakon vannak. Nah ebbe az árokásóba kapásból 8 kellett bele. Én úgy kezdtem, h szétszedtem őket, elektronika minusz, a potmétert kiiktatni, h körbe tudjon forogni, a legfelső fogaskerékről a "bütyköt" levágni, így az is körbe tud forogni ! A motorra sima két szál vezetéket forrasztottam. A szervó kimenő fogaskerekébe belecsavartam és ragasztottam egy 3as menetesz szárat. Kész is a motor, akkor most jöhet a "hidraulika" . Az egy darab réz cső, amibe pont belemegy a 3as szár. Obiba lehet venni, kb 200 Ft 1 méter. Abból levágsz egy megfelelő hosszúságú darabot, amennyit kell, h mozogjon. Az egyik végére ráforrasztottam egy 3as anyát. A másik végére merőlegesen egy 3as csövet, abba egy 3as rúd, amit le kell fogatni, pl a karhoz .Fontos ! h a menetes szár kisebb legyen, mint a réz cső. Igen, ha ezt megépíted, akkor jön a bibi... Mert nagyon nagyon erős lesz, de nagyon lassú is. Kb 10 másodperc 1 cm . Nagyon nagyon lassú, de tuti, h bármit megemel, vagy megmozgat. Erre én kitaláltam, h kiveszek a szervóból egy fogaskereket, és így más sokkal gyorsabban forog, de jóval gyengébb lett ! De ! még így is elég erős ahhoz, h ezt a mini árokásót mozgassa teljesen élethűen. Még a karok gyorsasága is megfelelő. Erősnek is erős, csak nekem némi fennakadást okozott, h ez a piros kar, a kanállal a végén, tehát a legutolsó kar az árokásón, nem ugyan olyan, mint a JCB 3cx legutolsó kara. Az sokkal jobb kivitelezés, gyárilag, oda egyenes cső is jó, de ehhez a piros karhoz meg csuklós megoldás kellett. Ezáltal ott nagyon sok erő elvész, meg össze-vissza bicsaklik. Erősen gondolkozok rajta, h ezt a pirosat is átalakítom olyanná, vagy mint az igazin, az a "duplatengelyes" alábicsaklós megoldással.
Nah igen, így leírva elég könnyű, de sok-sok tervezgetés és még több idő áll mögötte.
A lánctalpakat egyszerű szervó hajtja. Úgy értem, h ugyan olyan kicsi, de azon csak annyi lett alakítva, h körbe tudjon forogni.
A tolólapot mozgató szervó meg még egyszerübb, abból csak az elektronika lett kivéve.
A fülke forgást egy nagy fogaskerékkel oldottam meg, annak a kisebbik párját rögzítettem a szervóra, így tud körbeforogni. Nah és itt jön még egy kis okosság! Én nem akartam, h ne tudjon körbe forogni, egyszer se, és megálljon egy ponton. Én azt akartam, h legalább 3x körbeforogjon, és csak utána "akadjon" meg. Ezt meg is tudtam valósítani. Egy csavarral, és 2 anyával. Most már 4x körbe forog.
Amikor készítgettem, készítgettem, gondoltam rá, h majd eladom 45ezer Ft-ért, de itt az utolsó fázisokba, amikor már csak össze kellett rakni, arra gondoltam, h megtartom, ha már ennyit szenvedtem vele. De azért várok ajánlatokat, lehet győzködni