Szerző Téma: Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !  (Megtekintve 11451 alkalommal)

Nem elérhető Bárándi Buggys

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 151
  • Toyota Supra az én Drift vasam ! :)
Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Dátum: 2010. Október 31. - 21:09:43 »
Üdv Modellezőtársak !
Azért nyitottam ezt a topikot mert én először off-road autóval kezdtem csak sajna némi problémák adódtak az autózási lehetőséggel ézrt feladtam ezt az ágat !
Már régebben érdekelt a jelenlegi ág az rc drift és ugygondoltam,hogy ki is próbálom nagy felindulásomban a buggymat eladtam és helyette vettem 2 db drift autót !
Hosszas keresgélés után rátaláltam egy olyan magyarországi honlapra ahol rc drifterek beszélik , hogy  hol és mikor csapatnak a srácok és leltem egy olyan topikot ahol az volt a cím , hogy Hajúszoboszlai és Debreceni drifterek itt meg ismerkedtem egy pár sráccal akik helyileg Szoboszlón laknak elhívtak és bemutatták , hogy mi is ez a rc drift !
Akit érdekel ez az ág a modellezésben az nyugodtan írjon ide és bővebb infót tudok adni !
Üdv Bárándi Buggys !
Road Runner Drift Team

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4748
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #1 Dátum: 2010. Október 31. - 21:34:59 »
Jó név választás!  :D

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #2 Dátum: 2010. November 02. - 18:52:56 »
Jó hogy felbukkant a Drift téma itt is!  ;)

Bárándi kolléga! Milyen autóval tolod a driftet?
70-381-95-97

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4748
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #3 Dátum: 2010. November 03. - 06:10:03 »
Nem bánnáh ha leírná valaki ide a téma elejére hogy ne kelljen keresgeni:
Mi is a lényege egy drift járgánynak, mire is kell odafigyelni, építés, stb.  ;)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4748
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #4 Dátum: 2010. November 03. - 06:14:41 »
Idézet
SZIA BÁRÁNDI BUGGYS!
Érdekele a drift, és hallottam te ebben profi vagy!
Ebben kérném a segítségedet.Milyen autót vegyek?
A kezdéshez kapcsolódó jótanácsok ,stb...
Válaszod köszönöm!

Idézet
Üdv Puma  !
Én mikor el kezdtem a driftet akkor vettem 2db tamya tt-01 tipusú elektromos autót utánna a drifterek tancsát kérve el kezdtem fel készíteni a kocskat driftre !
Szerencsére nem sok dolog kell ahoz hogy driftre kész legyen az auto először is le kell zárni a hátsó difit vattával célszerű mert az könnyen oldhato !
Miután meg untam az egyik tt-01 el cseréltem egy xray t1 tipusú kocsira na az a kocsi amit nagyon alyánlok drfitre full carban az egész kocsi alu telól ékszíly hajtás minden fém rajta nem ugy mint a tt-01 az tök műanyag !
Na szóval én a tt-01 alyánlom mert meg van minden hozzá itthon ami kell utánna meg amit a pénztárcát enged !
Bármi kérdésedvan vegyél fel msnre !
Üdv Geri

Valami ilyesmire csak  kicsit kifejtősebben gondoltam...

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #5 Dátum: 2010. November 03. - 17:13:44 »
Nem bánnáh ha leírná valaki ide a téma elejére hogy ne kelljen keresgeni:
Mi is a lényege egy drift járgánynak, mire is kell odafigyelni, építés, stb.  ;)


Szinte bármilyen Onroad alváz alkalmas Driftre.
A lényeg, hogy összkerékhajtású legyen (tudom, ez most szöges ellentétben áll a valós drifttel, de a könnyű és -a súlyához képest- nagy teljesítményű Onroad Rc autók szinte irányíthatatlanok csak hátsó meghajtással és csúszós gumikkal (lásd lentebb!) ).

Ugye a valóságban a drifterek a sokszáz lóerővel, és newtonméter-hegyekkel győzik le a tapadást, és csúszkálnak nagyon látványosan:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GwchMlOUQ4o&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0NL19GKVmw0&feature=related[/youtube]


Elvileg RC autónál is megközelíthető lenne efelől a drift kérdés (mondjuk egy nagyon nagy KV értékű villanymotorral, vagy hatalmas lökettérfogatú nitromotorral.), de sokkal egyszerűbben (és olcsóbban) találták ki az okosok évekkel ezelőtt; Csökkentsük a kerekek tapadását!

Vagyis el is érkeztünk a Driftautó legfontosabb alkatrészéhez, a kerékhez. A legegyszerűbb szigetelőszalaggal betekerni a gyári gumikat. Olcsó, gyors, de nem tartós. Pár akku, és lehet újra tekercselni. ;D
A műanyag 52mm-es gázcső (KPE cső) sokkal kifinomultabb megoldás. Filléres tétel belőle egy méter, le kell vágni (vágatni) 26mm széles darabokra, éleiket letörni 45 fokban (vagy esztergagéppel finoman lekerekíteni...) , és ráhúzni őket a felnire gumi helyett.

Kpe csőből esztergált "gumi" :



És ugyanez felnivel :


70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #6 Dátum: 2010. November 03. - 17:58:58 »
Az alváz kiválasztásánál az a kérdés, hogy hol fogjuk használni a kocsit.
Ha szőnyegen (pl. tornatermi pályán) akkor jöhet nyugodtan szíjas hajtású alváz.
Ha fog menni a kocsi parkolóban és egyéb helyeken ahol szennyeződés (apró kavicsok és egyéb dolgok) juthatnak a hajtásláncba, akkor inkább kardánosat javasolnék.
Nekem fél év alatt két hátsó szíjat daráltak le a kavicsok a Tamiya TA-04-ben (parkolóban persze... ;D)

Érdemes még alváz kiválasztásakor arra is figyelni, hogy az akku vagy a középvonalában, vagy keresztben középen legyen benne. ::)
Végül is lehet máshol is, de akkor ólmokkal ki kell precízen súlyozni az alvázat (könnyű nagyon elsokallni a jármű tömegével,lényegében minél könnyebbnek kellene maradnia).
Az alap dolog az, hogy az alváz hossztengelyével egyezzen meg a hosszanti súlyvonala is (lényegében ne legyen se jobbra, se balra túlsúlyos.)
A tengelyek közti súlyelosztás már érdekesebb kérdés. Függ a motor típusától, a differenciálművek állapotától (zárt, esetleg nyitott) és az irányító emberke játékstílusától.

Ide vonatkozó ökölszabály: A jármű orrához közelítve a súlypontot stabilabb, neutrálisabb lesz a viselkedése,de kevésbé látványos kanyarokra számíthatunk.
Hátrébb a súlyt tolva idegesebb viselkedést, a farrész nagyobb kitörési hajlamát, de látványosabb íveket kapunk.
Nekem a jármű első harmadában volt a súlypont, szépen össze lehetett kanalazni (szinte ;D) bármilyen csúszásból.

Visszatérve az abroncsokhoz, kétféle 52mm-es KPE cső létezik: a kék és sárga csíkozású.  
A sárga jobban tapad, a kék kevésbé. Általában alapmotorokat (Tamiya 540-es,70W-os,kefés) használok, a kék színkódú csövekkel nagyon szépen lehet menni.
A sárgákhoz már kell valami combosabb erőforrás ;).

70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #7 Dátum: 2010. November 03. - 18:08:43 »
Jelen pillanatban a Tamiya TA-04-em szerelőaknán van, a Reely alvázat használom driftre.
Hibátlan, hihetetlen mennyi mindent kibír.

Amúgy meg az olyanokra nem kell hallgatni, akiknek csak a titán / karbon / kevlár / elox.alu. egyvelege csak a driftautó.
A mi klubunkban sok TT-01 van,többségében tuningolatlan, teljesen műanyag alvázak.
Precízen lesúlyozva hatalmas élmény velük a játék, főleg egy páros drift csata, bármiyen felfestett pályán, vagy akár csak két bója körül... ::)

Szóval drifre nekünk eddig nagyon bevált: Himoto / Reely / Maverick onroad alvázak, Tamiya TT-01-es alváz, Tamiya TA-04-es alváz.
De ismétlem,a súlypont helyes beállításával és KPE gumikkal bármilyen Onroad alváz élvezetes driftautó lehet.
70-381-95-97

Nem elérhető Bárándi Buggys

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 151
  • Toyota Supra az én Drift vasam ! :)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #8 Dátum: 2010. November 04. - 13:19:43 »
Jó hogy felbukkant a Drift téma itt is!  ;)

Bárándi kolléga! Milyen autóval tolod a driftet?
Üdv BaluGTV !
Én egy XRAY T1 nyomom de van egy tt-01 is !
A T1 használom a tthez nincs szabi sajna ezért csak polc dísz !
Ja és a T1 egy supra kaszni van saját fényezés !
Üdv

Nem elérhető Bárándi Buggys

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 151
  • Toyota Supra az én Drift vasam ! :)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #9 Dátum: 2010. November 04. - 13:24:14 »
Üdv Drifterek !
Azt el kell mondanom hogy a nyáróta driftelek profi nem vagyok !
csak anyi hibám van a driftben hogy a sújpont áthelyezést nem tudom meg csinálni pl a assítónál ott mindíg beforgok !
Üdv

Nem elérhető Bárándi Buggys

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 151
  • Toyota Supra az én Drift vasam ! :)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #10 Dátum: 2010. November 04. - 13:26:21 »
Jaj még azt el felejtettem Szoboszlón jövőre meg építyük a zárt pályánkat ez egyik drifter társunk garázsábam !
Ha elkészül a pálya akkor szeretnénk versenyeket rendezni !
A pálya alakulásáról bármi fejlemény lessz szólok és aki akar az eljöhet egy kis versenyre !
Üdv

Nem elérhető Bárándi Buggys

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 151
  • Toyota Supra az én Drift vasam ! :)
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #11 Dátum: 2010. November 04. - 13:32:58 »
Egy két paramétert szerintem mindenki írhat a saját drift gépéről el is kezdeném !
Xray T1 Carbon fel és alváz Carbon tornyom alu telók fémkihalytások ékszily első és hátsó kerékhalytás lipóval használom a gépet !
Tamiya TT-01 alap alváz alu kardán gyári kihalytások nem láttam értelmét h kicseréljem fémre full csapágyas és asszem enyi kaszni nincs !
Üdv

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #12 Dátum: 2010. November 04. - 15:18:13 »
Egy két paramétert szerintem mindenki írhat a saját drift gépéről el is kezdeném !

Nagyon szívesen (bár szerintem itt csak nekem van driftgépem... ;D)!

Nos, az egyik Driftautóm egy Tamiya TA-04. Saját festésű, és matricázású Nissan Sylvia S15 karosszériával.
Tamiya Sport Tuned motorral, és Teu101bk szabályzóval.





Szíjhajásos, karbon felvázas és karbon rúgótornyos alváz. Elöl-hátul Tamiya sárga (medium) keresztstabilizátorokkal és Tamiya TRF lengéscsillapítókkal ellátva. Tamiya TRF könnyített féltengelyek, és kihajtások vannak még benne.
Nem tudom, hogy látszik-e a képeken, de 15 fokos kerékdőlés lett beállítva, és ahhoz lett kúpos alakúra esztergálva a KPE kerék. Így nagyobb felületen tapad, jobban kontrollálható kigyorsításkor.
Meg arcosabban is néz ki ;D ;D ;D.
A középső szíjkerékben és az első difiben van egy-egy szabadonfutó beépítve; előre hajtásnál mind a négy kerék hajt, hátrafelé viszont csak a hátsók.
Ennek az a nagy előnye hogy a fékezés is csak a hátsó tengelyre hat. Ergo pici fékezzésel azt az effektust lehet elérni, mintha behúznád a kéziféket.
Nagyon élvezetes kanyar előtt ezzel a technikával befordítani a kocsit.
Az utóbbi időben rákerült még a kocsira egy HPI D-Box Gyro kísérletképpen. Valamennyire stabilizálja a kocsit, nem kell annyira koncentrálni a terhelésváltásos kanyaroknál.

Bónuszként még van egy programozható Led szett is a kasztni alatt, ennek a fék jelét bekötöttem a kipufogóra. Éjszaka nagy feeling, ahogy visszavillog! 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3OWSO2zY4U4[/youtube]
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #13 Dátum: 2010. November 04. - 15:26:14 »
A másik driftautóm egy Reely alvázas Toyota Corolla GT AE86.  
A kasztnit nem én csináltam, érdekessége, hogy zöld-arany színváltós festékkel van festve.

Tamiya RS540-es motorral és HPI EN1-es szabályzóval van szerelve.



A Reely alváz, tulajdonképpen megegyezik a Himoto és Maverick alvázakkal :

http://jatek.vatera.hu/jatekkonzol_jatek/video_es_elektromos_jatekok/reely_1_10_rc_auto_alvaz_184231983.html

Ahhoz képest, hogy kínai az alváz, nagyon tisztességesen össze van rakva. Haver már fél éve nyúzza az övét... 8)
Tuningként tulajdonképpen semmi nincs benne, csak le van zárva a hátsó differenciálmű.
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Road Runner Drift Team Hajdúszoboszlai Drifterek !
« Válasz #14 Dátum: 2010. November 04. - 15:48:48 »
A harmadik Driftautóm egy eléggé alattomos jószág. Egy Yokomo MRTC4-es alváz, HPI Ford Mustang kasztnival. Saturn 27T-s mocival, HPI szabályzóval.





Az alváz érdessége, hogy Counter Steer mod lett a hajtásláncba beépítve. Ez tulajdonképpen azt jeleni, hogy meg lett változtatva a hátsó tengely áttétele, és jóval többe forog mint az első (100%-al  :o)

És pont ezért alattomos, mert egy átlag Counter Steer mod kb. 60-80 % túlforgást jelent. Kanyarban jó, de nem lehet vele egyenesen menni. Dologozok a probléma megoldásán, ézért is vettem meg a Gyrot, de az sajnos még a TA-04ben van tesztüzemen...
70-381-95-97