Az alváz kiválasztásánál az a kérdés, hogy hol fogjuk használni a kocsit.
Ha szőnyegen (pl. tornatermi pályán) akkor jöhet nyugodtan szíjas hajtású alváz.
Ha fog menni a kocsi parkolóban és egyéb helyeken ahol szennyeződés (apró kavicsok és egyéb dolgok) juthatnak a hajtásláncba, akkor inkább kardánosat javasolnék.
Nekem fél év alatt két hátsó szíjat daráltak le a kavicsok a Tamiya TA-04-ben (parkolóban persze...
)
Érdemes még alváz kiválasztásakor arra is figyelni, hogy az akku vagy a középvonalában, vagy keresztben középen legyen benne.
Végül is lehet máshol is, de akkor ólmokkal ki kell precízen súlyozni az alvázat (könnyű nagyon elsokallni a jármű tömegével,lényegében minél könnyebbnek kellene maradnia).
Az alap dolog az, hogy az alváz hossztengelyével egyezzen meg a hosszanti súlyvonala is (lényegében ne legyen se jobbra, se balra túlsúlyos.)
A tengelyek közti súlyelosztás már érdekesebb kérdés. Függ a motor típusától, a differenciálművek állapotától (zárt, esetleg nyitott) és az irányító emberke játékstílusától.
Ide vonatkozó ökölszabály: A jármű orrához közelítve a súlypontot stabilabb, neutrálisabb lesz a viselkedése,de kevésbé látványos kanyarokra számíthatunk.
Hátrébb a súlyt tolva idegesebb viselkedést, a farrész nagyobb kitörési hajlamát, de látványosabb íveket kapunk.
Nekem a jármű első harmadában volt a súlypont, szépen össze lehetett kanalazni (szinte
) bármilyen csúszásból.
Visszatérve az abroncsokhoz, kétféle 52mm-es KPE cső létezik: a kék és sárga csíkozású.
A sárga jobban tapad, a kék kevésbé. Általában alapmotorokat (Tamiya 540-es,70W-os,kefés) használok, a kék színkódú csövekkel nagyon szépen lehet menni.
A sárgákhoz már kell valami combosabb erőforrás
.