Helikopterek > Helikopterek vezérlése, távirányítása

Helikopterek távirányítása, szakszavak, távon mi micsoda és hasonlók

(1/12) > >>

Victor:
Sziasztok!

Most ízlelgetem a helizést, és vásárolgatom meg az első gépemhez az alkatrészeket. Régóta bújom a  helis fórumokat, de kezdőként számomra mindenki kínaiul ír, és itt a sokfajta szakszóra, és a távirányító menüire gondolok. Repülőnél könnyű megérteni a vezérsíkok neveit, csűrő magassági, vagy oldalkormány, aki kicsit is ért a repüléshez tudja mit jelent.
Viszont azt vettem észre, hogy helikopternél alig , vagy egyáltalán nem használunk magyar szavakat, sokkszor még ott sem ahol van magyar megfelelője. Például  folyton azt olvasom, hogy 13-as pinion, miért nem lehet azt írni, hogy 13 fogú fogaskerék, meg ciklikus szervó, én kezdő meg túrom a HobbyKinget, ílyen nevű szervó után, mire rájöttem, hogy az is csak egy sima szervó. De igazából amiért nyitottam egy új témát, az nem is ilyen apróság, hanem a heli írányításánál, és vezérlésénél használt szakszavak, amikről mint kezdő fogalmam sincs mit jelent, és mit csinál a gép irányításában. Gondolok ilyenre, hogy Alleron, Elevator, Throttle, Pitch, Rudder , tehát, hogy ezek mik, miért felelősek a gép írányításásban, illetve, hogy rotor(-ok) milyen mozgatását végzik.
Ez mellett pedig még ott van a távírányító menüjének kérdése is. HobbyKinges távom van (HK-T6A), ebben is rengeteg beállítás van egy része logikus,  de vannak ilyenek mint pl:Thro curv, Pith curv ,Swash afr, amiről szintén fogalmam sincs, de ha ezek meg nincsenek beállítva, akkor csak egy csatorna mozog a beállító menüben, a 4-es, ez azthiszem a farokszervó mozgatása. Azt is jó lenne tudni, hogy a karokon kívül a kapcsolókat hogy szokás beállítani. Legútóbb is olvasom, hogy "Hold" módban felpörgette a rotort, majd átkapcsolta ID (vagy idle) módba, és úgy szállt fel, én eddig teljesen abban voltam, hogy csak az egyik kapcsolóra van kötve a motor. Mi az, hogy autórotácisós mód, mi a beállítása? Kapcsolón van vagy csak gáz le, és hagyni szabadonfutón pörögni a rotort?  Vagy néztem egy néhány éves kínai srácot, repkedés közben ki-be kapcsolgatott valamit.
Szóval arra gondoltam, hogy kellene egy ilyen téma is ahol az alapok is le vannak írva, így szépen megkérném azokat aki ebben jártasak, hogy ha van idejük akkor leírnák, hogy mi micsoda, a gépen, távon, ők hogy szokták a távot beállítani, melyik csatornára mit kötnek stb stb.
Előre is köszönöm mindenki segítségét!
Üdv:Viktor

Pintyoke:

--- Idézetet írta: Victor - 2010. November 10. - 09:31:47 ---Sziasztok!

Most ízlelgetem a helizést, és vásárolgatom meg az első gépemhez az alkatrészeket. Régóta bújom a  helis fórumokat, de kezdőként számomra mindenki kínaiul ír, és itt a sokfajta szakszóra, és a távirányító menüire gondolok. Repülőnél könnyű megérteni a vezérsíkok neveit, csűrő magassági, vagy oldalkormány, aki kicsit is ért a repüléshez tudja mit jelent.
Viszont azt vettem észre, hogy helikopternél alig , vagy egyáltalán nem használunk magyar szavakat, sokkszor még ott sem ahol van magyar megfelelője. Például  folyton azt olvasom, hogy 13-as pinion, miért nem lehet azt írni, hogy 13 fogú fogaskerék, meg ciklikus szervó, én kezdő meg túrom a HobbyKinget, ílyen nevű szervó után, mire rájöttem, hogy az is csak egy sima szervó. De igazából amiért nyitottam egy új témát, az nem is ilyen apróság, hanem a heli írányításánál, és vezérlésénél használt szakszavak, amikről mint kezdő fogalmam sincs mit jelent, és mit csinál a gép irányításában. Gondolok ilyenre, hogy Alleron, Elevator, Throttle, Pitch, Rudder , tehát, hogy ezek mik, miért felelősek a gép írányításásban, illetve, hogy rotor(-ok) milyen mozgatását végzik.
Ez mellett pedig még ott van a távírányító menüjének kérdése is. HobbyKinges távom van (HK-T6A), ebben is rengeteg beállítás van egy része logikus,  de vannak ilyenek mint pl:Thro curv, Pith curv ,Swash afr, amiről szintén fogalmam sincs, de ha ezek meg nincsenek beállítva, akkor csak egy csatorna mozog a beállító menüben, a 4-es, ez azthiszem a farokszervó mozgatása. Azt is jó lenne tudni, hogy a karokon kívül a kapcsolókat hogy szokás beállítani. Legútóbb is olvasom, hogy "Hold" módban felpörgette a rotort, majd átkapcsolta ID (vagy idle) módba, és úgy szállt fel, én eddig teljesen abban voltam, hogy csak az egyik kapcsolóra van kötve a motor. Mi az, hogy autórotácisós mód, mi a beállítása? Kapcsolón van vagy csak gáz le, és hagyni szabadonfutón pörögni a rotort?  Vagy néztem egy néhány éves kínai srácot, repkedés közben ki-be kapcsolgatott valamit.
Szóval arra gondoltam, hogy kellene egy ilyen téma is ahol az alapok is le vannak írva, így szépen megkérném azokat aki ebben jártasak, hogy ha van idejük akkor leírnák, hogy mi micsoda, a gépen, távon, ők hogy szokták a távot beállítani, melyik csatornára mit kötnek stb stb.
Előre is köszönöm mindenki segítségét!
Üdv:Viktor


--- Idézet vége ---

Hát ez nekem is nagy segítség lenne...

maci:
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,316.0.html ;)

Garai József:
Szia pajitikák  Garai József vagyok ha bárkinek kérdése van tegye fel nyugodtan vagy akár hívhat is amiben tudok segítek
06 20 966 90 17

Victor:

--- Idézetet írta: Garai József - 2011. Február 14. - 17:30:23 ---Szia pajitikák  Garai József vagyok ha bárkinek kérdése van tegye fel nyugodtan vagy akár hívhat is amiben tudok segítek
06 20 966 90 17

--- Idézet vége ---

Szevasz!

Köszi, hogy segíteni szeretnél, én amikor megnyitottam a topikot, az első hozzászólásomban feltettem jó pár kérdést amire mai napig nem tudom a választ, átolvasnád?
Köszi előre is!

Üdv:Viktor

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése