Benzines gyujtáskapcsoló:
A gyujtáskacsoló 2 egységböl áll:
1. IR (infravörös adó) amit a vevö vezérel a ki/be kapcsokásnak szánt csatornán és vevö akumulatorja táplál.
2. IR vevö amit a gyujtás akumulatorja táplál.
A 2 egységet egy optószál köt össze, (a hiányábanan szembe kell állitani a 2 egységet és valami dobolozással (fényátnemeresztö csö,mattfeketére festett balza vagy rétegeslemezböl esetleg müanyagból kivitelezett árnyékoló csatorna (fém, szénkompozit vagy bármilyen vezetö anyag kizárva.)
Müködési elv:
Az IR adó szervóban a motor helyett egy LED van ami a motor jobbra illetve balra forgása helyett világit vagy nem.
Az IR vevö a fény hatására behuzza a rellét és biztositja a gyujtásnak a feszültséget . Összefoglalva; az adón levö kapcsolóval ki, illetve be tudjuk kapcsoolni a LED et és ezáltal megszakitani vagy aktiválni a gyujtást.
Elönye:
1. Pár miliamper fogyasztással (kevesebb mint egy zizegö szervó) be/ki tudjuk kapcsolni a gyujtást.
2. Nem visz át zavart a rádió és gyujtás közt.
3. A fö elönye viszont az hogy bármilyen adás/vétel zavar (hatósugárból kirepülés, reakapcsolás, adó vagy vevö hiba) esetén automatikusan megszakad a gyujtás.
Épités:
AZ adó egy mekanikailag hibás szervóbol épül, egyszerüen a motor helyett egy IR LED kapcsolódik (sorban az áramkorlátozó ellenállással) az elektronikára. A potméter át lesz költöztetve a motor helyére.
Vevö tokozásnak ideális egy telyesen kiszuperált szervónak a háza de beépithetö bármiyen fényátnem eresztö dobozba.
Beállitás:
1. Motorcsere elött a potmétert ugy állitjuk hogy a kapcsoló átbillentésével jobbra, illetve balra forogjon.
2. Végszerelés elött az IR LED helyett egy látható fényü LED et forrasztunk be, A kapcsoló állásátol függöen világit vagy nem.
3. A vevö müködését lehet ellenörizni árnyékolás és fény segitségével.
(Elektromos izzó, öngyujtó STB.)
aaa
a