Most olvasom a kérdést...
Rajz nélkül nehéz szemláltetni, de a lényege az, hogy a PWM (impulzus szélesség moduláció) -nál (amivel a szervó a motort/relét gerjeszti):
Ha ez a jel nem 100%-ban van kitöltve, akkor a relé zúg (szaggatva van gerjesztve)!
Ezt pedig csak úgy érheted el, ha a feszültségosztással a "virtuális" potméteredet pl. beállítod 50%-ra (pl. 2k-2k ellenállás lánccal), akkor a rádión a csatorna jelét vagy 0%-ba vagy 100%-ba viszed (vagy ha van over állás, akkor többe). Ekkor a PWM-ed egyszer +100%, másszor -100% lesz (polaritást vált). A dióda miatt a relé csak a +100%-nál fog meghúzni, a másiknál el lesz engedve.
Ha megállsz a karral pl. 80%-nál, akkor ez a PWM oldalon +30% lesz (a relé zúg mint álat)!
Ha a karral (gimbal) megállsz 50%-nál, akkor elvileg a PWM 0% lesz (de ezt pont eltalálni szinte lehetetlen.
A PPM pedig impulzus hely moduláció (az impulzus időbeni helye szolgáltatja az információt. A PWM és a PPM között halovány a különbség.
Nem tudom mennyire érthető...