Szerző Téma: Sensored vs. Sensorless  (Megtekintve 1750 alkalommal)

Nem elérhető track

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1509
    • MDES Reklám és Járműdekor
Sensored vs. Sensorless
« Dátum: 2011. Január 05. - 21:02:10 »
Elméletileg értem,h mi a külömbség, viszon:

Hasonló méretű és fordulatú motor között irdatlan teljesítménykülömbségek vannak.
DE MIÉRT?!
"Okos legyél, ne bátor!"

charger

  • Vendég
Re:Sensored vs. Sensorless
« Válasz #1 Dátum: 2011. Január 18. - 01:01:02 »
Elméletileg értem,h mi a külömbség, viszon:

Hasonló méretű és fordulatú motor között irdatlan teljesítménykülömbségek vannak.
DE MIÉRT?!


Csövi!

Először is köszi a V-mix-et.

Most én segítek neked :o

Hagyományos sensorless BL motor működése: egyszerre 2 szálon kap a motor PulseWideModular jelet (aminek csúcsa függ az akufeszültségtől) a 3. vezetéken kap vissza az ESC olyan jelet, ami alapján kitudja számítani a motor szögelfordulását, és tudja mikor kell kommutálni.

(Itt az történik, hogy amíg a 2 vezetéken történik a motor hajtása (vonzás taszítás (PVM szabályzás mesés dolgokra képes, mert nem egyszerű szinuszos jelet ad, hanem kiló hz-es tartományban gyártja a töskéket, a pulse-okat, és ezek vastagságát változtatja a gázkar húzásával, így nő a térkitöltés és kezdi felvenni a tökéletes szinusz görbét, ezáltal nagyon jó hatsfokot érhetünk el) addig a 3. vezetéken épp ellenkezőleg az áló tekercs előtt elhaladó mágneses tér generál abban feszültséget, ami egy ide méretezett ellenáson (ez védi meg az esc-t túlfesz ellen) keresztül csatolódik az esc vezérlő egységébe.)

Ezzel ellentétben a Sensored motoroknál a motorban úgynevezett hall elemeket alkalmaznak, amik a mágneses tér változására leadják a drótot az esc számára. Általában 3 db van elhelyezve a motorban.
Így egyszerre 3 tekercs egyszerre tud munkát végezni, így minimum 1/3 szor erősebbek mint a sensorless motorok.

Nekem van egy EZrun 35A-es szabályzóm gyári 3200kv mocival, ami 17-es pinonnal ment kielégítően (2s)
Van egy LRP ai sensored szett gyári motorjával, 24-es pinonnal is bőven erős (2s)

Mókás dolog: az LRP megy úgy is ha 1 motorkábelt lehúzok (kb félerővel) de sensorkábel nélkül nem megy.




Van most egy érdekes projectem, ajánlom figyelmedbe:   http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,83991.0.html

Nem elérhető tocsahifi

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 192
    • pioneermiskolc
Re:Sensored vs. Sensorless
« Válasz #2 Dátum: 2011. Január 18. - 08:04:12 »
Csak egy gondolat még hozzá.
a sensor nélküli motoroknál már mindenki észrevette hogy alacsony fordulatot nem szeretik "üresjáratban" légcsavar nélkül. Ez is azért van mert alacsony fordulaton azok a tüskék, impulzosok nagyon kicsik a computer nem tudja rendesen feldolgozni. Aztán elér 1 fordulatszámot és utána mintha feléledne és 100% ad le a motor. Elektromos kerékpár, hátsó agyba épített kefe nélküli moci, alacsony fordulatú. Ide viszont kellenek a szenzorok.