Szerző Téma: Motorokról  (Megtekintve 4364 alkalommal)

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:Motorokról
« Válasz #15 Dátum: 2011. Február 12. - 20:00:04 »
Az a jó ha minnél többen tárgyalunk egy adott témát, nagyon sokszor tapasztalom, akár a mindennapi munkám során is, hogy az elmélet gyakran nem fedi a gyakorlatot. Ezért van szükség a saját tapasztalatok megosztására is.
Én sokat tanulok ezekből a hozzászólásokból.

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:Motorokról
« Válasz #16 Dátum: 2011. Február 12. - 21:11:15 »
Egy nagyon fű kérdést szeretnék feltenni. Itt van nálam egy motor 21T, 7,2V, 9A, 25300 rpm.
Az amper érték mire vonatkozik? Üresjárati, max fordulatszámon ennyit vesz fel? Fordulatszámot mérni nem tudok, de az üresjárati áramfelvétele kb. 2 amper. annyi, mint egy használt tamiya alapmotoré. Tudom,hogy ez utóbbiban kopott kefék, stb.
De keveslem az új motor áramfelvételét, és így sacc/kb a ford. számát is.
Üdv Tapsi. ???

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Motorokról
« Válasz #17 Dátum: 2011. Február 13. - 09:35:14 »
Úgy tudom a motor hirtelen kigyorsításnál veszi fel a legnagyobb áramerősséget, nagyobb, mint a max. fordulaton. Ez hirtelen csökken a normál értékre, tehát csak pillanatnyi terhelésről van szó. Szerintem a 9A a normál értéket jelzi, ehhez kell méretezni az ESC-t és a forrasztásokat. (Mellesleg hallottam már olyat hogy valakinek a rossz forrasztás túlmelegedett és leolvadt, a leeső vezeték összezárt és eldurrant az ESC és az akksi)

Kiegészítés:
Nahát amit megírtam, most be is következett, leolvadt a vezeték forrasztása a motorról. Úgy látszik meg volt törve a vezeték a forrasztás előtt, és annyira felmelegedett, hogy a forrasztás elengedett.
A tanulság, mindig ellenőrizzük a motor vezetékeit, és ha lehet fixáljuk azokat, hogy a mozgás/rezgések/pakolgatás miatt ne törjön meg. Szerencsére a szabályzónak semmi baja nem lett.

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
Re:Motorokról
« Válasz #18 Dátum: 2011. Február 13. - 17:35:30 »
Uresjarasban a motor nem vegez semmi munkat. Szoval az a 2 amper aramfelvetel a veszteseg.

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:Motorokról
« Válasz #19 Dátum: 2011. Február 13. - 20:17:47 »
Beépítem, aztán majd meglátjuk, azért viszek magammal egy másikat is, biztos ami biztos. Szombaton kiderül. ;)

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Motorokról
« Válasz #20 Dátum: 2011. Február 14. - 08:18:51 »
Beraktam az autómba próbaképpen két motort  is! Egy LRP 17T motort és egy GM racing 18T.
Megy mint a barom, csak már most látszik, hogy nem lesz tartós az autó  :-\
Kisebb pinon kell!

OFF
Szóval a verda és külön a motorok is eladóak: http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,1557.0.html
ON
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Motorokról
« Válasz #21 Dátum: 2011. Február 16. - 22:12:25 »
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni!
Van egy ilyen alvázam:
http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_34_37&products_id=80430

58 fogas spur van benne gyárilag!

Rendeltem hozzá egy ilyet:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11059

Már az sem tiszta, hogy 4000Kv, vagy 5200Kv, mert mind két adat szerepel az infóban.
A kérdésem az, hogy szerintetek hány fogas pinion kel a motorra, hogy optimális legyen az áttétel.

Előre is köszönöm a segítséget!
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu