Az autó futóművének beállításáról pár szóban!
Futómű szét és összetartása: Az első futómű széttartása és a hátsó összetartása az egyenes és a kanyar stabilitás szempontjából fontos!
Azoknál a modelleknél amelyeknél nincs állítási lehetőség, gyárilag vannak úgy kiöntve a futómű alkatrészek, hogy szögben álljanak a kerekek.
A modell első futóművének széttartása 1-1,5 fok.
A hátsó futómű összetartása 1-2.5 fok.
Kerékdőlés:A kerékdőlésnek szerepe, leginkább a tapadás szempontjából van!
Az modell kerekének dőlése változik és a gumi felülete torzúl kanyarodás közben.
Ezt a kerékdőléssel lehet kompenzálni! Általában 3 fokot használunk.
Lengőcsapszeg:A lengőcsapszeg hátradőlése is fontos, de a legtöbb esetben ez fix, vagy nem állítható!
Az Ansmann modelleknél erre pont van lehetőség. A hézagoló gyűrűt a felső lengőkar hátsó részére kell berakni!
Hasmagasság:A hasmagasságnak szintén nagy szerepe van a stabilitásban. Mindig a súlypont legalacsonyabbra való helyezése a cél!
Terem autózásnál minimális magasságra van szükség, mivel a felület egyenletesen sík.
A kültéri autózáshoz magasabbra állítjuk az alvázat az úthibák miatt.
Lengéscsillapítók:A lengéscsillapítók beállítása sem kevésbé fontos, sőt talán a legfontosabb!
A terem felülete egyenletesen sík, így a futóművet rendesen ki lehet keményíteni.
Sűrű szilikon olaj és kemény rúgók! Ennek mértéke eltérő lehet a változatos modell típusok miatt!
És végül a difi:A kerekek lediferálásának mértékét a különböző sűrűségű kenőanyagok használatával tudjuk változtatni.
Erre a feladatra rengeteg olaj és zsír megfelel, illetve vannak speciálisan erre a célra kifejlesztett kenőanyagok.
A drift modelleknél többnyire a hátsó hajtás fix, össze van zárva. Erre is több módszer ismert.
A pálya autóknál változó az első és a hátsó difiben alkalmazott olaj, vagy zsír sűrűsége.
És hogy melyik a jó sűrűségű kenőanyag
Nos ahány embert kérdezel, annyi választ kapsz! sok múlik az autón is, de a kezeden is.
Röviden ennyi.A lényeg, hogy beállít, tesztel, finomít, tesztel, finomít, tesztel, finomít, tesztel,……
Nekem a következő beállítások jöttek be lakkozott parkettára:Az első futómű széttartása a középvonaltól:
1 fok.A hátsó futómű összetartása a középvonaltól:
1 fok. (Nincs lehetőség állítani)Első kerékdőlés:
3 fok.Hátsó kerékdőlés:
3 fok. Drift-re 5 fok.Hasmagasság:
6 mm.Lengéscsillapítók elől:
Gyári olaj, 5mm rugó előfeszítés.Lengéscsillapítók hátul:
Gyári olaj, 7mm rugó előfeszítés.Első és hátsó difi:
Általános gépzsír jól megtömve. Jó állítgatást!