Szerző Téma: Az autó futóművének beállításáról pár szóban! (terem autózás)  (Megtekintve 1616 alkalommal)

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Az autó futóművének beállításáról pár szóban!




Futómű szét és összetartása:

Az első futómű széttartása és a hátsó összetartása az egyenes és a kanyar stabilitás szempontjából fontos!
Azoknál a modelleknél amelyeknél nincs állítási lehetőség, gyárilag vannak úgy kiöntve a futómű alkatrészek, hogy szögben álljanak a kerekek.
A modell első futóművének széttartása 1-1,5 fok.
A hátsó futómű összetartása 1-2.5 fok.

Kerékdőlés:

A kerékdőlésnek  szerepe, leginkább a tapadás szempontjából van!
Az modell kerekének dőlése változik és a gumi felülete torzúl kanyarodás közben.
Ezt a kerékdőléssel lehet kompenzálni! Általában 3 fokot használunk.

Lengőcsapszeg:
A lengőcsapszeg hátradőlése is fontos, de a legtöbb esetben ez fix, vagy nem állítható!
Az Ansmann modelleknél erre pont van lehetőség. A hézagoló gyűrűt a felső lengőkar hátsó részére kell berakni!

Hasmagasság:
A hasmagasságnak szintén nagy szerepe van a stabilitásban. Mindig a súlypont legalacsonyabbra való helyezése a cél!
Terem autózásnál minimális magasságra van szükség, mivel a felület egyenletesen sík.
A kültéri autózáshoz magasabbra állítjuk az alvázat az úthibák miatt.

Lengéscsillapítók:

A lengéscsillapítók beállítása sem kevésbé fontos, sőt talán a legfontosabb!
A terem felülete egyenletesen sík, így a futóművet rendesen ki lehet keményíteni.
Sűrű szilikon olaj és kemény rúgók! Ennek mértéke eltérő lehet a változatos modell típusok miatt!

És végül a difi:

A kerekek lediferálásának mértékét a különböző sűrűségű kenőanyagok használatával tudjuk változtatni.
Erre a feladatra rengeteg olaj és zsír megfelel, illetve vannak speciálisan erre a célra kifejlesztett kenőanyagok. 
A drift modelleknél többnyire a hátsó hajtás fix, össze van zárva. Erre is több módszer ismert.
A pálya autóknál változó az első és a hátsó difiben alkalmazott olaj, vagy zsír sűrűsége.
És hogy melyik a jó sűrűségű kenőanyag ???
Nos ahány embert kérdezel, annyi választ kapsz! sok múlik az autón is, de a kezeden is.

Röviden ennyi.

A lényeg, hogy beállít, tesztel, finomít, tesztel, finomít, tesztel, finomít, tesztel,……  ;D  ;D  ;D



Nekem a következő beállítások jöttek be lakkozott parkettára:


Az első futómű széttartása a középvonaltól: 1 fok.

A hátsó futómű összetartása a középvonaltól: 1 fok. (Nincs lehetőség állítani)

Első kerékdőlés: 3 fok.

Hátsó kerékdőlés: 3 fok.  Drift-re 5 fok.

Hasmagasság: 6 mm.

Lengéscsillapítók elől: Gyári olaj, 5mm rugó előfeszítés.

Lengéscsillapítók hátul: Gyári olaj, 7mm rugó előfeszítés.

Első és hátsó difi: Általános gépzsír jól megtömve.  ;)


Jó állítgatást!  ;D
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Az autó futóművének beállításáról pár szóban! (terem autózás)
« Válasz #1 Dátum: 2011. Február 07. - 11:02:12 »
Egy kis segédlet:





A szögmérőt ki lehet nyomtatni és el lehet vágni annál a szögnél ahol akarod!
Olcsó és egyszerű!


L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu