Szerző Téma: karbantartas es osszeszereles  (Megtekintve 5797 alkalommal)

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
karbantartas es osszeszereles
« Dátum: 2011. Február 13. - 20:51:38 »
Itt az 1:10 elektromos onroad autokrol beszelnek, mert mas kategoriaban masok lehetnek az igenyek.
Nem tudom, hogy erdekel e valakit a tema, de keszitek sok szines kepet, azt meg lehet nezegetni.

Ahogy most latom, arrol lesz itt szo, hogy mibol is epul fel egy rcauto, es hogyan tartsuk karban, hogy optimalisan es hosszu ideig mukodjon.
Ha a rutinosabb versenyzoknek nem is mondok semmi ujat, de azert hatha kedvet kapnak es megosztjak az apro trukkoket, fogasokat.

Sokan feltehetik a kerdest, hogy minek bantani az autot, mikor jol mukodik.
Biztos jol mukodik? Nincs egy-ket megallt csapagy? Nincsenek elkopva a gombfejek? Meg kulombenis, nemlehet jobban osszerakni?
A tervszeru megelozo karbantartas is jo kifejezes lehet.

En nem szoktam elaprozni a dolgot. Ha eljott az ideje, akkor feldarabolom az autot.
Kis dobozkakba gyujtom az alkatreszeket, vas, aluminium, titanium. A fodarabokkak kulon foglalkozok, nem szedem azonnal szet oket. Mennek ok is kulon dobozkakba, telok, diffik, csapagyak, feltengelyek.
Tobbet nem is irok rola, mert szetszedni barki szet tudja.



Ahogy haladok az autoval, fenykepezessel, irogatassal, ugy adagolom majd a hozzaszolasokat. Igyekszem visszafogni magamat, es tomoren fogalmazni. Ennek ellenere az elso alkatreszrol szolo szosszenet hosszabb lett mint gondoltam. De ebbol is latszik, hogy mennyi odafigyelest igenyel egy rcauto.

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
golyosdiffi
« Válasz #1 Dátum: 2011. Február 13. - 21:07:12 »


Ebben az autoba golyos van. En kedvelem ezt a konstrukciot, mert konnyu es egyszeru. Az abran egy majdnem kivalo konstrukciot lathatunk.
Nem sok variacios lehetoseg van, de ugy vettem eszre, hogy a gyartok akarmilyen megfontolasbol kepesek elrontani. A ket kihajtas kozotti resz lenyegeben az osszesnel megegyezik, a nyomcsapagy, rugo, csavaranya elhelyezkedese viszont valtozo.
Idealis esetben a csavar forgastengelye egybeesik a kihajtasok forgastengelyevel. Nem fog, foleg az olcsobb modellekben. Itt ott beleerhet a kihajtasba, ha rossz helyre raktak, akkor a rugo es a nyomcsapagy is. Szorulni fog, roszabb esetben fellazul a csavar.
A fenti abran a helyes megoldas lathato. Azon az oldalon ahol a csavaranya van, nincs elfordulas a kihajtashoz kepest. A rugonak is mindegy a pozicioja. Az "apa" resz meg meg is vezeti a csavart. A masik oldalon csak a nyomcsapagy van, nagyon kozel a kitamasztasi felulethez. Kisebb a lehetseges elteres merteke.
Masik elterjedt megoldas, hogy a rugo a nyomcsapagy ala kerul. A rugo ugy fekszik fel a kihajtasbam ahogy tud, a csavar pedig hozzaer a rugo belso felehez. Extrem esetben a nyomcsapagy teteje is beleerhet a kihajtasba. Plane, ha a nyomcsapagy ket alatet koze dobalt golyokbol all. A diffi nem fog "siklani", allandoan meglazul.
Talan megrosszabb megoldas, mikor a rugo a nyomcsapagy tetejere kerul. Belul nagyon passzos minden, a csavaron sem tud egyenletesen felfekudni. Konnyen beleer a kihajtasba.



Ebben az autoban sem eppen tokeletes konstrukcio van. Itt a nyomcsapagy a "fiu" oldali kihajtasba kerult. A csavarnak eleg kozpontosan kell futnia, hogy ne erjen bele.
Csak azert irkalok ilyen sokat, hogy ha baj van a diffivel, legyen nemi ralatas.

De kezdjunk bele a munkaba.
A ket csapaggyal nem szoktam foglalkozni, ugy veszem ki oket, ahogy beraktam. Elofordulhat, hogy a diffizsir belemegy, sot lattam portol megalltat is. Szoval ha a rovid ellenorzes soran rendellenesseget tapasztalok, vagy uj a csapagy, akkor a csapagyakkal foglalkozo reszben leirtak szerint jarok el.
Egy kis uvegcsebe fektisztitot teszek es szepen beledobalom a golyokat, nyomcsapagyat, nyomolapot, csavart, anyat, rugot. Ha megtisztultak ezek a pici alkatreszek, kiontom a fektisztitot, es tisztara torlom az uveget. Ha fem a kihajtas vagy a fogaskerek akkor fektisztitoban megmosom. Fontos, hogy nem egyszerre mosom az apro alkatreszekkel. Nem akarom hogy retkesebbek legyenek mint voltak.
Ha a fogaskerek vagy a kihajtas muanyag, akkor a muanyagokrol szolo leirasban ismertetettnek megfeleloen jarok el. Roviden, fogkefe es ultra. A kihajtasok tisztitasanal hasznos eszkoz a fulisztito palcika.
Ha mar minden tiszta, johet a tuning.
Hivatalosan a golyoknak egy sik feluleten kell gordulniuk, megcsuszni pedig nem kellene. Hogy ezt elerjuk, a nyomolapok mindket felet sikra kell csiszolni. Persze nem fenyesre polirozni, hogy a matt feluleten nehezebben tudjanak a golyok megcsuszni. En 600-as papirt szoktam hasznalni, mert ez jol viszi az anyagot, es a felulet is kelloen matt lesz.
A nyomolapot beillesztem egy lany" kihajtasba, igy jol lehet dolgozni vele. Sik feluleten csiszoljunk, egy uveglap megteszi



Fontos, hogy ne szarazon csiszoljunk! A WD40 szinte mindenre jo, ide kifejezetten. Csiszolas kozben osszekeveredik a papirrol felvalo csiszoloporral. Ez a "sár" nagyon jol viszi az anyagot, valamint homogen matt feluletet eredmenyez. Mar a csiszolas hangjan is lehet hallani, mikor kezd el igazan harapni.
Nem szoktam sajnalni a WD40-et, ha besurusodik, adok meg neki. Ha nem visz rendesen, papircsere. Viszont vigyazzunk vele, mert ugy nez ki, hogy komoly minosegi kulombseg van koztuk. Nem tudom hogy kerult hozzam, de csak karistolta a feluletet, olyan erzes volt mintha szarazon csinalnam. Mondjuk szerencsere, mert le tudtam fenykepezni a kulombseget. Nem vagyok fotomuvesz, de azert latszik, hogy az egyik per fenyes es karcos. A matt az igazi.



A yutubon lattam, hogy az urge miutan a 800-as papirral sikracsiszolta, utana 150-essel jol felszantotta. Mivelhogy legalabb egy oran keresztul beszelt a diffirol, gondoltam tudja mit csinal. Felszantottam en is. Megcsuszni biztos nem fog.
Eddig is hallottam, hogy a 600-as feluleten terepralliznak a golyok, de most aztan "szol" rendesen a diffi. Ezt az utolso fazist csak eros idegzetueknek ajanlom, raadasul meg en sem probaltam.
Ha elegedettek vagyunk a felulet minosegevel, nagyon alaposan tisztitsuk meg a nyomolapokat. Ha nem hulladek kihajtas segitsegevel csiszoltunk, akkor azt is.

A nyomolap a fem kihajtason kottyan, a muanyag kihajtast ha nem is daralja korbe, a felfekvesi ponton hajlamos megnyomoritani az anyagot. Ennel az autonal en mindig felragasztom oket.
Persze nem pillanatragasztoval, kezzel odaillesztve. A nyomolapnak a leheto legpontosabban fel kell fekudnie a kihajtasra. En valami sziloplaszt szeru tomitomasszat hasznalok, ugyanolyan budos ecetszagu. Nem a minosege a fontos, hanem hogy jol bantja a fektisztito. Persze nagyon keves mennyiseg marad a nyomolap alatt, kovetkezo tisztitasnal kezzel feltepheto.
A massza felvitelere fogpiszkalot hasznalok, nagyon vekony retegben kenem be a kihajtas megfelelo reszet. Ezutan gyorsan osszerakom a diffit ugy ahogy van, szarazon. Igy a felesleges ragaszto kipreselodik. Idonkent megforgatom, hogy a leheto legegyenletesebb legyen. Szaradasi ido 24 ora.
Miutan megkotott, szetszedem a diffit, es a kipreselodott felesleget egy papirzsepivel ledorzsolom.

A diffi osszeszerelesehez szuksegunk lesz egy csipeszre, fogpiszkalora, a megfelelo szerszamra a csavarhoz, zsir a nyomolapnak es a golyoknak, valamint zsir a nyomcsapagyba.



Az egymason elfordulo alkatreszek kozott mindenutt golyo van, kiveve a fogaskerek. Ez kozvetlen a golyokra adja a hajtoerot. Mikor ledifferal, itt jelentos surlodas keletkezhet. Valamit a fogaskerek oldaliranyu megvezeteset a nyomolapok latjak el. Itt is surlodassal kell szamolni. Nagyon fontos a jo kenoanyag. Tul suru nem lehet, mert megfogja a diffit, ha meg hig, a nagy fordulatszam miatt tavozik a helyerol.
En mar diffibe kentem minden felet, de muszaly megvenni dragan az oda valot. Nekem a tamiya volt az elso gyari, de annyira meg vagyok vele elegedve, hogy massal nem is probalkoztam. A fogpiszkaloval jol lehet dolgozni. Vekonyan bekenem a nyomolapokat, aztan felrakok egy csapagyat es a fogaskereket az apa kihajtasra. A fogaskerek lyukaiba is rakok keveset, utana csipesszel beledobalom a golyokat.
Sok fogaskerek van, amibe bele kell pattintani a golyokat. Ilyenkor eloszor a golyokat rakom a helyukre, utana kenegetem meg oket zsirral mindket oldalrol, probalva kozben a fogpiszkaloval kicsit megforgatni oket.
A zsir mennyiseget nehez kifejezni, konstrukciofuggo. Idovel kialakul, hogy megerezzuk mennyi eleg. A keves ugye nemeleg, a sok meg minek, nem marad a helyen. Belemegy a csapagyakba, nemodavalo. Ramegy a fogaskerek fogaira, oda nem ez valo. A diffihaz falat pedig felesleges kenni.
Az arckremes edenyben grafitos zsirt tartok. A nyomcsapagyat, es a csavar azon reszeit kenem vele ami odaerhet ahova nem kellene.

Mindent bekentunk, a maradek alkatreszeket is a helyukrerakva osszehuzhatjuk a diffit. A meghuzas erosseget tobb helyen tobbfelekeppen magyarazzak. Mindenesetre beszerelt allapotban a kerek segitsegevel ellenorizni nem celszeru. Ugy csak erzessel lehet, van aki meg a fogaskerekes diffit is atforgatja. Szoval kezben.
A meghuzast is csak fokozatosan. Eloszor csak annyira huzom meg, hogy eppen mukodokepes legyen. Megfogom az egyik szarat, es a fogaskerekkel gurigazok kicsit a tenyeremen. Megint huzok, gurigazok. Igy mindenki oda kerul, ahol neki kenyelmes, legfokepp a csavar.
Kozben lehet ellenorizni a feszesseget. Egyik kezemben a fogaskerek es a csipesszel megakasztott kihajtas. A masik kezemmel pedig megprobalom a masik kihajtas elforgatni.



Persze kicsit emberesebben kell megfogni mint a kepen, de csak igy tudtam lathatoan lefotozni. Ha fem a kihajtas es erezzuk a fajdalmat, de meg mindig nem csuszik, akkor mar kezd alakulni. Hasznaljunk rongyot. A muanyag kihajtas kevesbe vag az ember kezebe. Persze itt is fontos erzessel dolgozni. Ha csak nehezen tudjuk megcsusztatni akkor valoszinuleg mar jo. Ugyis csak egy parszaz wattos motor lesz a vegen.
Illene bejaratas utan ujra ellenorizni, de nekem meg nem csuszott diffim. Talan ezt a 150-es szantast jobban legyalogoljak a golyok, erre majd odafigyelek.
Par percig szorakozzunk a forgatasaval, hogy a zsir is ott gyuljon fel ahol kell.
Mikor a diffi ket szarat ellentetesen forgatjuk, akkor konnyeden kell gordulnie, mikozben errezzuk, hogy a golyok az erdes feluleten haladnak. Minnel kemenyebb anyagbol van a kihajtas, annal jobban erezni, es a hangja is eles, hatarozott.

Az osszeszerelesnel majd meg foglalkozunk veluk, de egyelore felre lehet rakni.


Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
tisztasag
« Válasz #2 Dátum: 2011. Február 13. - 21:09:53 »
Kulon irnek par szot errol a temarol is, hogy ne kulon-kulon kelljen.
Szerintem az alkatresz olyan tiszta, mint a tisztitofolyadek amibol kivettuk. Persze ez csak a veglet, mert feltetelezi, hogy eleve tiszta alkatresz kerult a folyadekba.
A masik veglet, hogy tisztitas utan kiveszem az alkatreszeket a mocsoktol feketere szinezett folyadekbol.

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #3 Dátum: 2011. Február 13. - 21:14:49 »
Nagyon örülök, hogy elkezdted, nem akarok közbeugatni, kíváncsian várom a folytatást. Lenne néhány konkrét kérdésem, de inkább kivárom.
Legutobbi beszélgetésünk során megakadtam egy mondatnál.-Igyekszem rendesen összerakni az autót.-
Nem hagyott nyugodni a dolog, hát hozzákezdtem. Félreértés ne essék, mindíg megcsinálom. De most egyetlen apró kis prücök mellett sem mentem el. A külömbség szembeötlő. Csak egy példa: az autót padra téve nyélgáz, majd mértem az időt, meddig fut állóra. Karbantartás előtt, és után. Közben mértem a motor áramfelvételét is, tehát csak azt az áramot, amit a hajtáslánc+ a motor felvesz.
Mit mondjak, megéri. Persze a szokásos rutinomhoz képest kb háromszor annyi időbe tellett.
Ha lehet merülj el az apró részletekbe is. ;D

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #4 Dátum: 2011. Február 13. - 21:35:24 »
Kulonosebb varazslasokrol szo sincs, csak igyekszem folyamatosan rendbentartani az autot, hogy minnel hoszabb legyen az elettartalma.
Elegge ki fogok terni a reszletekre, de nem nagyon.
Csak ez a differencial mu lett ilyen hosszu, pedig igyekeztem elkerulni a tulzott reszletesseget.
A tobbi tema mar sokkal rovidebb lesz. Remelem.

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
csapagy
« Válasz #5 Dátum: 2011. Február 13. - 23:41:40 »
A tisztasagrol irt gondolatebresztom itt kifejezetten aktualis.
Ezeknek az apro csapagyaknak a legnagyobb ellensege a por. Meg ha teremben, szonyegen jattszunk, ott is van dogivel, a gumireszelekrol es szonyegszoszrol ne is beszeljunk.

Porvedo ugyan van rajtuk, de az csak a nagyjat fogja fel.
A legszellosebb illesztese a fem porvedonek van. A kulombozo muanyag es gumiporvedok mar pontosabban illeszkednek, de siman atlatni alatta. Hasznalt autoval kaptam nehany csapagyat aminek impregnalt kevlarszovetbol van a porvedoje. Ez nagyon pontosan van illesztve, fizikailag is hozzaer a belso gyuruhoz.
A portol idovel megkopik a csapagy es logni fog, arrol nem is beszelve, hogy megallhat. A kopott alkatreszek miatt logni fog a kerek tengelye, oda a pontos futomu. Ha nem gordul rendesen, akkor kemeny wattokkal fizetunk erte.
Ha fontossagi sorrendet kellene felallitani, akkor a fordulatszam alapjan tennem. Motor, kardantengely, valamint diffi es kerekcsapagy. A kormanymu csapagyait is tisztan kell tartani, ott leginkabb a logos csapagy okozhat problemat.



A takaritashoz mindig tiszta papirtorlo, csipesz, szike vagy tu, es fektisztito szukseges.
Elso lepeskent a porvedoket kell levenni. Ezek a legretkesebb reszei, mindig kulon tisztitom. A fem porvedot egy gyuru tartja a helyen, ami ferden van elvagva. Csak az egyik vege felol lehet kipiszkalni, a masik vegerol lecsuszik a szerszam. Nekem a penge valt be, bar tuvel is jol lehet boldogulni. Ha preselt a porvedo, akkor azt csak roncsolva lehet eltavolitani. Jobb hijan csak az egyik felerol szedheto ki. Beepitesnel a nyitott fele kerul majd zart helyre.



A gumi vagy muanyagporvedo kicsit kemenyebb falat. Ovatosan kell eljarni. Mindig a kulso ele ala probaljunk benyulni, vagy ha nem megy kicsit beleveghatunk az anyagba is. A belso elen ne sertsuk meg, mert az pontosan illeszkedik a csapagy belso gyurujehez.
A gumi porvedonel a gumi egy puha fem hordozoanyagon van. Konnyen meggorbulhet, de nem kell panikba esni. Ket lapos felulet koze presetve kiegyenesitheto. Fektisztitoval nem tisztithato! Szerintem a WD40 sem jo, de lehet hogy majd valaki racafol. En kontaktspret hasznalok, mert ennek a szernek alapfeltetele, hogy ne bantsa a gumi es szilikon alkatreszeket. A hasznalati utmutatojat azert erdemes megnezni.

Tisztitasnal probaljuk meg ugy csinalni, hogy a retek kifele jojjon, es ne befele. Szoval az, hogy beledobalom a fektisztitos uvegbe az osszeset nem jo. Foleg az elso lepesnel nem, mert konnyen belemegy a kosz.
Az elso forduloban egyesevel pucolom oket. Bemartom a fektisztitoba, kiveszem megforgatom, mig forog belemartom a fektisztitoba. Nem tovig, csak a folyadek tetejen, az aljan pedig gyulik a kosz. Ez csak az elomosas, Parszor belemartom, forgatom, es johet a kovetkezo csapagy.

Az autot csak ketszer hasznaltam teremben. Durvan 2,5 - 3 ora menetido. A porvedoket sem mostam meg bele. Remelem lathato, hogy a korulmenyekhez kepest mennyi a piszok.



Masodik menetben mar kettesevel tisztitom oket ugy, hogy az uveg aljan a csipesz ket szaraval a csapagy kozepen atszurva, durvan mozgatom oket. Ahogy gyorsan mozgatom a csipeszt, a szarain ott vergodik a ket csapagy, kozben fol-le is mozognak. Azthiszem erthetoen fogalmaztam :)
Parszor a bemartos porgetos modszert is eljattszom, de porgeteskor megy a fektisztito mindenhova.

Most mar eleg tiszta a csapagy, hogy a harmadik fazisban az egeszet bele lehet dobni a tisztitofolyadekba. Hagyni szoktam kicsit azni. Itt mar mindenki eldonti maganak, hogy hogyan probalja a maradek retket kitessekelni a csapagybol. Akar az uveget is lehet razni csapagyastol, fektisztitostol.
A csapagyakat tiszta papirtorlore sorakoztatom szaradni. A porvedoket is megtisztitottam mar az elso es masodik fazis megmaradt folyadekaba. A vegen ami megmaradt fektisztito, nem ontom ki. Eleg tiszta, hogy tovabbi kevesbe fontos alkatreszeket mosogassak vele.

A megszaradt csapagyakat a csipesz szaraira huzva leelenorzom, hogy siman futnak-e. Ha akadozik kuka. Ha zajos, jattszani meg jo lehet. Ha vannak egyforma csapagyak a kerekkihajtasoknal es a kardannal, akkor valogassuk ki oket. A jobbak mennek a kardanhoz.

Ezt az autot egy 17.5 koros brushless motor hajtja. Papiron 150 watt. A hajtaslancban 18 darab csapagy van. Ezert en kenesre olajat hasznalok. Nincs eleg teljesittmeny a rengeteg zsir kavargatasara.
Celszeru odavalo csapagyolajat venni. Nem tul draga, es a mennyiseg is a sohaelnemfogyo kategoriaba tartozik. Esetleg finom muszerolaj. A WD40 sem rossz, de miutan elparolog belole az oldoszer, mar nem is olyan jo.
Nagyon keveset kell tenni a csapagyba. Az egy csepp meg a nagyobb csapagyakba is sok.

Az osszeszerelesnel felszurom a csapagyat a csipeszre, igy konnyebb vele dolgozni. Atforgatom parszor, es mehet is a dobozba.

A csapagyakrol meg lesz szo a beszerelesnel, csak el ne felejtsem.

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
lengescsillapito
« Válasz #6 Dátum: 2011. Február 14. - 02:06:19 »


A kepen a tamiya tt01r-hez adott lengescsillapito lathato. Alapvetoen hasonlo van az osszes autohoz.
Miutan kiontottem belole az olajat, egy kocka papirtotlot osszesordrok, es belulrol kitorlom a hazat. Minden torles utan levagom az olajos reszt. A fem alkatreszeknek fektisztito, a muanyagnak fogkefe es ultra. A gombfejbefogok belsejet fultisztitopalcikaval takaritom. Az o-gyurut es a gumisapkat csak megtorolgetem alaposan, tisztitoszert nem latnak.
Ennek az autonak a lengescsillapitoja csak annyiban ter el a muanyagtol, hogy a haz also menetes reszeben a teloszárvezeto egy muanyag betet, a felso reszen pedig a gombfejbefogo is betet formaban letezik.



Az osszeszerelesi rajzot nezve az elso lepes az o-gyuruk beszerelese. Ez a rajz helyesen mutatja, hogy az ogyuruket be kell olajozni berakas elott, mig pl a tb-03 rajza nem irja. Akarmitis mond a manual, soha nem rakom be szarazon.
De ne szaladjunk ennyire elore. A versenyzok mar regen rajottek, hogy nemcsak felesleges, de karos is lehet ket o-gyurut berakni. Jozan paraszti esszel kikovetkeztetve, hogyha egy o-gyuru nem fogja meg az olajat, akkor ketto se fogja. Hapedig egy is megfogja, akkor a masik szarazon marad, es nagy lesz a surlodas, nem fog siklani a teloszár.
Az en telomhoz mar alapbol egy o-gyurut es egy 2mm vastag hezagolot adtak. Gyari leiras szerint belul az o-gyuru kivul a hezagolo, de lattam aki forditva teszi be. En nem varialok, mert az also menetes reszbe olyan szárvezeto betetet keritettem, ami egybe van a hezagoloval.
A gyartok szeretik ugy meretezni az o-gyuru helyet, hogy mikor ratekerjuk a zarokupakot, tengely iranyban jol bepreselodjon. Csak igy tul nagy erovel szoritja a szárat, nem fog rendesen siklani.



A problema maegoldasa egyszeru. Csokkenteni kell a hezagolo vastagsagat. Nem kritikus, a kelletenel lehet vekonyabb is, csak az o-gyuru ne tudjon nagyon logni.
Az o-gyuru belso ele a teloszárnal, a kulso pedig a haz falanal zar. Azert nezzuk meg, hogy teljesul-e a feltetel, mert mar talalkoztam olyan teloval, ahol az o-gyuru nem ert hozza a haz oldalfalahoz.

Osszerakasnal en nem az o-gyurut olajozom, hanem a helyere teszek. Mikor berakom, a helyen fogpiszkaloval atforgatom, igy mindenhol kenve lesz, es a kezem is tiszta marad.

A száron a dugattyu nem loghat. Illik kihezagolni.



Mehet a helyere a szár, es a kiszemelt olaj. Mivel a levegoben nem allnak meg, en egy papirdobozba doftem tollal negy lyukat. Talan ez a legolcsob tartoeszkoz. Mivel most hirtelen nem talaltam, es a megtoltott telo mar a kezemben volt, jobb hilyan a felni akadt.



A buborekok kikergetese legegyszerubb es a leggyorsabb a celszerszam. Ilyen nincs ezert a hagyomanyos modszert alkalmazom. Dugattyu lent, olaj betolt. Mar ekkor elkezdenek feljonni a buborekok a dugattyu lyukain keresztul. Ezt megvarom. Ezutan nagyon lassan feltolom es varok. Kis ido elteltevel, megint lassan, lehuzom a dugattyut alulra. Megvarom mig feljon az osszes bubi, es megismetlem a mutatvanyt.
Fontos, hogy finoman dolgozzunk az elejen, mert csak feldaraboljuk azt a rengeteg levegot, es joval tovabb tart mig felfaradnak a felszinre. Amikor mar nem jonnek elo ujabb bubik, akkor kicsit hatarozott mozdulatokra valtok, hogy a makacsabb buborekok is elojojjenek. Ha ugy erzem, hogy kesz, hagyom akar tobb orara is, had szellozzenek.

Ha elmentek bubor-ek, vagy csak siman elegunk lett, akkor a szinigtoltott teloba berakhatjuk a gumisapkat. Most beszelgethetnenk itt rebound-rol, meg hogy egyaltalan milyen surussegu olaj is kell bele. Ezt inkabb meghagyom a beallitassal foglalkozoknak. En a teloszarat ki szoktam huzni teljesen, es a sapkaba nem rakok szivacsot.
A telot betekerem papirtorlobe, es radobom a sapkat. Ovatos, korkoros mozdulatokkal tessekelem a helyere. A felesleges olaj kifolyik a torlore, es ha jol csinaltam, a sapka ala sem kerult levego.
Ha sikerult, mehet ra a teteje. A szárra mikor racsavarjuk a gombfejbefogot, ne a rajzon mutatott modszer szerint jarjunk el. Oldalcsipovel fogjuk meg a menetes resz vegen.





Ha nehol a szár helyet szart irtam, elnezest kerek, de ekezet nelkul szoktam gepelni, amiert szinten elnezest kerek. :)



Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
feltengely
« Válasz #7 Dátum: 2011. Február 14. - 02:59:12 »
A kovetkezo dobozkamra a legretkesebb alkatreszek cimket ragaszthatnam. Pont ezert kerult kulon kategoriaba.
Szetszedeskor nem dobalom az alaktreszeket azonnal a fektisztitoba, elotte megtorolgetem oket. Papirtorlot es fultisztito palcikat hasznalok. Kulon tisztitom a feltengelyeket es a futomublokkokat.



Kenni vagy nemkenni ez itt a kerdes. A velemenyek megoszlanak, de en ugy vettem eszre, hogy szarazon erdesre kopik a felulet, mig kenve simara. En a sima feluletre szavazok.
Kenoanyagban is kulombozo nezetek vannak. Van aki tamiya awg-vel keni. Ez talan az egyik legsurubb zsir, ragasztonak is elmegy. Eloszor nekem a meg nem kotott mugyanta jutott rola az eszembe. A futomublokkoknal ezt hasznalom, de ide nem valo. Nagyon megfogja a feltengelyt, nem akarok komoly teljesitmenyt aldozni a hajtogatasahoz.
En most eppen vacilalok az olaj es a grafitos zsir kozott. Olajos kenesnel eloszor szarazon osszerakom, es utana kap egy csepp muszerolajat. Megforgatom parszor, es a papirtorlore leteszem ugy, hogy a kardankereszt 2mm-es szara lefele nezzen. igy a felesleget kiszivja a papirtorlo.
Grafitos zsirbol nekem 2 fajta is van. A shell az kemenyeb, a mol higabb. Ide a higabbat rakom.



A lengokarok tengelyeit mindig le szoktam ellenorizni, mert allandoan elgorbulnek. Jo, tudom, meg kellene tanulnom vezetni. A futomublokk is szokott gorbulni. Sajnos pirosat nem kapni.
Roluk meg lesz szo, de majd a beszerelesnel.






Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #8 Dátum: 2011. Február 14. - 07:28:49 »
Nagyon jó kis topic, csak így tovább! ;)
70-381-95-97

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19614
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #9 Dátum: 2011. Február 14. - 09:49:23 »
 :o :o :o

Figyelek és tanulok!  ;) ;) ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #10 Dátum: 2011. Február 14. - 16:39:27 »
Hogy sikerült így elbánni azokkal a lengőkar tengelyekkel? Lehet hogy inkább az Off-Road topikba kellett volna írni?  ;D

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #11 Dátum: 2011. Február 14. - 19:45:36 »
Nagyon tetszik!
Ismerős mondatok: Lassú az autó. Tegyél be nagyobb motort, majd szabályzót, majd akkut. Azután szedegesd össze az autó darabjait, mert darabokra szakadt a hajtáslánc. Megtettem én is. ;D
Várom a folytatást.

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #12 Dátum: 2011. Február 14. - 20:45:47 »
En azert nem feltenem annyira a hajtaslancot.
Azt azert eszrevettem, hogy mindenki szepen lepesenkent eroseb es erosebb motort rak az autoba. Nalam ez forditva ment.
A gyari motorjat az elso rtr automnak nem szamolom, mert nem sokaig volt benne. Kapott eg 4.5 koros brushlesst.
Muanyag auto volt, a csuklos feltengelyek csukloi szinten muanyagbol. Az akumlatorok nem birtak a terhelest :)
Aztan akciosan vettem egy 4 koros motort, annyira olcso volt. Atteketcseltem 10 korosre. A jattszos autoimban ez teljesit szolgalatot.
Aztan a 4.5 koros motor is attekercselodott 17.5 korosre, ezzel megyek a szuk palyakon teremben.

Amig pucolom az alkatreszeket lessetek meg a muanyag kyoshot. Ez meg az rc palyafutasom legelejen volt, az aksik is gyengelkedtek mar, de a hangjat halgassatok. Adja a kraftot a 4.5 koros motor.

http://gamma.www.actel.hu/tf5.mp4

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
LRP S10 differencialmuve
« Válasz #13 Dátum: 2011. Február 14. - 22:31:42 »
mod: Kepek nelkul nem az igazi, a potlasa folyamatban....

Rovid idore elkanyarodnek az s10-es fele.
Ez egy olcso auto, es az osszeszereles minosege is valtozo. Vasarlas utan mindenkeppen erdemes atnezni.
Az enyem annyira hulladek volt, hogy nezegetnem sem nagyon kellett.
Az auto osszeszerelve erkezett, de nem maradt sokaig ugy.



Leginkabb a diffijere kell ranezni, mert nekem valami folytan hianyosan raktak ossze. Vagy elfogyott, vagy sporolni akartak, de kihagytak a tanyerkerek es a haz kozul a szigetelest. Mivel a diffi ugy lett tervezve, hogy az ott van, igy a belso foghezag negativba ment at. Hogy azert mukodjon, kivettek az egyik fogaskerek alol a hezagololapkat. Meg igy is szuk a foghezag, de eladtak igy.



En potoltam az MV22025-os szamu alkatreszt, es vagtam tomitest is a napkerek ala. A tomites vastagsagaval beallithato a megfelelo foghezag.
A kemeny gumi o-gyuruk nem tartjak bent az olajat, szoval zsir kell bele.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:karbantartas es osszeszereles
« Válasz #14 Dátum: 2011. Február 15. - 08:25:45 »
Ez egy hasznos tanács, köszönöm! Elvileg kit-ben jön, így rajtam múlik, hogy milyen lesz az összeszerelés minősége!
Az S10-et azért választottam, mert acél kihajtások vannak benne, és remélhetőleg a BL szett nem fogja hamar megenni!
Esetleg a felhasznált anyagok minőségről tudsz valamit mondani?
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu