mod: itt is potolni fogom a kepeket, ha megvannak meg...
Nem kit. Non-rtr. Osszeszerelve erkezik.
Mar a masik forumon roviden leirtam rola a velemenyemet. Szombaton majd ezzel megyek csuszkalni.
kopipaste:
Eloszoris darabokra szedtem az autot es az alkatreszeket megtisztitottam.
Leg"piszkosabb" a diffi volt. Nem sporoltak a zsirral az mar biztos.
A csapagyakbol is kimostam a zsirt es kaptak olajat. Az egyik csapagyat le se tudtam venni a helyerol, az 5x10x4-es csapagybol pedig 4 szerelheto es 8 preselt porvedos.
Ime: az utolso csavarig szetszedve es megtisztitva az "epitokeszlet"
A differencialmuvel kezdtem, mert ezzel szokas, raadasul ugy gondoltam, hogy ez a legproblemasab resze is. Eredeti felallasban akadt es daralt.
Nem sporoltak a vassal, minden fogaskerek az. Dog nehez az egesz.
A kihajtasok fogaskereke alatt mindket oldalon alatetnek kellene lenni, de itt csak az egyik oldalon volt. A masik oldalin meg is latszott a hianya, mert felettebb logott.
Potoltam a hianyossagot, igy viszont annyival beljebb kerult a fogaskerek, hogy mar ossze se lehetett rakni a diffit, mert annyira lecsokkent a foghezag, hogy akadt.
A problemat megoldando, vagtam tomitest a tanyerkerek es a haz koze. Ket legyet egy csapasra. Meglett a foghezag a sima mukodeshez es szivargasmentes is lett.
Az elsot 10000-es, mig a hatsot 6000-es szilikonolajjal toltottem fel. A tanyerkerek furatairol eltavolitottam a sorjat es osszecsavaroztam.
A muanyag oldalon meg reszeltem kicsit, hogy ne szoruljon rajta a csapagy, es kapott meg ala egy 0.2-es hezagolot is.
Ahhoz kepest, hogy fogaskereknek kinezo vasdarabok vannak bennuk, siman es akadasmentesen mukodnek.
A diffivel elbibelodtem kicsit, de miutan kesz, gyerekjatek a maradekot osszedobalni.
Mikor kiteritettem a csavarokat, egy pillanatra elgondolkodtam, melyiket hova is? Osszeszerelesi utmutato nincs, a robbantott abra nem reszletezi. Sebaj, majd kitalaljuk.
Differencialmu a hazaban, foghezagok beallitva. Nem eppen csendes jarasu...
Csuszokuplung osszerak, diffihajtassal osszecsavaroz, motortarto felcsavaroz, az egeszet ossze.... Megporgettemm...
A spurban nem 8-as hanem 88-as, a tengely ugral, alig bir a helyenmaradni...
Benzin, gyufa...
Elgondolkodtam, hogy mit rontottam el, de semmit.
Szoval egy lepessel vissza, hogy megnezzem mi is a problema.
Az eredeti mernoki elkepzeles, hogy ket tengelybol egy kozdarab odacsavarozasaval egy lesz. Na ez nem mukodik. Legalabbis ezen a minosegi szinten.
Itt is elbibelodtem kicsit, probalva vekony lemezzel kihezagolva egytengelyuve varazsolni a ket tengelyt.
A kozdarab diffi oldali csavarjat meg kellett huznom mivel a foghezagot tartani kell, de a csuszokuplung oldalit csak betekertem, nem huztam meg.
A hernyocsavart menetrogzito tartja, nem tud kiesni. A tengely a lapolas miatt nem tud elfordulni, csak annyit log, hogy tudjon alkalmazkodni.
Ez az auto legszegyenteljesebb pontja.
A nehezen tul:
Innentol mar csak aprosagokat kellett orvosolni, az auto kulonosebb gond nelkul epult.
Teljesen becsapagyazva erkezik az auto, de azert meg ketto belefert.
A lengokar tengelye egy illesztett szaru csavar. A lengokarba egy 3mm-es tengely pontosan illeszkedik. A csavaron viszont log.
Azert az oldalitanyu logasat kihezagoltam.
A lengescsillapitok nagyjabol rendben voltak. Osszeszerelve az o-gyuruk tulsagosan osszepreselodtek es szoritottak a szarat, ezert a kozottuk levo tavtartokat kicsit vekonyabbra csiszoltam.
A szarra is huztam meg o-gyuruket, limitalva a lengokarok negativ iranyu kitereset. 30wt-s szilikonolajat toltottem belejuk, ez volt itthon a leghigabb.
Nem tudom megerdemli-e, de az auton jobb szolgalatot tesz mint a fiokban.
A vegere par minosegi alkatresz. Biztos a regeszek talaltak oket a viz alatt. (van a kepen ket normalis alkatresz is, az nem az auto tartozeka)