Szerző Téma: Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as  (Megtekintve 2222 alkalommal)

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Dátum: 2011. Május 04. - 21:18:24 »
Sziasztok!

Már egy ideje porosodik a polcomon egy 260-as extra.
Kompozit törzs , 2 méteres fesztáv, szebb napokat látott valamikor.
Csak kerülgettem évek óta, mert tudtam nagyon sokat fogok vele dolgozni, hogy legyen valami pofás dolog belőle.
Ez volt a kezdet:

Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #1 Dátum: 2011. Május 04. - 21:18:59 »
Aztán lassan-ahogy időm engedte-haladt a projekt.
Szétbontottam , amit feleslegesnek találtam kidobáltam belőle.
Nem nagyon voltam kibékülve az orrburkolattal.
Elkezdtem kicsit megherélni,ez lett belőle:


Kapott egy kis keményhabot a bendőjébe, faragás csiszolás, üvegezés.
Majd egy kis/sok/ glettelés ,szórógitt,végtelennek tűnő csiszolás után testet öltött:  
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #2 Dátum: 2011. Május 04. - 21:19:32 »
Közben haladt a többi részlet is.
A törzs is átalakult a kabinnál, kivágtam és rákerült a hosszú 300-as kabin.
Futórögzítés, tűzfal, motortartó.
Kezdett testet ölteni a a madárka:


És ilyen az eredeti 260-as burkolattal ahonnan elindultam:
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #3 Dátum: 2011. Május 04. - 21:20:13 »
Ezután következett a festés előtti végtelennek tűnő és soha véget nem érő csiszolás, csiszolás,csiszolás.
A festés előtti maszkolás egy felüdülés volt, és már látszott a fény az alagút végén. ;D ;D
Ez lett belőle:

 
Most szárad, levezetésként kap egy gyöngyház lakkozást és lassan lehet feldobni. ;D ;D
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető eduardo

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 702
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #4 Dátum: 2011. Május 04. - 21:25:14 »
Döfi ;)
II.Kiss Endre

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #5 Dátum: 2011. Május 04. - 21:53:40 »
Szia!

Nagyon szép lett!  :o :o :o
Az orrbucit hogyan készítettétek?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #6 Dátum: 2011. Május 04. - 22:19:38 »
Az orbucinál mint  a képeken látszik megheréltem az eredetit, ki lett vágva az oda nem illő eleje.
Majd belefaragtam rózsaszín  habot a keményebbik fajtából-expandált polisztirol- és bele ragaszottam ideiglenesen  takonypisztollyal / melegregacs/.
A megfelelő alakra csiszoltam, a tetején és az alján a dudor utólag van felragasztva.
Nem kell törekedni , hogy csili vili legyen a csiszolás, a szövet úgyis elfedi a kis hibákat.
Kisebb folytonossági hibákat kis darab habok befaragásával pótoltam.
 SR8500-as epoxi lamináló gyantával van betaknyolva és ment rá három réteg 120-150 gr-os üvegszövet.
Miután megszáradt egy laza mozdulattal beleborítottam egy kis nitróhigítót.
Ez jót tett a habnak és le is lépett bentről, a maradék melegragacsot egy hőlégfúvó segítségével kikapartam.
Ügyelve arra, hogy csak óvatosan melegítsük a gyantát mert 80-100 fok környékén kezd kilágyulni
és elveszti a tartását.
Ez lehülés után rendbe jön.
Miután kinyertem a nyers burkolatot, kis csiszilgatás , gittelés autógittel,csiszolás,autós szórógitt, csiszolás-ez 2-3-szor.
Festés előtt 280 papír, csiszolás , 400-as papír , csiszolás, 600-as papír csiszolás, ha marad még kedved egy vízpapírral is végig lehet szaladni rajta.
Nekem addigra már nem szokott lenni. ;D ;D
Így nem lesz karcos festés után.
Festék:
Autofesték- én mobihel-t használok , aránylag olcsó , vegyszerálló, így a metil se rágja le a festéket.
Egy 1 dl es szett 1200-1500 ft- kb annyit felületet fed mint egy spréfesték , csak keményebb és szebben lehet fújni-festékszóróval.
Ami egy spréfestéknél köztudott.

Hát röviden ennyi a történet, ha valami nem egyértelmű segítek .
 
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #7 Dátum: 2011. Május 04. - 22:23:25 »
Nagyon szépen köszönöm az értékes infót!  ;)
Nagyon pazar gép lett.  ;D
Milyen moci kerül majd bele?
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #8 Dátum: 2011. Május 04. - 22:37:57 »
Szívesen!

Valami féldecis benzines lesz benne ,kici occó DLE vagy Turnyigi. ;D ;D
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #9 Dátum: 2011. Május 08. - 10:56:16 »
Szívesen!

Valami féldecis benzines lesz benne ,kici occó DLE vagy Turnyigi. ;D ;D

Az kitűnő választás!  ;)
De, nem lesz azért annyira occó.  ::)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #10 Dátum: 2011. Június 12. - 09:37:29 »
Nincs tovább?  ???
Képek, videó, leírás?  ???

T
Az ég a bátraké!

Nem elérhető eduardo

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 702
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #11 Dátum: 2012. Január 04. - 20:23:19 »
Üdv régen nem írtak ide... lenne egy olcsó kérdésem, mi volt a baj a 260-al, vagy miért kellett átalakítani...
A 260 nem olyan elterjedt, keresgéltem a buktatókat a neten, de nem igazán találtam okot.
Előre is köszönöm!
II.Kiss Endre

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #12 Dátum: 2012. Január 17. - 20:23:48 »
Sziasztok!

A történetnek vége...eladódott a háztól. ;D

Nincs semmi baja a 260-asnak.
Van belőle pedig, de mivel egy régebbi  típus, már kifutóban van,
Lényegében az eredeti repülő kétszemélyes változata a 300,330 , meg más motor stb,ha jól tudom.
Ezzel a modellel csak annyi baj volt , hogy nem tetszett a 260-as rövid kabinnal, meg a nagy kivágással az orrán.
Így kezdődött el az építés, illetve az átalakítás.Ahogy a képeken is látszik egy kicsit pofásabb lett a fizimiskája.

Ami buktató lehet az annyi -és ez minden scale modellre igaz -ha tervezéskor csak annyit csinálnak , hogy lekicsinyítik az eredetit és megtartják az arányokat akkor igen rövid lesz a törzshossz.
Ebből kifolyólag hajlamos lesz a dugózásra szűk fordulókban.


Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető eduardo

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 702
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #13 Dátum: 2012. Január 17. - 22:32:17 »
Köszönöm, és remélem lesz még hasonló szép munkád amit megnézhetek :)
II.Kiss Endre

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
« Válasz #14 Dátum: 2012. Január 21. - 00:43:23 »
És ez a vég-e: ;D ;D




És elárulom a titkot: itt a nagytesó amiről lopikáltam a dizájnt:
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))