Szerző Téma: Első Off-road robbanósnak, de melyiket?  (Megtekintve 9010 alkalommal)

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #60 Dátum: 2011. Március 19. - 11:41:43 »
Köszi, letakarítottam az autót.Kicsit retkes volt.

Raktam bele hosszabb szilikoncsőt a féknél, így kimélem a szervót. Rendesen belőttem a gáz-fék dolgot!Alaphelyzetbe tettem, majd finoman beállítottam. Most már jó./jó 1 óra kellett hozzá:P/ Ma ki is próbálom. Tettem be új kormányszervót, régi nek eléggé csikorgós, nehézkes hangja volt.  Bal kanyarnál nem állt visza egyenesbe, bármit csináltam vele. Szerintem zsír hiányzik belőle, azért is recseg? Van itthon csapágyzsírom, jó az rá? Azt hiszem a szervó motorjával nincs gond.

Plussz a gáz-fék szervót leszigeteltem alufóliával, hogy a motortól ne melegedjen.

Üdv!

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #61 Dátum: 2011. Március 19. - 12:04:16 »
Ha a szervó recseg, és főleg ha nem áll vissza alaphelyzetbe, akkor bizony megdarálta a fogaskerekeket. Állítsd be lágyabbra a szervóvédőt és (ha adnak a szervódhoz) vegyél fogaskerékszettet. A csere kicsit trükkös, ugyanazok a csavarok tartják az alját és a tetejét. Alul ragasztószalaggal meg kell fogni, mert ha az alja kipereg bizony törheted rajta a fejed hogyan is kell összerakni. Ha levetted a tetejét, jegyezd meg milyen fajta fogaskerekek hol vannak, akár le is fényképezheted, és cseréld ki mindet.
Az ép kerekeket érdemes elrakni ínségesebb időkre.
Ha nincs fogaskerékszett, akkor bizony csere. Kormányhoz érdemes fém fogaskerekes (metal gear) szervót rakni.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #62 Dátum: 2011. Március 22. - 07:36:10 »
Köszönöm a sok ötletet, tippet! Nos, szétkaptam a recsegő szervót, ami kiderült metal gear...eléggé kevés és koszos zsír volt a fogaskerekeken. Kivettem utána féktisztító spray, lezsíroztam aztán visszatettem őket. Most is recseg,. de már nem annyira. Tartaléknak jó lesz.


Más: Nekem nincs after run olajam.Helyette wd40 -et használok. Szükséges minden menet után befújni a karbin keresztül és gyertya nélkül ködölni vele? Vagy néha is elég, vagy inkább használjak after runt?

Üdv!

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #63 Dátum: 2011. Március 22. - 09:10:32 »
Szia!

Nem kell minden este after run-ozni ,ha hosszabb időre leteszed akkor érdemes.
Egy hétig nyugodtan elvan nélküle is.
Én after run helyett 0%-os üzemanyaggal átjáratom hétvégék után- repülős ricinusos "házikoszt"üzemanyag.
Kimossa a nitromentánt belőle, a ricinus meg "lekonzerválja" utána meg elvan mint a befőtt.

Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #64 Dátum: 2011. Március 22. - 10:22:54 »
Én a magam részéről minden használat után lekezelem. Fontos megemlítenem a leállítás menetét, sok módszer van rá, pl. csavarhúzó nyelével megbökni a lendkereket, vagy befogni a kipufogót. Ez utóbbi a legrosszabb, mert a nyomáscsövön keresztül telenyomja a motort üzemanyaggal. Én az üzemanyagcsövet szoktam a karbi előtt összenyomni, ezzel az alacsony tű beállítását is tudom ellenőrizni. Ha 3-5 másodpercig tart amíg leáll, akkor jó, ha több, akkor kicsit zárni kell rajta, ha gyorsabban leáll akkor szegény a keverék. Gyertya ki, after run olajból 6-7 csepp a karbiba, 4-5 csepp az égéstérbe és párszor jól megrángatom a zsinórt. Gyertya vissza és mehet a polcra. A WD-40 sem rossz megoldás, a Traxxas pl. hivatalosan ajánlja a motorjai kezelésére. Páran ATF-et, automata váltó folyadékot használnak after run olajként. Mellesleg mindegy milyen olajat használsz, a lényeg hogy vékony legyen, és a nitró könnyebben oxidálja mint a bronz perselyeket.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #65 Dátum: 2011. Március 22. - 14:30:06 »
Én mindig a kipuff cső végét fogom be! És pont azért amit említettél! Megszívja magát és legközelebb sokkal könnyeben indul! Persze ha elcsomagolom az autót, akkor mindig megvárom, hogy a motor kijárja az utolsó cseppig az üzemanyagot. Így biztosan nem marad benne nitro.
A WD40 hibátlan! Nekem az elmúlt 4 év alatt mindig megfelelt! Sosem korrodált a motor és nem észleltem semmi változást, pedig elégettem több mint 50L üzemanyagot már!
Biztos van nála jobb, de megfelel ez is.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető SYL

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 6
    • www.sgmodell.hu
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #66 Dátum: 2011. Március 24. - 09:19:16 »
Sziasztok,

kezdő modellezők részére készítettem egy részletes cikket a motorok konzerválásáról, After Run és hasonlók használatáról.

A cikket itt találjátok:
http://sylkamodell.hu/hirek/?p=2330

Üdv: SYL
SG Modellsport Team - SYLMAX Group

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #67 Dátum: 2011. Március 24. - 09:23:58 »
Korrekt leírás! Köszönjük!
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #68 Dátum: 2011. Március 29. - 21:14:30 »
Sziasztok!

Tettem cen premier autómba az eddigi 6-os helyett, / a 6-ossal jól ment/ 5 gyertyát...nos hát szinte lehetetlen bekarburálni.
Az igaz, h elötte a karbinál az o gyűrű engedte az üzemanyagot, ezért azt bekentem szilikonragasztóval.Így már nem engedi  el, nem fröcsköli a nitrót.

Viszont most 5-ös gyertyát pakoltam az eddigi 6-os helyett és melegszik a motor, lehetetlen bekarburálni, pedig kompresszió van benne.
Nem tudom mitévő legyek....


Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #69 Dátum: 2011. Március 30. - 01:04:31 »
Szigetelésnek a hozzávaló réz alátétet kell használni. Ha bekened valami ragaccsal, csak ki fogja fújni a helyéről. A réz jól ráalakul a gyertyára és az ülékre is, csak meg kell húzni rendesen, de nem megtépve! Azt hiszem a legtöbb gyertyához adnak ilyen alátétet, ez azt is megakadályozza, hogy a gyertya túlságosan belógjon az égéstérbe, lehet hogy emiatt nem tudod rendesen bekarburálni. Először próbáld ki réz alátéttel, ha nem megy, akkor 6-os gyertya.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #70 Dátum: 2011. Március 30. - 10:08:51 »
Szia!


Igen adtak hozzá réz alátétet.Ezzel raktam be. Ez az 5-ös gyertya vmi r5 Glow plug, fekete színű .A 6-os csak sima 6-os, szürke normál színű. Nem a gyertyanyilást ragasztottam be, hanem a karbi és a motor csatlakozást. Már nem fröcsköl. Más:

Milyen időközönként ajánlatos gyertyát cserélni? Tájékoztató szerint , ha a szál mattul, vagy ha indokolatlanul leáll, akkor kell.
Ismerősöm szerint, ha izzitóval megnézve ég a szál , még lehet használni?

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #71 Dátum: 2011. Március 30. - 11:04:49 »
Igazán a motor járásán fogod észrevenni hogy a gyertya elhasználódott. Lehet hogy a szál még ép és izzik, de a szükséges hatásfokot már nem éri el. Nekem egy egész rakat elhasznált gyertyám van, mindegyik felizzik ha rárakom az izzítóra de motorban már nem használható. Tipikus tünet hogy a motor leáll röviddel azután hogy leveszed az izzítót.

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #72 Dátum: 2011. Április 02. - 22:06:20 »
Sziasztok!

Ha leáll a motorod izzítás nélkül , az annak is lehet a jele hogy sokat kap alapjáraton.
A gyertyát meg addig használjuk amíg nem szakad meg a szál benne-legtöbb esetben.
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető Szepi

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 198
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #73 Dátum: 2014. December 04. - 20:10:56 »
Sajnálom ,hogy az összes videót és képet törölték.
Sok mindenre lettem volna kiváncsi!
1/8 offroad Kyosho Inferno ST US Sports
1/10 onroad Kyosho Fazer Aston Martin DBR9
1/5 offroad Smartech Thunderbolt 4x4

70/2407262