Szerző Téma: MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-  (Megtekintve 16949 alkalommal)

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #30 Dátum: 2012. Június 06. - 22:34:22 »
Köszönöm a választ,
akkor ezek szerint, ha jól gondolom, a leszállásnál lenne gond a súlytöbblet?
Mert ugyebár csak addig megyek teljes gázon, amíg ki nem fogy az üzemanyag (jobb esetben..:))
aztán le kell vitorlázzak..
Altalában a diesel motoros Oldtimmer modellek ugy múködtek mint egy segédmotoros vitorlázó, tehét telyes gázon sem tépték el a hámfát :) és utána szépen vitorláztak.  A japánpapir. feszitölakk nem növeli számbavetöen a gép tömegét. Amit hozzátennék, a motorágyat mereviteném egy-egy alulhelyezett rétegeslemez háromszöggel mert ezeknak a motoroknak nagy a nyomatékuk és könnyen beremeg az aránylag vékony motorágy. Teszek fel razjot. (Nem kritika)

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #31 Dátum: 2012. Június 06. - 22:40:59 »


Uploaded with ImageShack.us

Nem elérhető stanci

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 66
    • vz800 Marauder
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #32 Dátum: 2012. Június 07. - 07:41:06 »
..a motorágyat mereviteném egy-egy alulhelyezett rétegeslemez háromszöggel..
Ez nagyon jó ötlet, ezt a részt én is gyengének találtam, de nem jutott volna eszembe kimerevíteni, pedig kézenfekvő..:D

Kiszerkesztettem a súlypontot a WinLaengs nevű programmal, kaptam három értéket. A középső lenne az optimális?

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #33 Dátum: 2012. Június 07. - 08:21:07 »
Én a 64.8mm-et használnám!
Ha egy kicsit orr nehéz, még lehet vele repülni.
Konkrétan a szárny első harmadához tenném a súlypontot.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #34 Dátum: 2012. Június 07. - 12:35:07 »
Esetleg igy:

Uploaded with ImageShack.us
 Megfelel a keménybalza is (esetleg bevonva 0,8mm rétegeslemmezzel) Jó ha 1cm. hosszán lecsiszolsz 0,8milimétert a törzs 2 oldalából és a bevonó rétegesnemz átfedi. Igy keményebb koccanásoknál sem törik le a motorágy és föképp vibrációmentes lessz.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #35 Dátum: 2012. Június 07. - 12:43:36 »
Alul, (esetleg körbel is) be lehet vonni keresztszálu1-2mm balzával, esztétikusabb, szilárdabb és csökken a frontális ellenállás. Sulyban nem sok(ha esetleg órrkönyü akkor mindenképp ezzel érdemes kiváltani az ólom egy részét)

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #36 Dátum: 2012. Június 07. - 13:08:38 »


Uploaded with ImageShack.us
Reaszerelt motorral kartonból kivágod a sablont a megfelelö formára hogy majd kozzá lehessen férni a motorhoz és a hüttést se rontsa le.  A tüzfal mellet a 2 sarokban kell furni 1-1 4-5 mm furatot hogy az olajcsepegés tudjon távozni és az egész szerkezetet jól át kell lakkozni és természetesen a törzset boritó japánpapiral ezt a részt is bevonni.

Nem elérhető stanci

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 66
    • vz800 Marauder
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #37 Dátum: 2012. Június 07. - 14:48:48 »
 Köszönöm a hozzászólásokat,
azon gondolkodom, inkább újra gyártom a két oldalfalat, (ez egyébként is megfordult a fejemben a súly miatt..),
és az elejével közrefogom a motortartót.  8)

Nem elérhető stanci

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 66
    • vz800 Marauder
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #38 Dátum: 2012. Június 07. - 15:06:14 »
Valahogy így:

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #39 Dátum: 2012. Június 07. - 16:28:40 »
Valahogy így:

Az is egy jó megoldás de munka és pénzigényes.  Persze he kevés munkával el tudod távolitani a régi oldalfalat akkor jobb megoldás mint hozzábütykölni az órrburkolatot.
Ugyanaz a mese csak lógó motorral (alul 0,5mm alulemz);

Uploaded with ImageShack.us
És egy kis elektromos hasonlóan mint ahogy Te gondoltad,

Uploaded with ImageShack.us
Ne nézd hogy koszosak és porosak, évek óta nem modellezek. :-[

Nem elérhető stanci

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 66
    • vz800 Marauder
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #40 Dátum: 2012. Június 09. - 13:42:09 »

Az is egy jó megoldás de munka és pénzigényes.  Persze he kevés munkával el tudod távolitani a régi oldalfalat akkor jobb megoldás mint hozzábütykölni az órrburkolatot.

 A gép még nincs összeragasztva, csak ragasztószalaggal fogattam össze,
anyagom meg van bőven, mert egy egész tábla lemezt meg kellett vennem,
csak a munkát sajnálom, amit eddig beleöltem.. Lehet, hogy a vezérsíkokat
is lecserélem 3mm balsa lapra (a súlypont miatt), van még annyi balsám amennyi elég rá..

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #41 Dátum: 2012. Június 09. - 22:11:10 »

Az is egy jó megoldás de munka és pénzigényes.  Persze he kevés munkával el tudod távolitani a régi oldalfalat akkor jobb megoldás mint hozzábütykölni az órrburkolatot.

 A gép még nincs összeragasztva, csak ragasztószalaggal fogattam össze,
anyagom meg van bőven, mert egy egész tábla lemezt meg kellett vennem,
csak a munkát sajnálom, amit eddig beleöltem.. Lehet, hogy a vezérsíkokat
is lecserélem 3mm balsa lapra (a súlypont miatt), van még annyi balsám amennyi elég rá..

Szerintem ne tedd mert az épitett formatartóbb mint a balzalap. Ha órrnehéz akkor inkább torziózd a vezérsikokat 1-1,5mm balzával.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #42 Dátum: 2012. Június 09. - 22:28:35 »
Egyébként a vevöaku poziciónálásávaljól lehet egyensulyozni sulytöbblet nélkül. ( volt amikor a szárnykiépö mögé toltam az akukat. Egy más jó megoldás az a magassági vagy oldalkormány szervót (esetleg mindketöt) a vezérsik közelében a törzsön helyezed el. Rezgémentesebb és pontosabbb müködés sulytöbblet nélkül.


Uploaded with ImageShack.us

Nem elérhető stanci

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 66
    • vz800 Marauder
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #43 Dátum: 2012. Június 10. - 11:32:52 »

 Inkább az volt a baj, hogy orrkönnyű volt a gép (vagyis baromi nehezek voltak a vezérsíkok..)
most összepróbáltam az új oldalakkal, sikerült kb. 100 grammot könnyíteni,
meg beleraktam a motort és az akksit, nagyjából helyére került a súlypont.

 Valószínű a balsalapok bütüibe középre bevágok egy hosszanti szálirányú kb 1 cm széles
furnércsíkot merevítésnek.
 
 A motortartó két szélének húztam egy hornyot az oldalakba (igaz, ezért motortartót is újat kellet csinálnom, ami annyival szélesebb..)


 Lassan oda jutok, hogy az egész gépet újraépítem..  ;D

Nem elérhető stanci

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 66
    • vz800 Marauder
Re:MK-17 Vlado's Trainer -az elrettentő példa-
« Válasz #44 Dátum: 2012. Október 23. - 11:36:51 »
Sziasztok! Újabb lendületet vett az építés, a fórum motor szerint, már épp ideje volt.. ezt a figyelmeztetést kaptam a rendszertől:
"Figyelem: ebbe a témába legalább 120 napja nem írtak.
Ha mégis válaszolni akarsz, kérlek fontold meg egy új téma indítását. "
  ;D

Szóval beépítettem az üzemanyag tankot:


Kész a zsanérozás (még csak szárazon összepróbálva)




A törzset összeragasztottam (a vezérsíkok még nincsenek beragasztva)