Szerző Téma: Benzines erőforrásról..........  (Megtekintve 5913 alkalommal)

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Benzines erőforrásról..........
« Dátum: 2009. Június 03. - 12:18:49 »
Érdekelne a benzines üzem főbb jellemzői a metileshez viszonyítva, indítás, motor karbantartás, repülés előtt mikre kell figyelni az üzembiztosság tekintetében stb....

Milyen benzin és milyen keverékkel, milyen olajjal.....

köszi: kordaz
70/381-0875

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #1 Dátum: 2009. Június 03. - 15:06:01 »
Érdekelne a benzines üzem főbb jellemzői a metileshez viszonyítva, indítás, motor karbantartás, repülés előtt mikre kell figyelni az üzembiztosság tekintetében stb....

Milyen benzin és milyen keverékkel, milyen olajjal.....

köszi: kordaz

Üdv a fedélzeten Kordaz!!!

Főbb jellemzők:
A metiles motor könnyebb!
A metiles motor azonos hengerűrtartalomnál erősebb!
A metiles motor alkoholista, de nagyon, azaz többet is fogyaszt!
A benzines motor direktebben veszi a fordulatot.
A benzines motor alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb.
A benzines motor üzemi hőmérséklete nagyobb, jobban igényli a hűtést.

Ebből adódóan bizonyos köbcentinél érdemes benzinesben gondolkozni. (szerintem 30ccm-es metiles üzemeltetése már jelentősen drágább)

Az indítás körülményesebb nagyobb startert igényel ezért általában kézzel szoktuk indítani. (szívató ráhúz addig pofoz amíg pöffen utána szívató le, és újra pofoz. Ez kb. 5-6 ütés szigorúan kesztyűben!!!)

A karbantartásnál fontos hogy jó minőségű olajat tegyünk a benzinhez, mert nem csak az élettartamra van hatással, hanem a rossz olaj aranyosan be tud zselésedni a karbiba és akkor van nagy szivató. Szintetikus olaj használata javallott.

Repülés előtt illik a gyújtásakkut feltölteni (persze a vevőt is, de azt a metilesnél is), beindítás után melegíteni.

Vészleállítás lehetőségéről gondoskodni kell, itt elég a gyújtás tápellátását megszakítani mind kapcsoló mind távirányítású lehetőséggel.

Benzinben érdemesebb a nagyobb oktánszámút használni (98,100), olajban mint írtam szintetikus (HUSQVARNA, STILL ...stb. aranyos kis 1dl kiszerelésben kapható), a keverés arányát motorja válogatja 1:20-tól akár 1:50-ig

Hát hirtelen ennyi!


Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #2 Dátum: 2009. Június 04. - 20:37:17 »
Szia Altima!

Köszi a gyors reagálást. A hét végén veszem az (életem :D) első benzinesét, végül is az Edge 540 T mellett döntöttem (Baloo féle). 45 ccm- 2080 mm fesztáv.

Jó hogy szóba hoztad a motor leállítást, azt meg kell néznem ott is (Mezőtúr) élőben, hogy hogy műkszik. ;D

Az eladó ragaszkodik ahhoz, hogy kipróbáljuk, mielőtt elviszem. Tetszik a srác hozzáállása.

üdv.
70/381-0875

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #3 Dátum: 2009. Június 05. - 11:29:05 »
Az gyönyörű gép ;)
Sok szép leszállást hozzá!

Esetleg vasárnap már láthatom is?

Nem elérhető GBM

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 157
    • Modellteam
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #4 Dátum: 2009. Július 06. - 18:39:44 »
Milyen szépen repül :)

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #5 Dátum: 2010. Március 24. - 20:28:56 »
Végre meg van csinálva a repterünk bejárata, parkoló kialakítva, a héten ha minden igaz, jön az úthengeres.

Ennek semmi köze a benzines erőforráshoz, de olyan szép az idő, hogy mindegyiket ki kell vinni végre levegőzni. :D
70/381-0875

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #6 Dátum: 2010. Május 12. - 18:13:02 »
Szia Altima!

Köszi a gyors reagálást. A hét végén veszem az (életem :D) első benzinesét, végül is az Edge 540 T mellett döntöttem (Baloo féle). 45 ccm- 2080 mm fesztáv.

Jó hogy szóba hoztad a motor leállítást, azt meg kell néznem ott is (Mezőtúr) élőben, hogy hogy műkszik. ;D

Az eladó ragaszkodik ahhoz, hogy kipróbáljuk, mielőtt elviszem. Tetszik a srác hozzáállása.

üdv.

A motort mindenképp egy külön csatornán a gyujtófeszültség megszakitásával kell leállitani akárcsak a gépkocsikat a slusszkulccsal.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #7 Dátum: 2010. Május 12. - 20:07:06 »
Hozzátenném hog a gyujtás megszakitása  lehet elektronikusan vagy egy szervó által müködtetett kapcsolóval de az nagyon lényeges a zavarok elkerülése végett hogy a két áramkör (gyujtás és vezérlés) közt minél nagyobb távolság legyen és lehetöleg semmi fém alkatrész köztük. A zavar egy nagyfrekvenciás elektromágneses tér ami ugy terjed mint egy rádióadás és minden közelében levö fém alkatrész mint antenna vagy passziv erösittö szerepelhet.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #8 Dátum: 2010. Május 13. - 09:26:18 »
A benzines motorokat úgy nem lehet leállítani, mint az alkoholosokat? Arra gondolok, hogy teljesen elzár a pillangó szelep?
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #9 Dátum: 2010. Május 13. - 22:21:46 »
De igen, viszont megbizhatatlan az alapjárat/ leállás határ. Ha van agy megbizható megoldás(gyujtás megszakitás) akkor miért kockáztassak a gárszervó pontosságával és azonkivül jó érzés ha a motot leállása után a gyujtérendszer nem fogyaszt áramot. Egýébként az autómotort is le lehet ugy állitani hogy álló helyzetben be teszed 3-5 sebessébe, nyomod a féket és alapgázon egyböl kiengeded a kuplungot.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #10 Dátum: 2010. Május 13. - 22:37:40 »
A gondom az, hogy a benzines motorhoz a gáz szervón kívül még akkor két  szervó kel.
Egy a leállításhoz és egy a szivatóhoz.
Túl nehéz már így is a gép! egyszerű kis többletsúlyú megoldások kellenek.
A szivató, valami kézi megoldás lesz, de még nem találtam ki a konkrét megoldást.
A leállítás, vagy valami elektronika, vagy marad a befullasztás.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #11 Dátum: 2010. Május 13. - 22:47:23 »
Nem kell túlbonyolítani a leállítást. Nekem két benzines gépemen úgy működik, hogy a gázszervón a végkitérés (EPA) be van állítva egy kapcsolóra, hogy zárjon vissza a pillangószelep, ekkor amikor teljesen lezár, értelemszerűen leáll a motor, és kész.

A harmadik benyáson van egy szivatószervó, amit ha bekapcsolok, a szivató pillangószelep bezár, ergo leáll a motor. Mindenféle elektronika van már, ami megszakítja az áramkört, stb. APPME kollégának van egy számomra nagyon tetsző megoldása, valami fénykapcsoló-féle ketyere.

Szervót én nem tennék gyújtáskapcsoló lekapcsolására.
70/381-0875

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #12 Dátum: 2010. Május 13. - 22:52:02 »
Akkor marad az eredeti elképzelés!
A gázszervó elzárja a pillangó szelepet.

A szivató meg marad kézi, mint a zsigulinál :) Úgy is csak egy rövid ideig kell az elején.

Köszönöm a segítségeteket.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #13 Dátum: 2010. Május 14. - 10:33:52 »
Nem kell túlbonyolítani a leállítást. Nekem két benzines gépemen úgy működik, hogy a gázszervón a végkitérés (EPA) be van állítva egy kapcsolóra, hogy zárjon vissza a pillangószelep, ekkor amikor teljesen lezár, értelemszerűen leáll a motor, és kész.

A harmadik benyáson van egy szivatószervó, amit ha bekapcsolok, a szivató pillangószelep bezár, ergo leáll a motor. Mindenféle elektronika van már, ami megszakítja az áramkört, stb. APPME kollégának van egy számomra nagyon tetsző megoldása, valami fénykapcsoló-féle ketyere. Szervót én nem tennék gyújtáskapcsoló lekapcsolására.
Ez jó. :D Olvass utána egy keveset, azt a bizonyos fénykapcsoló ketyerét én terveztem és használom, Jozsi viszont gyártani fogja.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #14 Dátum: 2010. Május 14. - 10:52:16 »
Pontosabban mondva az alapelv maradt de át van dolgozva .