Érdekelne a benzines üzem főbb jellemzői a metileshez viszonyítva, indítás, motor karbantartás, repülés előtt mikre kell figyelni az üzembiztosság tekintetében stb....
Milyen benzin és milyen keverékkel, milyen olajjal.....
köszi: kordaz
Üdv a fedélzeten Kordaz!!!
Főbb jellemzők:
A metiles motor könnyebb!
A metiles motor azonos hengerűrtartalomnál erősebb!
A metiles motor alkoholista, de nagyon, azaz többet is fogyaszt!
A benzines motor direktebben veszi a fordulatot.
A benzines motor alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb.
A benzines motor üzemi hőmérséklete nagyobb, jobban igényli a hűtést.
Ebből adódóan bizonyos köbcentinél érdemes benzinesben gondolkozni. (szerintem 30ccm-es metiles üzemeltetése már jelentősen drágább)
Az indítás körülményesebb nagyobb startert igényel ezért általában kézzel szoktuk indítani. (szívató ráhúz addig pofoz amíg pöffen utána szívató le, és újra pofoz. Ez kb. 5-6 ütés szigorúan kesztyűben!!!)
A karbantartásnál fontos hogy jó minőségű olajat tegyünk a benzinhez, mert nem csak az élettartamra van hatással, hanem a rossz olaj aranyosan be tud zselésedni a karbiba és akkor van nagy szivató. Szintetikus olaj használata javallott.
Repülés előtt illik a gyújtásakkut feltölteni (persze a vevőt is, de azt a metilesnél is), beindítás után melegíteni.
Vészleállítás lehetőségéről gondoskodni kell, itt elég a gyújtás tápellátását megszakítani mind kapcsoló mind távirányítású lehetőséggel.
Benzinben érdemesebb a nagyobb oktánszámút használni (98,100), olajban mint írtam szintetikus (HUSQVARNA, STILL ...stb. aranyos kis 1dl kiszerelésben kapható), a keverés arányát motorja válogatja 1:20-tól akár 1:50-ig
Hát hirtelen ennyi!