Szerző Téma: Benzines erőforrásról..........  (Megtekintve 5952 alkalommal)

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #15 Dátum: 2010. Május 14. - 10:56:27 »
miért jó ez a foto-kütyü, ha mondjuk úgyis kell egy töltési lehetősé
A fotókütyü a gyujtást kapcsolja a rádióval zavarmentesen és a fö elönye hogy adás/vétel hiba esetén megszakad a gyujtás.
  A gyujtáskacsoló 2 egységböl áll:
1 IR (infravörös adó) amit a vevö vezérel a ki/be kapcsokásnak szánt csatornán és vevö akumulatorja táplál.
2.IR vevö amit a gyujtás akumulatorja táplál.
A 2 egységet egy optószál köt össze, (a hiányábanan szembe kell állitani a 2 egységet és valami dobolozással (fényátnemeresztö csö,mattfeketére festett balza vagy rétegeslemezböl esetleg müanyagból kivitelezett árnyékoló csatorna (fém, szénkompozit vagy bármilyen vezetö anyag kizárva.)
Müködési elv:
Az IR adó szervóban a motor helyett egy LED van ami a motor jobbra illetve balra forgása helyett világit vagy nem.
Az IR vevö a fény hatására behuzza a rellét és biztositja a gyujtásnak a feszültséget . Összefoglalva; az adón levö kapcsolóval ki, illetve be tudjuk kapcsoolni a LED et és ezáltal megszakitani vagy aktiválni a gyujtást.
Elönye:
1. Pár miliamper fogyasztással (kevesebb mint egy zizegö szervó) be/ki tudjuk kapcsolni a gyujtást.
2. Nem visz át zavart a rádió és gyujtás közt.
3. A fö elönye viszont az hogy bármilyen adás/vétel zavar (hatósugárból kirepülés, reakapcsolás, adó vagy vevö hiba) esetén automatikusan megszakad a gyujtás.
Épités:
AZ adó egy mekanikailag hibás szervóbol épül, egyszerüen a motor helyett egy IR LED kapcsolódik (sorban az áramkorlátozó ellenállással) az elektronikára. A potméter át lesz költöztetve a motor helyére.
Vevö tokozásnak ideális egy telyesen kiszuperált szervónak a háza de beépithetö bármiyen fényátnem eresztö dobozba.
Beállitás:
1.Motorcsere elött a potmétert ugy állitjuk hogy a kapcsoló átbillentésével jobbra, illetve balra forogjon.
2.Végszerelés elött az IR LED helyett egy látható fényü LED et forrasztunk be, A kapcsoló állásátol függöen világit vagy nem.
3.A vevö müködését lehet ellenörizni árnyékolás és fény segitségével.
(Elektromos izzó, öngyujtó STB.)
 
 
« Utoljára szerkesztve: 2009-05-26, 12:55:33 írta Peter N 
 

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #16 Dátum: 2010. Május 14. - 11:11:43 »
Kapcsolódó képek: http://img35.imageshack.us/i/namnlst4kopia.jpg/
http://img36.imageshack.us/i/iradkopiam.jpg/
http://img36.imageshack.us/i/szervoir.jpg/
És egy elözmény amit APPME irt: Megmondom őszintén, gyakorlati tapasztalatom nulla a benzines gyújtászavarok kérdésében, ezért is kérdeztem Pétert a vezetékeken átcsatolódó zavar lehetőségekről.
A komfort igény kézenfekvő, hogy biztonságosan távolról kössük össze a két rendszert és a fény, mint kapcsoló igencsak alkalmas a látatlanba is biztosra vehető abszolút visszahatás mentes megoldásra.
A válaszom - igen... Fogok ilyet csinálni, mert magamnak, sajátmagamtól is bizonyosság kell, nem csak ígéret.

Egyébként a lehetséges zavar annyira kézenfekvően riasztó, hogy abszolút biztos megoldásban hiszek csak. Ami 20-30cm-es térbeli elválasztásban manifesztálódik majd.
Ha magamnak megcsinálom, semmi akadálya a sorozatba készítendő kapcsolópárnak.
Tehát állítható küszöbszíntű RC kapcsoló, ami lehet a gázon párhuzamosan és a leállító, gázra mixelt nyomógomb működtetheti. Így az alapjáratot azonban nem lehet ütközésre állítani, mert a szervó túlterrhelődhet. Az RC kapcsoló is megteheti nekünk azt a szívességet, ha a vevő nem ad ki jelet a kapcsoló szakít. Nincs akadálya a külön csatornán működtetésnek sem.
Előzetes tervem szerint az egész fogyasztását akként minimalizálom, hogy a gyújtás oldalon lenne az RC kapcsoló és a LED nem folyamatosan világítana, hanem a szervoimpulzusok jutnának csak rá, ami nagyságrenddel csökkenti a fogyasztást, ami alapból se lenne sok - 10mA - de így abszolút jelentéktelen lesz.
1-2 hét... és legördül a szalagról az első széria.

 
 
 

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #17 Dátum: 2010. Május 14. - 14:39:38 »
Ez jó. :D Olvass utána egy keveset, azt a bizonyos fénykapcsoló ketyerét én terveztem és használom, Jozsi viszont gyártani fogja.

Lehet. Attól én O. Józsitól hallottam, nekem ő ajánlotta, és majdnem bele is építettem két gépembe is. Egyelőre azonban maradtam hagyományos gázszervó általi leállításnál. ;)
70/381-0875

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #18 Dátum: 2010. Május 14. - 17:58:35 »
Ez jó. :D Olvass utána egy keveset, azt a bizonyos fénykapcsoló ketyerét én terveztem és használom, Jozsi viszont gyártani fogja.

Lehet. Attól én O. Józsitól hallottam, nekem ő ajánlotta, és majdnem bele is építettem két gépembe is. Egyelőre azonban maradtam hagyományos gázszervó általi leállításnál. ;)
Józsi nagon ügyesen átttervezte, elméletileg/és valószinü gyakorlatilag is  tökéletesen müködik a leirása szerint. Az elönyököt szinte nem is kell felsoroljam: Tökéletes zavarmentesság a 2 rendszer közt, minimális tömeg, vétel kiesés esetében azonnali motor leállás, még véletlenül sem felejted áram alat a gyujtórendszert, akkor is le állitható a motor ha a gázszervó vagy rudazata odasz@r.
Na persze engem az sem zavar ha valaki leszállás után a meghuzott magassági kormányt használja a motor leállitására. (Kormány fel- orr le- légcsavar a földbe és láss csodát, leáll a motor.)

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #19 Dátum: 2010. Május 14. - 18:13:37 »
Aki a véletlenül ki nem kapcsolt gyujásu motor légcsavarjához nyul lehet lehet hogy évek mulva is ilyen kicsontosodott bogos ujakkal büszkélkedhet. [URL = http://img526.imageshack.us/i/dsc00086ih.jpg/] [img] http://img526.imageshack.us/img526/3048/dsc00086ih.th.jpg [/ img] [/ URL]

Laddade upp med [URL = http://imageshack.us] ImageShack.us [/ URL]
Nem is lenne zavaró, csak átkozottul fájdalmas amikor az ujperecedben a csont rizskása méretüre törik  és azonkivül nem leányállom kivárni amig kinö az új köröm. Na de lehet hogy valaki igy élvez. És mindenképp megszakitom a gyujtó áramot, egyszer elég volt.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #20 Dátum: 2010. Május 16. - 19:04:11 »
Mielött itt a netten kitörne a harmadik világháború szeretném tisztázni hogy Józsit nagyon nagyra becsülöm a modellezö berkekben. Egyik legjobb, legbecsületesebb tagja a mai modellezö társadalomnak. Ö csak a müködési elvet vette át és zseniálisan kitervezte a saját "kütyüjét" ami egy kitünö megoldásnak tünik, természetesen fentartom a tervezöi  a jogot és elvárom hogy minden eladott példány után tegyen letétbe a pincéjében agy pohár bort a számomra.  A 120 éves születésnapi évfordulómra komoly menyiség gyülhet össza  amit majd megiszunk a modellezés tiszteletére.

compcenter

  • Vendég
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #21 Dátum: 2010. Május 25. - 06:45:02 »
Érdekelne a benzines üzem főbb jellemzői a metileshez viszonyítva, indítás, motor karbantartás, repülés előtt mikre kell figyelni az üzembiztosság tekintetében stb....

Milyen benzin és milyen keverékkel, milyen olajjal.....

köszi: kordaz

Nem elérhető HC

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1165
  • Magi István

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #23 Dátum: 2012. November 08. - 09:56:32 »
Szia HC!

Az a fekete nagy bigyó egy relé?
Mert ha igen akkor nem biztos hogy jó az ötlet, a rázkódástól meg meg szakadhat a gyújtás és nem fogod érteni miért nem forog ki a motorod...

Én változatlanul a pillangó szeleppel történő leállítást javaslom, egy normális szervóval az alapjárat jól beállítható.
Nekem eddig bevált ez a módszer, üzembiztosan működik....
Sajnos a gyújtás szikrája is vihet be zavarokat, ez a módszer erre is kevésbé érzékenyen reagál.

Nem elérhető HC

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1165
  • Magi István
Re:Benzines erőforrásról..........
« Válasz #24 Dátum: 2012. November 08. - 18:20:04 »
Az a "nagy" nem is olyan nagy! :) 29mm hosszú és 12mm széles és magas.
Értem a problémát! Ettől függetlenül egy tisztességesen meghúzott relének nem volna szabad rezgésre elengednie (a húzási erő jóval erősebb mint a rugóé)!
Ettől függetlenül a gyújtáskapcsolás csak egy példa a sok más lehetőségből....