Térjünk vissza az eredeti témára, a balzafa illetve a fa épitésre.
A könyü gépeket föképp balzából épitjük de azért a balza sem mindenüt az ideális anyag 1 méter feletti fesztávu modellek fötartoit tanácsos fenyölécböl késziteni, a belépöélet is lehet (söt tanácsos) kombinálni fenyö és balzával, azaz a borda belépöélén egy záró élére állitott fenyölécet ragasztunk és erre ragasztodik a balza belépöél. A fötartókat tanácsos dobozolni, tehát az alsó és felsö fötartó egy vagy mind oldalára fügöleges szálitányu balzalapokat ragasztunk a bordák közt. Nemcsak hogy lényegesen növeli a szilárdságot de az igy képzet doboz sokkal formatartobbá teszi (csavarodás mentes) a konstrukciót.
A balza könyü és imádott épitöanyag de ne felejtsük el az igazi repülöépitöanyagot. a rétegeslemezt. A 0.8mm rétegesslemez tömege nem sokkal nagyobb (ha nagyobb) mint az 1,5mm balzáé, viszont a szakitószilárdsága vetekszik vele(és reaadásul x y irányba tehét nem csak szálirány.)
Egy csodálatos modellezö anyag amiröl mostanában sajnos nem lehet sokat hallani a hársfa.
Finom egyenesszálú nagyon könyen faragható, gyalulható, csiszolható fa, ideális ösminta késztésére , például kabin, motorburkolat, Stb. Meszemenöen felülmulja a fenyöt. A régi butorok panel felülete 3mm hársfa furnirral (ugynevezett "blind") volt födve, csodálatos anyag, egy modell szárnyában tanácsos lenne minden másadik- harmadik szárnybordát ebböl épiteni. Ahol sürü egyenesszálú, könyü, arángylag kemény faanyagra van szükség ott a hársfa az elsö befutó.