Szerző Téma: A Csibor  (Megtekintve 5824 alkalommal)

Nem elérhető tibu

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:A Csibor
« Válasz #15 Dátum: 2012. Január 09. - 13:30:57 »
Szia,
Ez itt teljesül, mert nagyon megengedőek a szabályok.
Millió típust lehet találni Interneten, tervekkel együtt. Első hajónak viszont talán a Csibor a legalkamasabb, mert nagyon részletes és pontos az építési leírás (többek egybehangzó állítása szerint, én személyesen nem ezt építettem meg).

Kicsit utánanéztem a szabályokanak és a névnek is, tévedtem a névadót illetően, a TT-65-öt Feco1 kolléga adta, a Tisza-Tó alapján. Itt lehet utánanézni:

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=739&postdays=0&postorder=asc&start=0

A szabályok is itt vannak leírva, emlékeim szerint egyezik az RG-65 nemzetközi szabályzatával.
Tehát a TT-65 egytestű, 65 cm hossz+-1 cm, 1 cm kötelező gumiorr, max. magasság a tőkesúly aljától a fedélzett tetejéig 35 cm, Egy kormány és egy tőkesúly használható (az adott versenynapon). A  vitorlafelület 0,225m2, a vitorla alaphelyzetben nem nyúlhat túl a hajó körvonalán. Árbóc magasság max 110 cm, a rudazat átmérő nem lehet több. mint 12mm. Két rádiócsatorna használható, egy a kormánynak és egy a vitorláknak.

A nemzetközi szabályzatban néhány apróbb eltérés található,de ez egyenőre minket nem fog zavarni a versenyzésben.



Nem elérhető tibu

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:A Csibor
« Válasz #16 Dátum: 2012. Január 09. - 13:37:49 »
Akinek megy az angol, annak ideteszem a nemzetközi linket is:

http://www.rg65.com/portal/reglas.php?idioma=en

Nem elérhető batali

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 129
Re:A Csibor
« Válasz #17 Dátum: 2012. Január 09. - 13:45:02 »


Kicsit utánanéztem a szabályokanak és a névnek is, tévedtem a névadót illetően, a TT-65-öt Feco1 kolléga adta, a Tisza-Tó alapján. Itt lehet utánanézni:


Nos, ezt én is "benéztem".  Sajnos Sry-nek tulajdonítottam az eredetét a TT-65-nek, pedig az erre érdemes:

Feco1

Elnézést kérek!
Üdv: batali
(HUN37)

Nem elérhető feco1

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 120
Re:A Csibor
« Válasz #18 Dátum: 2012. Január 09. - 17:28:30 »
Sziasztok!
A TT 65-ös hajók népszerűsítésének érdeme SRY mesteré.
Nélküle és a modellező társak nélkül nem készülhetett volna ennyi 65 cms-es hajó.
A 65 cm-es hajó osztályt olyan tempóban szervezitek, hogy bele szédülök.

Szerintem el kellene dönteni, hogy mit is akarunk.
Nekem a javaslatom, hogy 65 cm-es hajókat építsünk és ezekkel szervezzünk versenyeket találkozókat.

Ha egy nemzetközi hajó osztályhoz csatlakozunk, az egy csomó kötöttséggel jár.
Egyik ilyen fő kötöttség precíz osztály előírás.
Az előírásnak csak akkor van értelme, ha azt betartják.
A betartáshoz és betartatáshoz szervezet kell, ami felméri a hajót, vitorlát stb, hogy megfeleljen az osztály előírásnak.
Ez mind pénzbe kerül.
Javaslatom, hogy  olyan előírásokat készítsünk, aminek betartatásához nem kell szervezet, ránézésre is meg lehet
állapítani, hogy ilyen hajót képzeltünk.
A cél vitorláshajó modellezés és a találkozás jókat beszélgetve, némi versengéssel fűszerezve.
 

Nem elérhető Szakics

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 139
Re:A Csibor
« Válasz #19 Dátum: 2012. Január 09. - 17:32:19 »
Szakics,

A heti 2 óra kicsit kevésnek tűnik. Persze könnyen beszél az, akinek egy garázsnyi helye van (az autó persze az utcán parkol). Nem értem, miért nincs felétek nagyobb élet, hiszen közel a Mályi tó, lehetne hasítani.

Üdv, Tibu




Szia Tibu

Hát rendesen sárgultam! Már annak is örülnék, ha fele annyi helyem lenne mint neked. Hát a háttérben figyelő esztergától egy elhaló halálsikoly hallattam.

Én 55m2-ren lakom a családommal ötöd magammal. A Walrusz építésénél is közelharcot kellett  vívnom az asszonynéppel a konyha asztalért. De a Csibor már sajnos nem fér el( nem tudnám a a szerelő fát biztonságosan tárolni). Így marad a klub heti 2x2 órában.

   
Hogy miért nincs nálunk hajós modellező  élet? Jó kérdés. Okot sokat lehetne felsorolni kezdve a pénztelenséggel, alapanyag hiányon át, fásultságig. Sokat beszélgettünk mi is egymásközt. S arra jutottunk hogy talán az a legnagyobb baj, hogy nincs egy intézmény vagy cég aki felkarolná a hajó modellezés ügyét. Aki időt és helyet biztosítana arra hogy a mai tizenéves fiatalok láthassák, kipróbálhassák a technikát. Kedvet kapjanak rá. Van M-Tapolcán egy csodálatos tavunk, nem túl nagy de lassú hajó modelleknek ideális volna. Sajnos a városvezetés az elmúlt 20 évben mindent elkövetett annak érdekében, hogy még a gondolatát is elvessük a hajózásnak,a versenyzésről nem is beszélve!   



Üdv.: Szakics 8)
"Aki meg akar tenni valamit, talál rá módot, aki nem, az talál kifogást." - Stephen Dolly

Nem elérhető feco1

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 120
Re:A Csibor
« Válasz #20 Dátum: 2012. Január 09. - 17:36:38 »
Folytatva a gondolatot.
A fent leírtaknak hátrányai is vannak:
Nem mehetünk a hajókkal nemzetközi versenyre.
Nem lesz egységes az osztály technikai előnyökre lehet szert tenni, nem a vitorlázás tudás dominál.

Tehát ez egy 65 cm-es osztály lenne, aminek legfőbb előírása, hogy a hajó 65 cm hosszú és egy testű legyen.
Egyéb előírásokkal is bővíthetjük, de nem írjuk elő a vitorla felület nagyságát, súlyt, a tőkesúly helyzetét stb.
Tehát modellezhetünk kedvünkre, készíthetünk hajókat, fejleszhetünk.
Egyelőre ennyit persze még számtalan gondolat foglalkoztat.
Üdv. feco 1

Nem elérhető fbrungel

  • Jedi Moderátor
  • Jedi
  • *****
  • Hozzászólások: 406
Re:A Csibor
« Válasz #21 Dátum: 2012. Január 09. - 18:15:33 »

  Hy Szakics !

Idézlek: Hát a háttérben figyelő esztergától egy elhaló halálsikoly hallattam.

   Lehetséges,  Sőt,  Ahol a háttérben egy fúró marógép áll ott nem lehetetlen
   az eszterga. Szerintem kötelező.   ;D ;D ;D ;D
BRUNGEL FERENC  06-30-969-5650

Nem elérhető Szakics

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 139
Re:A Csibor
« Válasz #22 Dátum: 2012. Január 09. - 22:20:04 »

     Lehetséges,  Sőt,  Ahol a háttérben egy fúró marógép áll ott nem lehetetlen
   az eszterga. Szerintem kötelező.   ;D ;D ;D ;D

Látod Lacibá odáig már el sem láttam. Szégyenlem magam a csőlátásomért.


Szerdán teszek fel a hajóról képet.

Üdv 8)
"Aki meg akar tenni valamit, talál rá módot, aki nem, az talál kifogást." - Stephen Dolly

Nem elérhető tibu

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:A Csibor
« Válasz #23 Dátum: 2012. Január 10. - 13:19:47 »
Sziasztok,
Mindkettőtöknek igaza van, bal oldalon az eszterga, középen a fúró-maró.
Bocsesz a dicsekvésért, nekem is közel 40 évembe került, míg így felszereltem magam.
Az RG-65 építésnél keményen ki is használtam mindkét gépet. Szakics gondolatmenetét folytatva jó lenne egy támogató cég, mondjuk megfelelő gépparkkal is, amit néha használni is lehetne. Ez manapság hiú ábránd. Az alapanyag nem lehet gond, Interneten minden beszerzhető elfogadható áron, és a szállítás sem sok, főleg ha pár hajónyi anyagnál sikerül összefogni, és közösen rendelni. Külföldről sem elérhetetlen már az anyag, pl. Hobbyking, stb. A profik is itt vásárolnak. Anyag beszerzési forrásokban szívesen segítek, de a fórumokon körülnézve is sok ötletet lehet találni (persze mikor kezdtem a hajóépítést, és is onnan csóreszoltam a jó beszerzési forrásokat).
Üdv, Tibu

Nem elérhető Szakics

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 139
Re:A Csibor
« Válasz #24 Dátum: 2012. Január 10. - 14:18:41 »

     Lehetséges,  Sőt,  Ahol a háttérben egy fúró marógép áll ott nem lehetetlen
   az eszterga. Szerintem kötelező.   ;D ;D ;D ;D

Látod Lacibá odáig már el sem láttam. Szégyenlem magam a csőlátásomért.


Szerdán teszek fel a hajóról képet.

Üdv 8)


Óriási elnézést  :-[ Feribá a név tévesztésért csak már késő volt és az asszony is sürgetett hogy menjek már aludni. Még egyszer  elnézést!

tibu nem vettem dicsekvésnek a gépeket mivel gondolom a hajó  volt a kép témája. Az anyagbeszerzést azért írtam, mert szinte mindenki ezzel kezdi mikor kérdem : Miért nem raksz össze pl. egy Walruszt? A következő kifogás drága, majd nincs rá időm. De a tahóvilágról napra készen mindent tud!

Üdv.:Szakics 8)
"Aki meg akar tenni valamit, talál rá módot, aki nem, az talál kifogást." - Stephen Dolly

Nem elérhető fbrungel

  • Jedi Moderátor
  • Jedi
  • *****
  • Hozzászólások: 406
Re:A Csibor
« Válasz #25 Dátum: 2012. Január 10. - 17:31:58 »

  Csak az ASSZONY sürgetése miatt !

  Láttam bent, hogy ugyancsak bűvölted a bordákat.
 

BRUNGEL FERENC  06-30-969-5650

Nem elérhető skeleton

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 112
Re:A Csibor
« Válasz #26 Dátum: 2012. Január 11. - 15:48:00 »
Üdv mindenkinek.

Na itt is zajlik az élet.Tennék néhány megjegyzést:A legutobbi lágymányosi kékszalag turán 40 hajónál többen indultak!!!!! Igaz egy jó részük MM hajó volt. Osztályá szervezést meg ne nagyon erőltessük,mert ha itt megjelenek a vérprofi épitők,versenyzők az amatőrőknek meg végük, ez nagy csapás lenne a lelkes csapatra. Plussz vonzaná a profit orientált egyéneket amiből előbb vagy utobb csak veszekedés lesz (egy pár ilyen dologba már résztvettem igy köszönöm nem kérek belőlle!) maradjon tisztán amatőr kategoria,Beló már felismerte ennek a jelentőségét,kezdő utánpotlás más kategoriáknak,ajánlani tudom a Tavaszi reggatát az öbölben főleg a verseny kiirást.

Nem elérhető fbrungel

  • Jedi Moderátor
  • Jedi
  • *****
  • Hozzászólások: 406
Re:A Csibor
« Válasz #27 Dátum: 2012. Január 11. - 18:11:14 »

  Szakics.   Ha lehet akkor a borda anyagáról, megmunkálásról /bűvölés, szekatura/ is
                  mondjál valamit. Az enyém 4 vagy 5 mm  vastag lesz.

                  Várom a képeket.  Használd az Rcpilotot.

  Üdv.:
BRUNGEL FERENC  06-30-969-5650

Nem elérhető Szakics

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 139
Re:A Csibor
« Válasz #28 Dátum: 2012. Január 11. - 23:07:49 »
Sziasztok


Na képet ma nem sikerült készíteni, elbeszéltük azt időt  Poszeidon-nal.  A bordák anyagában eltértem SRY terveitől. Főképp költségcsökkentés miatt, import 3 mm-s rétegelt lemezből készült (a la gyümölcsös láda). Az egyes borda híján kész vannak a bordák. Hétfőig szünet. Holnap megyek a sebészemhez, ki fog derülni kell-e a térdemet bicskázni. Ha vágják, néhány hét szünet lesz a folytatásban.

Üdv.: Szakics 8)
"Aki meg akar tenni valamit, talál rá módot, aki nem, az talál kifogást." - Stephen Dolly

Nem elérhető skeleton

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 112
Re:A Csibor
« Válasz #29 Dátum: 2012. Január 12. - 12:45:07 »
Üdv.

Csak egyre vigyázzatok a hajótest üres súlya 300g nál ne legyen több.