Szerző Téma: Autóalkatrészek javítása, felújítása  (Megtekintve 1250 alkalommal)

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Autóalkatrészek javítása, felújítása
« Dátum: 2012. Február 27. - 18:18:33 »
Sziasztok!

Gondoltam hasznos lenne egy olyan topic, ahol megoszthatnánk egy-egy ötletet, hogy ki hogyan oldja meg az SK javításokat, ha éppen nincs cserealkatrész, vagy csak nincs idő megvárni, míg megérkezik.
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:Autóalkatrészek javítása, felújítása
« Válasz #1 Dátum: 2012. Február 27. - 18:27:51 »
Első körben én egy (legalábbis nálam) jellemző hibát szeretnék orvosolni: menetszakadás csapágyházban/dióban.


Egy egyszerű borulás eredménye, kiszakadt a hátsó dióból a menet:


Először átfúrtam 2,5mm-es fúróval. (M3-as menet volt eredetileg)


Utána a belső oldalról 6-os fúróval felbővítettem, de nem átmenő furatként, csak megmélyítve, kb. az anyagvastagság feléig.


így néz ki fúrás után:


Ezután egy sima csavarral belehúzatok egy M3-as anyát:


És készen is vagyunk, a menettel garantáltan nem lesz gond  ;)



Ha nem elég mély a 6-os furat, vagy félő hogy átszakad fúráskor, akkor meg lehet próbálni forrasztópákával beleolvasztani a csavart, korábban így is csináltam, azóta sincs semmi baj vele.


TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:Autóalkatrészek javítása, felújítása
« Válasz #2 Dátum: 2012. Február 27. - 19:25:48 »
Tetszik az ötlet, és a téma is.
Fotóm ugyan nincs, de azért leírom. A lengőkarok, kormányösszekötők lógását küszöböltem ki törött teleszkóp antenna darabokkal.
A kormány összekötőből kiveszem a csavart, és keresek egy olyan belső átmérőjű antenna darabot ami kicsit szorul rajta. Az antennát köszörűvel darabolom, mert így nem sérül a belső átmérője, majd a hosszát köszörülöm méretre, pontosan olyan hosszúra, amilyen a csavaron a menet nélküli rész. ( amilyen vastag az összekötő ) Ezután ezt a perselyt belepaszírozom a kormányösszekötőbe, lehet, hogy egy kicsit fel kell fúrni előtte, csavart bele és kész.
A lengőkarokat is megperselyeztem ilyen módon, bár ott már kissé nehezebb a dolog, mert hosszabb perselyek kellenek. A másik, hogy itt az alvázba kell belepréseni őket. ;)

Nem elérhető csancsi

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 487
    • Best-Autórent
Re:Autóalkatrészek javítása, felújítása
« Válasz #3 Dátum: 2012. Február 27. - 20:24:40 »
Haverok vettek 2 egyforma Ansmann buggyt, ami már az összerakásnál gyanús volt.
Az egyikben a méretek és illesztések nem stimmeltek. Ha meghúztak minden csavart, akkor szorult a hajtáslánc. Nem baj, kisakkozták, működött.
A másikban stimmelt minden, csak a csavarok éppen egy másik modellhez voltak legyártva, ezért az otthon keresgélt és esztergált dolgokat rakták bele.
Összeállt mindkét gép, kivitték a gödi pályára, ahol 2 perc játék után az első autó felső-első lengőkarjai kiszakadtak. A másik (csavaros) azóta is hibátlan.
Tudni kell, hogy sokadik autót rakták össze, és még nem nyúzták a gépeket.
20/943-6455

Nem elérhető csancsi

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 487
    • Best-Autórent
Re:Autóalkatrészek javítása, felújítása
« Válasz #4 Dátum: 2012. Február 27. - 20:27:49 »
A kiszakadt lengőkarokról levették a mintát, és kireszelték egy bonamidhoz hasonló anyagból. Nincs perselyezés, a kerék felől csak simán bele vannak hajtva a gömbfejek.
Vasárnap megnéztem őket. Cigánykerék, minden ment, semmi kímélet. A gyári lengőkaros, és a sufnituning is bírja.
20/943-6455