Szerző Téma: Off-road kezdőknek, de melyiket?  (Megtekintve 14429 alkalommal)

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #30 Dátum: 2011. Május 07. - 10:03:05 »
Ezzel kapcsolatban egy aranyos sztori; jómúltkorában vettem a másik fórumon egy 10,5T-s EzRUN BL szettet. Úgy hirdette emberünk, hogy a szabályzó hibás, rángat és akadozik a motor padlógáznál.
6e Ft-ért adta, megvolt mindene a szettnek; programkártya, (elvileg) hibás szabályzó, motor és gyári doboz.
Megvettem, mert a programkátya és a motor önmagában is ér ennyit. ::)


Megjött a szett, kipróbáltam (4200 Lipo, és 5000 Nimh). Hibátlan működés, nagy teljesítmény. Nem tapasztaltam a rángatást. Gondolkodtam egy sort, eszembe jutottak a kezdeti Carson 12T-s próbálgatásaim a 3800-as és 3000-es Nimh akkukkal. Az is rángatott.
Aztán írtam egy püt emberünknek, hogy milyen akkuval próbálta. Jött a válasz; egy 2800-as Nimh és 3600-as Nimh-el.  
Jaaaaa.....

Válaszoltam is rögtön; nem tudom hogy mi a hiba a szabályzóban, de a motor és programkártya ok, köszönöm. (végül is igazat mondtam)  ;D ;D ;D ;D

A szett azóta is kapar a Slashben.  8)
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #31 Dátum: 2011. Május 07. - 10:10:10 »
A lényeg; a 3000 akku kevés lesz egy 8T-s mocinak, hisz már a 12T-s nek is kevés.

Minél hamarabb újíts 5000 Körüli Lipokat, mert a nyolc körös moci "kifordítja" a 3000 Nimh akkudat. Nekem 4.5T-s EzRunnal 6-7 perc játékidő volt egy 5000 LRP Nimh aksival.  ;)
70-381-95-97

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #32 Dátum: 2011. Május 11. - 07:47:02 »
Szia!


Ehhez a lipo-hoz, mit szólsz? 

http://www.rcmodell.com/shop/product_info.php/cPath/66_308/products_id/6189

Ugye elbírná a 8T BL moci?


http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=235263


Tudom, h ez triviális kérdés!  de a motor melletti amperszámokat, /max. terhelhetőség,/ meg az akksik coulombszámát, és a többi adatot nem értem?Légy szíves segítsetek nekem, még kezdő vagyok, most térnék át nitrósról    ,BL-re!

Köszi!

Üdv!

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #33 Dátum: 2011. Május 11. - 18:21:04 »
Nem kell sokat számolgatni, a honlapon írják hogy 208A-el lehet folyamtosan terhelni az aksit!

De ki is tudod számolni; 5.2A szorozva az akku terhelhetőségével, ami esetünkben 40C.  
5.2x40=208A

Az általad linkelt moci és szabályzó kombó 120A-t vesz fel max.  Az aksi bőven bírni fogja! ;)
70-381-95-97

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #34 Dátum: 2011. Május 12. - 09:07:38 »
Köszi! S körül-belül mennyi ideig tudnék vele csapatni?

Az eredeti 18-as piniont lecseréljem 14-esre, vagy a régi is jó, nehogy leégessem a mocit?

Egyáltalán változtassak a pinionon? Érdemes venni ventilátoros moci hűtést?

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #35 Dátum: 2011. Május 12. - 18:51:36 »
Próbálgasd, hogy a nagyobb pinionnal melegszik-e a moci! Hűtőbordát applikálj rá mindenképpen! Nekem anno 25-30 percet ment a DF-02-m az 5000-es akkuval és 12T-s mocival.
70-381-95-97

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #36 Dátum: 2011. Május 15. - 07:39:49 »
Beszereltem a 8T bl szettet+4000mah-s 2s lipot!
Hát ez vmi elképesztő brutál!!! A nitrós előző autómat simán kiüti, ezt nem hittem volna, őrület!

Más:Turnigy digitális töltőm van és még nem nagyon tudom, hogyan kell vele lipot tölteni, mert eddig csak nimh akksijaim voltak.

Légyszi adjatok segítséget, hogyan töltsek és merítsek vele?

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #37 Dátum: 2011. Május 15. - 10:58:41 »
El is hiszem hogy a 8T büntet! Sokkal előrébb jár már ez a tecnika mint a nitrós.

Kapacitással töltsd az akkut mindenképpen! Ez azt jelenti, hogy a 4000mah-s Lipo-t 4A-ral, 5000-eset 5A-ral, stb...!  

És mindig balanszolj. Ne érdekeljen ki mit mond, mindig balanszolva töltsd föl az akkut.  Úgy biztosítható a leghosszabb élettartam.

Sokan írják, hogy ők csak minden 5. v. 10. töltést csinálják balanszolva.  De miért? Türelmetlenek? Kb. 5 percig tart tovább a balanszos töltés...  ;)

Nem ismerem a Turnigy töltőt, de valami ilyesmit kellene a menüben keresned: Lipo balance, utána 4.0A-t megadni és utána start.

Én sohasem merítettem (sütöttem ki) akkut töltővel, megteszi az autó ;D. Arra figyelj, hogy a kocsi szabályzóján legyen beállítva az automata lekapcsolás, ha merülne az aksi.  ;)
70-381-95-97

Nem elérhető csikitomi

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 31
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #38 Dátum: 2011. Május 15. - 20:01:18 »
Sziasztok.segitséget szeretnék kérni tőletek.Volna két tipus,de nem igazán tudok róluk valamit..érdekelne a teljesitménye,taróssága,mennyire kapható hozzá alkatrész,van e mód tuningolni meg ugy összességében melyket lenne érdemes megvenni,vagy ki mit ajánl.

köszönöm előre is a segitségetek és ime a két link:

http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_34_36&products_id=49885


http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_34_36&products_id=60935

üdv

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #39 Dátum: 2011. Május 15. - 21:08:55 »
OFF
Azt azért hozzátenném hogy nem ildomos összehasonlítani a robbanós autókat az elektromosokkal. Mindkettő négy keréken gurul de teljesen más kategória. A nitrós gépet állítgatni kell, variálni lehet az üzemanyagot, pocsolyákat sokkal jobban bírják, és főleg a hang és a szag ami megfogja az embert. Egész más egy robbanómotor karakterisztikája, más a nyomaték és teljesítmény leadása szemben az elektromos motorokkal. Persze itt is vannak különbségek, egy szenzor nélküli brushless alsó fordulattartományban meglehetősen szegényes, darabos, a szenzoros sokkal simább, a kefés szintúgy. Kanyarokban jobban kiütközik a különbség, tapadási határon autózva az elektromos könnyebben megcsúszik, megpördül a hajtott kerék. A robbanómotor ütemes nyomatékleadása bizonyos esetekben jobb tapadást eredményez, mivel az ütemek közt van ideje a keréknek megtapadni. Jó példa erre a valós motorversenyek, a kéthengeres V motoros gépek mindig jobban teljesítenek kanyarokban mint a négyhengeresek, a kevesebb ütem több időt ad a kerék megtapadásához.
Az elektromos motor ezzel szemben állandó egyenletes nyomatékot ad, ezt figyelembe is kell venni vezetés közben.
Az eszmefuttatásnak ezennel vége, most már foglalkozzunk a témával ;)
ON

Nem elérhető csikitomi

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 31
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #40 Dátum: 2011. Május 15. - 21:36:01 »
lehengerlő válsz:)köszi a véleményt.

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #41 Dátum: 2011. Május 15. - 22:07:58 »
A kérdésedre: A Savage egy 4 kerék meghajtású Monster Truck, a Firestorm pedig egy hátsókerekes Stadium Truck. Megint külön kategória.
Ha imádod ahogy a gép átszálguld a bukkanókon enyhén emelgetve az elejét aztán kanyarban a hátsó kerék kapar mint az állat miközben az első kerekek bordái próbálnak belekapaszkodni a talajba és az autó keresztben csúszik de még mindig irányítható, akkor a Firestorm-ot ajánlom.
Ha inkább az vonz hogy átugratsz a dolgokon aztán egy elöl beszorult kavics miatt a hátsó felfüggesztést is le kell bontanod, akkor Savage. De ez csak egy magánvélemény ;D

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #42 Dátum: 2011. Május 16. - 07:14:59 »
...Volna két tipus,de nem igazán tudok róluk valamit..

Az dupla kefés motorral szerelt E-Savage egy akkugyilkos állat. Volt már hozzá szerencsém. A gyárilag hozzá adott 2 db 3000-es akkut lemeríti 6-8 perc alatt, de 2x 5000-es Nimh akkuval sem sikerült 12 percet menni vele.

Egyszerűen túl nagy a súlya, a kefés motorjai meg gazdaságtalanok. Megoldást jelentene 2x4000- v. 2x5000 Lipo aksi beszerzése, de ahhoz a kocsi akkutartóit át kell alakítani.
Az meg hogy néz ki, hogy egy óra játékhoz kb. 6 db Lipoval vonulunk ki a pályára...  ;D
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #43 Dátum: 2011. Május 16. - 07:20:53 »
A Firestorm az egyszerűbb (kisebb ellenállású) hajtáslánca miatt egy akkuval jóval többet elmegy, ráadásul élvezetesebb vezetni.

A Savage viszont egy hatalmas állat, érezni a kanyarokban a súlyát, borzasztó látványos a terepen. Az ugrajtások élményszámba mennek vele, fékezésnél előrebukik a kasztni ,gázadásnál hátradől.

A Flux (Brusless) változat drágább, de jobban is bánik az akkukkal és erősebb ,mint a kefés.

http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=74901
70-381-95-97

Nem elérhető csikitomi

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 31
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #44 Dátum: 2011. Május 16. - 14:49:52 »
köszönöm a gyors és tartalmas válaszokat:)

lehet még fogok kérdezni:)

üdv.