Most hogy befejeztem egy vitorlázót, jöhet a következő. Vagy ahogy a világhírű zenebohóc is mondaná, "Van mááásik!"
A Bird of Time elsősorban nyugaton ismert, az egyik legelterjedtebb vitorlázó. Alapvetően jótékony repülési tulajdonságai, nagyszerű termikelő képessége és főként egyszerű építése miatt kedvelt. Két verzió kapható ebből a madárból, ARF és KIT. Az ARF verziónak üvegszálas törzse és három részből álló szárnya van, a KIT verzióban a törzs balsa építésű, a szárny pedig két részre van osztva. Fesztáv 3m körüli, röpsúlya valamivel 1kg fölött van.
Csűrő nélküli, gumizásra és vontatásra lehet felszerelni. Van aki átszerelte motorosra, de szerintem az elvenné a varázsát.
Eredetileg F3B kategóriás versenyekre lett tervezve, a fő szempontok a minél kisebb súly és a szárnyak minél kisebb légellenállása volt a sebességi és távolságrepülési feladatokhoz. A terv tartalmaz módosítást a törzshöz, a normál quadrált keresztmetszet helyett szűkített trapéz keresztmetszetet ír a nagyobb sebességhez. Én a normál verziót fogom megépíteni.
Előre betervezett módosításként áramlásrontó lapokat fogok rakni a szárnyakba, lényegében egy-egy rétegelt lemez (esetleg balsa) lap fog kiemelkedni ill. visszasimulni a szárnyfelületre. A végleges megoldást még nem döntöttem el, még megnézek az interneten pár módszert.
Még egy probléma adott, a terv és az útmutató amerikai rendszerű, azaz inch alapú méretezést használ, megpróbálok keríteni egy jó vonalzót...
Amit eddig megcsináltam: vágattam bútorlapot, mert a nagy asztalon nem fért el a terv. Most már teljesen kiteríthető. Ezután alaposan áttanulmányoztam a tervet(veszélyes folyamat, védőitalt kívánt
).
Nem lesz pár perces munka, de a Dynaflite kitett magáért, a kit teljes egészében mindent tartalmaz az összeszereléshez, bovdenek, magassági bellcrank szerelvény, csörlőkampó stb... A csörlőkampó 4 pozícióba lesz becsavarható. Az építés végén esetlegesen az orrnál beüvegezem az alját, hogy a leszállásoknál ne sérüljön a balsa.
Uploaded with
ImageShack.us