Helló fbrungel!
Beszéljünk a szentségtörésről!
Azt ajánlod jövendő vitorlást építő barátunknak, hogy hajócsavart építsen a hajójába szélcsend esetére.
A gondolat egyrésze teljesen jó, tudniillik egy vitorláshajóval is rengeteg probléma adódik és nem sikerül a tóból önerővel kihozni.
Erre többféle megoldás létezik, de nem a beépített hajócsavar.
Pl. baráti vitorlás összejöveteleken valakik mindig hoznak magukkal tolóhajót és azzal mentik az üzemképtelen vitorlást.
Én jó magam, ha kimegyek vitorlázni a Mátravidéki Erőmü hütőtavára viszem magammal a tolóhajom,ami természetesen az ALVIN PLASZT-nál vásárolt mügyantából készült.
A másik mentésre használt segédeszközöm a 6 m-es szovjet teleszkopós horgászbot. Mindig az autó kalaptartóján van az esernyőkkel együtt.
Természetesen én is építek fa hajókat. A gőzhajom is nagyrésze fából van alaposan bevonva üvegszövettel és mügyantával.
Vannak egyéb motoros hajóim, amiknek viszonylag bonyolult a formájuk, mind fából vannak. A fát arra használom, hogy legyen mire laminálni a mügyantát.
Nem vagyok a fának ellensége, de vitorlás hajóm nincs fából és valószinüleg nem is lesz!
Üdv.feco 1