Modellépítés, szépítés > Ragasztók, műgyanták, habok

Műgyanták

(1/6) > >>

feco1:
Hajó építésre SR 8500 jelzésű epoxi gyantát használok.
Térhálósítója SB 8605 nagyon gyors
                    SB  8601 lassú
Ezt a gyantát a gyártó hajóépítésre fejlesztette ki.
Kézi laminálásra használom.
Gyártok belőle síklapokat és előre gyártott negatív formába laminálom.
Síklap gyártásánál sík üvegre, ablaküvegre laminálom, általába 160 gr/m2 üvegszövetet használok három rétegben.
A három rétegű laminátum a kisebb hajók készítésére alkalmas.
Belátható, hogy a laminátum szilárdságát az üvegszövet adja így törekedni kell, hogy a laminátum
minél kevesebb gyantát tartalmazzon, de az üvegszövet nedvesítve legyen.
Ügyelni kell a gyanta és a környezet hőmérsékletére 20 fok alatt ne dolgozzunk vele.
20 fok alatt túl nagy a viszkózitása méz sürűségű, a bekevert légbuborékokat nem ereszti ki.
A hőmérséklet növelésével csökken a fazék idő és a térhálósító idő is.
Üdv.feco 1

csancsi:
És mi a legmagasabb hőmérséklet, amiben még használható?
Hőkezelni minden esetben érdemes a készterméket?
Vákuumot is használsz, vagy csak gurigázol?
Képekkel is illusztrálhatnád a leírást!  :)

feco1:
Üdvözlet!
Csancsi kérdéseire megprobálok válaszolni.
SR 8500 epoxi gyantát általába nagyobb munkákra a szabadban használom.
Megvárom míg az időjárás a külső hőmérsékletet 20 fok körülire emeli és süt a nap.
A laminálást elvégzem árnyékos helyen és a munkát kiteszem szélárnyékban a napra.
Így a munka kb. 4 óra alatt olyan állapotba kerül, hogy a formából kivehető
és az nap még egy művelet elkészülhet.
Persze kisebb  munkákhoz használom a műhelybe is, de télén a műhelyben nagyon nehéz
a hőmérsékleti körülményeket biztósítani.
Hőkezelni nem szoktam véleményem szerint kellő szilárdságú így is.
A műszaki adatlap tartalmazza a a70 fokon történő hőkezelést.
Vákumozást nem használok, nekem túl bonyolultnak tűnik, túl nagy berendezéseket kíván
a befektetett munka nincs arányba az eredménnyel.
Sík lapoknál hengerléssel is el lehet érni a 70 % üvegszövet arányt, ami kíválónak mondható.
Képeket majd rakok fel, ha tovább haladunk, de most még nincs miről.
Üdv. feco 1

gzax:
Láttam is és dolgoztam is már ezekkel az anyagokkal de mindössze csak annyit, hogy az előre gyártott idomokat lamináltuk össze. Ha esetleg lenne képsorod a műveletekről engem is érdekelne.
Mert biztos másabb nagyobb felületen dolgozni... Több darab esetleg formára vágott üvegszövettel....

feco1:
Szia Gábor!
Ha lamináltál már sok ujat nem tudok mondani neked, de leírom én hogy csinálom hátha
valaki kedvet kap epoxit gyantából vitorláshajót csinálni.
Először a siklap készítés:
Én 60x150 cm-es 3 mm vastag bontott ablaküveget használok.
Lefektetem eggy asztalra gondosan, hogy felfeküdjön, mert én már törtem el.,
Megtisztitom és bekenem forma leválasztóval, majd 5-10 perc mulva puha ruhával áttörlöm
de nem törlöm le róla az egész forma leválasztot.
A kívánt nagyságnak megfelelően levágom a 3 db üveg szövetet és összetekerem.
A gyanta komponenseit előírás szerint összekeverem.
Az összeméréshez levélmérleget használok és 5-8 dkg-nál soha nem mérek össze többet.
A bekevert gyantából ecsettel igyekszem egyenletesen vékonyan az üveglapot bekenni.
A bekent üveglapra rágörgetem az összetekert üvegszövetet (igyekszem gyürődés mentesen)
és kis méretű festőhengerrel az üvegszövetet bele hengerlem a gyantába.
Felületén jól lehet látni hol került vastagabb, illetve vékonyabb réteg az üveglapra.
Ujrakenem most már az üveg szövetet gyantával, görgetem a szövetet, hengerlem.
Ha túl vastagra sikeredett a gyanta réteg a harmadik kenést elhagyom.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése