Szerző Téma: RC Drift, beszéljük meg...  (Megtekintve 25530 alkalommal)

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
RC Drift, beszéljük meg...
« Dátum: 2013. Április 09. - 09:49:18 »
Sziasztok,

gondoltam szeparáljuk kicsit az ilyen jellegű társalgást és ne a rendezvények alatt tárgyaljuk ki, hogy kinek mi a gondja, mit nem ért, mit tud amit más nem a témával kapcsolatban.
Szóval beszéljük meg :)

Néhány hasznos, ajánlatos "irodalom" a témában frissen érkezőknek:

A teljesség igénye nélkül további hasznos kalkulátorok, adatgyüjtemények:
Szíjakkal kapcsolatban

CS kalkulátor és egyéb számítások
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #1 Dátum: 2013. Április 09. - 22:26:33 »
Hello.
Akkor egy konkrét kérdés.
A Conradnál kapható persely kivitelű szabadonfutó csapágy, különböző méretben. Az az elgondolásom, hogy beépítek egy ilyet a TT-01 alvázamba, a kardánt kettévágva az első difiház mögé. A gyári cucc 18 ropi. Ez meg kijön 3-4000Ft-ból. A nyitott difi elől megmarad, a kardán végét esetleg csapágyazom. A kardánom jelenleg 8mm-es karbon csőből van, saját gyártmány, ha elrontom, csinálok másikat.
Vélemény, ötletek?
Üdv.

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #2 Dátum: 2013. Április 09. - 23:02:40 »
Hello.
Akkor egy konkrét kérdés.
A Conradnál kapható persely kivitelű szabadonfutó csapágy, különböző méretben. Az az elgondolásom, hogy beépítek egy ilyet a TT-01 alvázamba, a kardánt kettévágva az első difiház mögé. A gyári cucc 18 ropi. Ez meg kijön 3-4000Ft-ból. A nyitott difi elől megmarad, a kardán végét esetleg csapágyazom. A kardánom jelenleg 8mm-es karbon csőből van, saját gyártmány, ha elrontom, csinálok másikat.
Vélemény, ötletek?
Üdv.

Szia,
igazából újból feltaláltad a spanyol viaszt, de én renkívülmód örülök ennek ;)

Lehet kapni olyan kardánt TT-be, amin van egy szinte pont ilyen szabadonfutós megoldás.
Így fest amúgy:


Pl. Topcad is gyártja és olyan $10-12 + pk körül van, de én anno mikor néztem pont nem lehetett kapni (vagy csak nem néztem szét jól).

Amúgy a kintről 9k körül megáll az első egység is. De ha a kardánost szeretnéd akkor még 4k alatt is megúszhatod barkács nélkül.
Bár tudom az alkotás öröme...  ;D
Ha mégis a saját kézzel csináltban bízol jobban és nem akarsz Conrad-ig menni szabadonfutó csapágyakért, akkor kérdezd meg Czira-t (vagy lehet, hogy majd ő jól leírja ide), hogy ő anno honnan és hogyér vett, mert ha emlékeim nem csalnak ő már vett ilyet.

(Rendkívül halkan, már-már hallhatatlanul jegyzem meg, hogy van egy TT-s topic egy bizonyos helyen, ahol ez egyszer jól ki lett tárgyalva, ott is volt 1-2 home made megoldás, de jól rémlik ott is a kész termék jött ki gazdaságosabban.)
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #3 Dátum: 2013. Április 09. - 23:20:15 »
Természetesen magam gyártom le, mert venni mindenki tud. ;D
De Czirát megkérdezem.
A TT-s topikot emlékeim szerint végigolvastam, ha jól emlékszem akkor volt kb 170 oldal, az elejétől a végéig. Bár akkoriban a futómű lógása volt az érdeklődésem fő tárgya. Erre a kardános megoldásra viszont nem emlékszem.
Pont erre gondoltam. Nagy előnye, hogy a difire szereltnél előfordul a két oldal eltérő "szorulása", ami itt kizárt.

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #4 Dátum: 2013. Április 09. - 23:34:51 »
Természetesen magam gyártom le, mert venni mindenki tud. ;D
De Czirát megkérdezem.
A TT-s topikot emlékeim szerint végigolvastam, ha jól emlékszem akkor volt kb 170 oldal, az elejétől a végéig. Bár akkoriban a futómű lógása volt az érdeklődésem fő tárgya. Erre a kardános megoldásra viszont nem emlékszem.
Pont erre gondoltam. Nagy előnye, hogy a difire szereltnél előfordul a két oldal eltérő "szorulása", ami itt kizárt.

Akkor lehet nem TT-s, hanem driftes, de egy biztos: driftel kapcsolatba kérdete valaki ezt egy TT-hez  ;D
(Mondjuk azt pontosan meg tudnám mondani, hogy ki linkelte be a létező megoldást akkor! )

Szorulás kérdésköre abszolút jogos, ez nekem eszembe se jutott ;)
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46

Nem elérhető DreamsT

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 451
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #5 Dátum: 2013. Április 10. - 11:49:06 »
Végre kihozott a Hobbyking is egy használható 1/10-es autót, méghozzá DRIFT járgányt!

És még szíjjas is ! :o



http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__33455__1_10_Hobbyking_Mission_D_4WD_GTR_Drift_Car_ARR_.html?utm_campaign=100413.SM&utm_content=91892818&utm_medium=email&utm_source=EDM

Mi a véleményetek?

Üdv: DreamsT
Tamiya TA04 DriftSpec 7.1% CS Mod
Tamiya MAN TGX 10x4 Vontató
Robbe MAN F2000

06-20-22-007-69

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #6 Dátum: 2013. Április 10. - 13:22:15 »
Láttam már én is, és pedzegették más körökben is, hogy milyen lehet.
Állíthatóság és szúlyelosztás szempontjából még jó is lehet így szemre, de kérdéses az anyagi minőség, valamint mivel új modellről van szó bőven jöhetnek elő gyerekbetegségek, stb.
Amíg nincs róla egy átfogó teszt, nincs fent egy user manual, vagy valaki be nem vállalja, szerintem csak spekulálni lehet.
Kb 30.000 mire hazajön, ami alapvetően nem egy rossz ár lenne egy új autóért motorral szabályzóval, szervóval (még ha kefés is), de biztos hogy megéri?!
Nagyon tetszett ez az ARR mozaikszó; majdnem menet kész (Almost Ready to Run) ;D

Ami biztos, hogy a bizonytalansági faktort figyelembe véve inkább haladók kezekbe ajánlatos (szerintem).
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #7 Dátum: 2013. Április 10. - 14:43:15 »
Ha mégis a saját kézzel csináltban bízol jobban és nem akarsz Conrad-ig menni szabadonfutó csapágyakért, akkor kérdezd meg Czira-t (vagy lehet, hogy majd ő jól leírja ide), hogy ő anno honnan és hogyér vett, mert ha emlékeim nem csalnak ő már vett ilyet.

Vettem bizony :) Ha jól emlékszem 1000Ft volt darabja, az Adixban. Mérete pedig d6xD10x12, nem használtam végül fel, szóval ha jó ez a méret és érdekel, szólj! :)
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #8 Dátum: 2013. Április 10. - 20:10:38 »
Kicsit méregetek, spekulálok rajta, hétvégére talán kitalálom, addig el ne add. ;D Az sem baj, ha kettő van, mert lehet, hogy mégis a difibe építem be.
Köszönöm!

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #9 Dátum: 2013. Április 10. - 20:27:56 »
A HK-s drift autóval kapcsolatban, ha jól kapizsgáltam a hozzászólásokat a HK-n, akkor yokomo cs-t és szabadonfutót ajánlanak hozzá.
Vegyen már valaki egyet, aztán szétszedjük! ;D

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #10 Dátum: 2013. Április 10. - 21:16:13 »
A HK-s drift autóval kapcsolatban, ha jól kapizsgáltam a hozzászólásokat a HK-n, akkor yokomo cs-t és szabadonfutót ajánlanak hozzá.
Vegyen már valaki egyet, aztán szétszedjük! ;D

Jó lenne egy user manual és akkor még csak csavarhúzót sem kell ragadni!
Yokomo alkatrész vonalon nem vagyok ennyire jólértesült, de ha azt mondják akkor biztos úgy van.  ::) Annyi, hogy a Yokomo alkatrészek nem annyira pénztárca barátak.

Ha már kínai és Yokomo, akkor az R2-n is szét lehet nézni, pl ott van kardános elég jól tekergethető Yokomo koppantás (YKM Type C), elvileg a gyári alkatrészek kompatibilisek vele.
Szóval nem csak az R31 van ám R2-éknél. Van már legalább vagy 5 féle drift gépük. Megoszlanak a vélemények velük kapcsolatban, tudok útbaigazítást adni ki hol tud utána olvasni.
Egy fix! Ezek az autók nem olyan embernek velók aki nem tud vagy nem szeret bütykölni és csak kiveszi a dobozból az autót megy vele és majd visszarakja ;)
Ár érték arányban azonban ezeknél olcsóbb front vagy közép motoros komplett drift alvázat nem nagyon lehet venni újonnan.
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #11 Dátum: 2013. Április 10. - 22:52:27 »
http://driftmission.com/yokomo-drift-package-dib-chassis/
Némi hasonlóságot vélek felfedezni. :)

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #12 Dátum: 2013. Április 11. - 00:19:27 »
http://driftmission.com/yokomo-drift-package-dib-chassis/
Némi hasonlóságot vélek felfedezni. :)

De pontosan mivel? :)

Más téma: Nagy utánfutás vs. kisebb offset-es felni
A legutóbbi edzésen,  ugye felkerültek a vadi új fokolt pajamok - ezúton is köszönöm az önképzős esztergályosunknak, aki verejtékes munkával ilyen szépre elkészítette ezeket nekem - és kiderült, hogy a 8 fokos utánfutás, a kínai felnik ütésének közreműködésével, a kormány bizonyos állásaiban, a felni belső pereme bizony súrolja az alsó alu lengőkarokat.  :-\
A gond, hogy nem hogy csak súrol, hanem az egyik oldalon a kereket lassan forgatva még akár meg is szorul és ráadásul ennek kevésbé jótékony hatása a pályán elő is jött  :o

Talán itt látszik, hogy a lengőkar bal felső része hozzáér a felnihez

A felni vagy a lengőkar faragása nélküli legegyszerűbb megoldást a nagyobb offset-es felni jelentette volna, ha ezt a felnit a polcra szántam volna dísznek....de NEM!  ::)
Szóval a nyomtávot hirtelen valahogy szélesíteni kellett, mert a 3mm offset már kevésnek bizonyult, 6-al meg vígan elfért.
Erre született ez a hirtelen felindulásból kireszelt régi panel darab, nevezzük inkább nyomtáv szélesítő alátétnek :)

Jó tudom, nem túl szép, meg arányos, de ne feledjük, hogy kb. 5 perc alatt készült és műhely hiányában csekély szerszámfelhozatallal bent a lakásban

1,5 mm-t szélesítettem elől oldalanként a kis lappal, így már nem érbele  8)
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #13 Dátum: 2013. Április 11. - 21:28:32 »
No, pontosan erről van szó. Ha szükségem van egy apró kis alkatrészre, vagy olyan görbe az alukardán, hogy s betűre emlékeztet, akkor vagy rendelek egy alkatrészt pl. 500Ft értékben és kifizetek 1200Ft postát. És várok pár napot, majd felhívom a modellboltot, ahol közlik, hogy még fel sem adták a cuccot, mert nincs raktáron. ;D
Vagy fúrok, faragok egy kicsit és kész. Újabban az első fázist kihagyom és azonnal a másikkal kezdek. ;D
Általában nem szép, viszont baromi ronda. De működik.
Ansmann felnivel jártunk ugyanígy sprint 2-n.

Nem elérhető gary

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
  • .:: I.S.D. ::. Factory Drift
    • Miskolci autózás
Re:RC Drift, beszéljük meg...
« Válasz #14 Dátum: 2013. Április 11. - 22:16:53 »
Sprinten felnivel kapcsolatban nekem csak esetleg belső küllőmerevítőkkel volt gondom.
Nekem nem volt szívem kivagdalni a vaci új csilli-villi felniből, így most polcdísz.
Bár a félig összerakott TT-m elődje ment vele egy pár kört még anno a Lidl parkolóba. Érdekes módon arra hibátlan, szóval ha végre összerakom, ezen fog állni :)
ELADÓ - Sprint 2 CS 1.50 - 9T BL
TA05 Drift Spec. CS 1.58 - 10,5T BL sensored
Tel.: 20/519-kilencvenegy-46