Szerző Téma: Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel  (Megtekintve 2921 alkalommal)

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Dátum: 2013. Szeptember 28. - 19:31:45 »
Sziasztok!

Mivel sikerült vásárolnom egy használt, de kitűnő egészségnek örvendő  Beast X-et ezért eljött a pillanat, hogy helimet átépítsem FBL-re. Nyilván ennek voltak járulékos költségei is, mivel kellett egy FBL fej is hozzá.
Kaptam tanácsot, hogy vegyek RJX tipusú FBL fejet, de mivel minimális volt a különbség az ALIGN 450 DFC és az RJX FBL fej ára között - tapasztalt pilóta egyetértésével - a DFC mellett döntöttem.
Nyilván ilyen fej nem volt a polcon  :), így egy kicsit érdeklődtem, kérdezősködtem és egy nagyon kedves dunántúli modellező kollégától kaptam egyet kölcsönbe, addig amíg az enyém megérkezik a messzi távolból.

Szóval gondoltam nyitok egy topikot evégett, ahol megpróbálom leírni az átalakítás során tapasztaltakat és nehézségeket.

Kérnem a Beast X-et használó tapasztalt pilótákat, hogy tudásukkal és tanácsaikkal gazdagítsák ezen topikot is.

Először néhány kép a kiindulási állapotról és felhasznált alkatrészekről.


Ezt követően szétszedtem a helit szinte teljesen, alapvetően csak a váz maradt meg. Kiszedtem a szervókat is belőle két okból is.
Először is máshol kell a kábeleket elvezetni, mert minden szervó kábele a Beast X-be lesz bekötve, amit a giró helyére szerelek fel, továbbá ellenőrizni és beállítani akartam a szervó karok pontos helyzetét ( 90 ' )

Ennyire ne szaladjunk előre, először meg kellett ( azért még ez folyamatban van ) tanulni a Beast X beállítását, menü rendszerét és eleve a működési elvét is.

Összeraktam a DFC fejet, amihez persze nem adtak keresztengely, nyomcsapágyakat, mert, hogy az minek ( biztos nem fér bele az árába). Sőt még imbolygót sem. Utána néztem nem túl olcsó a DFC-hez való imbolygó. :(
Így megint olvasgatás, érdeklődés és kiderült, hogy pontosan jó hozzá a FB fejhez készített imbolygótárcsa is, csak a rudazat végén lévő fület 90 fokkal el kell fordítani és már jó is. 
És ilyen lett:



A szervók kiszerelése után összekötöttem az összes alkatrészt, egyenlőre még csak az asztalon. Ezt követően nézegettem sokáig, nem mertem még bekapcsolni.  :) :) :( Míg el nem felejtem a rádióban egy teljesen szűz memóriát használok ehhez a beállításhoz. Nagyon fontos, hogy a szervókat csak akkor szabad csatlakoztatni a Beast X-hez, ha már beállítottuk a frekvenciákat. ( Köszönöm begab :) )

Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re
« Válasz #1 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 19:56:01 »
A Beast X beállítását ( innen letölthető :
http://www.beastx.com/download/manual/microbeast/MICROBEAST_3.0.3_EN.pdf ) azzal kezdtem, hogy visszaállítottam a gyári beállításra ( bár azt is mondták, hogy ez nem szükséges, hiszen minden menüpontot az új helihez kell be- és átállítani ), de gondoltam jobb a békesség. :)
A factory reset (leírás 36. oldal) :
Rádió be, táp. A menübe az öntesztelést követően a nyomógomb nyomva tartásával lehet belépni. 2 másodpercig kell nyomni a gombot. Először villogni kezd az A led, de nem kell elengedni a gombot, majd utána átvált folyamatos fényre. Ezután újra lenyomtam a gombot és tartottam kb. 10-12 másodperc elteltével 3 led ( A N J ) felvillant és ezzel kész a reset.

Ezután először a rádió típusát kell beállítani, amihez nyomva kell tartani a gombot és ráadni a tápot. Ekkor villogni kezd az A led. Utána néhány másodperces gombnyomásokkal lehet váltogatni a rádiót típusok között és a felvillanó ledek fénye jelzi az adott beállításhoz tartozó rádiót. (leírás 24-25. oldal)
Mivel nekem standard ( Futaba ) rádióm van, ezért nincs fény beállítás volt a jó.
Ezután táp ki.
Nagyon fontos, hogy a rádió swash beállítása a HR1 (90°)legyen!!!!!


Következett a szervó beállítás.
A szervók beállítása a Beast X menüjéből lehetséges.
Nagyon fontos, hogy a szervókat csak akkor szabad csatlakoztatni a Beast X-hez, ha már beállítottuk a frekvenciákat. ( Köszönöm BeGab :) )
A használt szervóhoz be kell állítani imbolygó szervó frekvenciát, farokszervó középálláshoz tartozó pulzus hosszt és a farokszervó frekvenciát. Adott tipusú szervóhoz tartozó adatok és a Beast X által jelzett fénykódok pl. itt találhatóak:
http://www.beastx.com/servoliste_frame.php
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re
« Válasz #2 Dátum: 2013. Szeptember 29. - 20:04:06 »
Swashplate szervó frekvencia beállítása a B menüben történik. Mivel én Hitec HS65MB tipusú szervót használok és az 65 Hz-en műxik, így nekem a Beast X-en a farokvezérlő karral (tail stick) a villogó piros jelzés kellett kiválasztani.
Elfelejtettem írni, hogy minden menüpontban a választott paramétereket, beállításokat farokvezérlő kar oldalra mozdításával lehet váltani, választani.
Hasonló módon kell beállítani a C és a D menüben a farok szervó középálláshoz tartozó pulzus hosszt és  farokszervó  frekvenciát is. Nyilván amikor kész a B menü beállítása, meg kell nyomni a gombot és át lép a C menü és így tovább.


Ez a videó még egy kis segítséget nyújt az A - D menüpontok beállításhoz:
http://www.youtube.com/watch?v=qjtMFUmBVuk&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm

Ezután a E menüben a farokrotor-csúszka végpontjainak beállítása következett.
Ebben a menüpontban a rádió farokvezérlő karral kell a csúszka végkitérését beállítani. A kart az egyik irányba lassan tolva a csúszka elindul az egyik végpont felé. Amikor eléri a végpontot, akkor el kell engedni a kart és ekkor a LED villogni kezd, vagy pirosan vagy kéken világít. Ezután a másik oldali végállást kell beállítani, hasonló módszerrel. Amikor kész akkor a lednek lilán kell világítani, így jelzi, hogy a végpontok beállításra kerültek.

Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19614
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #3 Dátum: 2013. Szeptember 30. - 16:52:03 »
A teszt repülésekről csinálsz majd videót?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #4 Dátum: 2013. Szeptember 30. - 16:52:49 »
A teszt repülésekről csinálsz majd videót?  ???

Igen fogok, csak érjünk el oda!
:)
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #5 Dátum: 2013. Szeptember 30. - 20:21:15 »
Ezután a F menüben a farok működési irányát állítottam be. Ez teljesen azonos módon kell, mint minden helinél. Az a lényeg, hogy a farok egy adott irányba történő elfordításakor a faroklapát kilépő élének ellentétes irányba kell mozdulni. Ezt szintén a tail sitck kitérésével lehet állítani.


Ez a videó még egy kis segítséget nyújt az E - F menüpontok beállításához:
http://www.youtube.com/watch?v=p7k5RV0Rbmc&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm

G menü az imbolygó tárcsához csatlakozó szervók középpontjának beállítására szolgál.
Nagyon fontos, hogy a rádión a trim, subtrim, end point értékek gyári -alap- beállításon legyenek.

A G menüpontban a három ciklikus szervó a korábban leírt frekvencia beállításoknak megfelelően ( B menü pontban rögzített frekvenciák alapján ) középpontba fog beállni. Ebben a helyzetükben kell rátenni a szervókarokat úgy, hogy a lehető legközelebb legyen a 90°-hoz ( ez nem újdonság, hiszen mindíg így kell csinálni, legyen FB vagy FBL heli ).
Nekem még soha nem sikerült tökéletesen rátenni a karokat, de a karok cserélgetésével közelíteni lehet az ideálishoz. A pontos beállítás során a tail stick kar oldalra történő elmozdításával választhatjuk ki, hogy melyik szervót kívánjuk állítani. A Beast X ledek szineinek változtatásával, illetve az adott szervó fel és lemozdulásával jelzi, hogy melyik szervót állíthatjuk éppen.




Amikor kiválasztottuk, hogy melyik szervót akarjuk finoman beállítani 90°-ra, ( figyeljük, hogy melyik szervó mozdult és a hozzá rendelt színű led világítson ) akkor ezt az elevator stick lassú fel és le mozgatásával tudjuk megtenni. Amikor beállítottuk a 90°, akkor a  tail stick oldalra mozdításával már a következő szervót állíthatjuk ( ekkor az előző szervó beállítása mentésre kerül )
Miután a három ciklikus szervót pontosan középre állítottuk, most kell a rudazatok hosszát úgy beállítani, hogy az imbolygótárcsa vízszintesen álljon ( imbolygó szintezővel ellenőrizhető ) . A lapátoknak állásszögének 0°-nak kell lennie, a mixerkaroknak ( amennyiben vannak :) ) fedniük kell egymást.

A szokásos gomb megnyomásával tároljuk a beállítást és a következő menüpont beállításához láthatunk hozzá.

Ez a videó még egy kis segítséget nyújt az G menüpont beállításához:
http://www.youtube.com/watch?v=A6WITRPRFJ4&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #6 Dátum: 2013. Október 04. - 21:49:23 »
H menüpont -Swashplate mixer
Ebben a menüpontan általában 120°-os elektronikus mixelést kell beállítanunk a Beast X-ben. ( Az alapbeállítás is ez )



I menüpont -Imbolygótárcsához csatlakozó - ciklikus - szervók mozgási irányának beállítása

 A ciklikus szervót mozgásának irányát a gázkar fel és le mozgatásával lehet ellenőrizni. Ilyenkor a lényeg, hogy egyszerre kell mozogniuk. Ha nem azonos irányban mozdulnak a gázkar mozgatásnak irányával, az nem lényeges most. A lényeg, hogy mind a három szervó azonos irányban mozogjon. Ebben az esetben is a tail stick oldalra mozgatásával az alábbi képen látható variációkból lehet kiválasztani az imbolygó tárcsa mozgásának helyes irányát.
Egyébként ha szükséges, a fenti beállítást követően a távirányítón kell a szervó reverse-eket beállítani.



Én itt jöttem rá, hogy a rádiómat nem jól állítottam be, ugyanis bármelyik beállítást választottam ki, annyit tudtam elérni, hogy csak két szervó mozgott azonos irányban. Ezt követően felhomályosítottak, hogy nem lenne baj, ha a Futaba rádiót 90°-os módra állítanám be. Miután ez megtörtént, mindjárt jó irányba mozdultak a szevók és ezt a Beast X gyári alapbeállításával művelték.
Ezért itt újra leírom, hogy:
Nagyon fontos, hogy a Futaba rádió swash beállítása a HR1 (90°)legyen!!!!!

J menüpont -Ciklikus állásszög betanítása

Ne nyúljunk egyik bothoz sem, addig amíg imbolygótárcsa be nem áll a semleges pozícióba. Ekkor - ha G menüpontban mindent jól csináltunk - a lapátok állásszöge 0 fok, majd állítsuk be a lapátokat a 28. ábra szerint. Ezután egy állásszögmérőt tegyünk arra a lapátra amelyik a kabin felett van és az állásszögmérő, ha minden jó akkor 0 fokot mutat.

A rádión a jobb oldali botot addig mozgassuk lassan ( az irány nem fontos ), amíg a szögmérő 6°-ot mutat (mindegy, hogy a kitérés előjele + vagy -). Ekkor a Beast X-en a lednek kéken kell világítania! A szokásos gomb megnyomásával tároljuk ezt a beállítást.
Nagyon fontos, hogy 6 fokot állítsunk be, mert ha nem akkor a Beast X nem fog jól működni.
A leírás szerint a Led kék színű jelzése ilyenkor csak másodlagos, a 6°-os szög a lényeg!!!!



Ez a videó segítséget nyújt a H - I menüpontok beállításához:
http://www.youtube.com/watch?v=Rz0PdbChI58&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető motyi96

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1034
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #7 Dátum: 2013. Október 05. - 11:54:35 »
Nagyon hasznos amit leírsz, és nagyon részletes!
Ez alapján szinte bárki meg tudja majd csinálni a beállítást ha BeastX FBL rendszer vesz (talán egyszer majd én is...). :)
Hajrá, sok sikert!
CopterX 450 SE V2
Rabbit FC Quad
Egy halom repülő
TURNIGY 9X + FrSky

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #8 Dátum: 2013. Október 14. - 21:25:25 »
K menüpont - maximális kollektív állásszög beállítása (pozitív, negatív irányban)

A legnagyobb kollektív állásszöget, mind pozitív, mind negatív ebben a menüpontban állítjuk be. A pitch kart mozgassuk alsó végkitérésbe és ebben a helyzetben ugyanezen kar balra vagy jobbra mozgatásával állítsuk be a negatív állásszöget, majd mozgassuk a kart felső végkitérésbe itt is a kar balra vagy jobbra mozgatásával a pozitív állásszöget állítsuk be.
Nagyon fontos, hogy a a rádión a beállított állásszög görbe (pitch curve) lineáris legyen (0-100%)!
Ajánlott beállítás +/- 11 vagy 12 fok.

Ez a videó segítséget nyújt a H - I menüpontok beállításához:
http://www.youtube.com/watch?v=gLGez1gYY-M&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm


L menüpont -az imbolygó tárcsa maximális dőlési határértékeinek beállítása

Itt lehet beállítani az imbolygó tárcsa legnagyobb kitérését úgy, hogy az ne akadjon, ne feszüljön a végállásokban. Ehhez egyszerre kell mozgatni az elevator, aileron és pitch karokat a rádión maximális kitérésig. A mozgatás során lassan, óvatosan toljuk a karokat végkitérésig, hogy a szervókarok nehogy megsérüljenek.
Szintén a tail stick jobbra/balra történő mozgatásával tudjuk növelni vagy csökkenteni az aileron/elevator irányú végkitéréseket. Ebben a menüpontban az a cél, hogy a lehető a legnagyobb imbolygó tárcsa dőlést érjük el.

Ez a videó segítséget nyújt a L menüpont beállításához:
http://www.youtube.com/watch?v=B9Or0bk_j6M&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm

M menüpont - az imbolygó tárcsa érzékelő működési irányának ellenőrzése, beállítása

Itt ellenőrizhetjük, hogy az imbolygó tárcsa az aileron és elevator irányban megfelelően mozdul–e. Ennek ellenőrzéséhez ha a heli előre döntjük, akkor az imbolygó tárcsának hátrafelé, ha a helit hátrafelé döntjük, akkor előre kell mozdulnia. Továbbá ugyanígy ellentétes irányban kell mozdulni az oldal irányú elmozdításkor is. Ha valamelyik irány nem megfelelő, akkor a tail stick oldalirányú mozdításával lehet korrigálni.




N menüpont –Piruett optimalizáció beállítása

Ebben a menüben az imbolygó tárcsa a helikopter beállítása szerint előre vagy hátrafelé billenni fog (nem lényeges, hogy mely irányba). Ezután a helikoptert a főtengely körül kezdjük el forgatni. Az imbolygó tárcsa dőlésének állandónak kell maradni, nem mozdulhat el semmilyen irányba. Ezt úgy tudnám elmagyarázni, mintha az imbolygó tárcsa egy elemlámpa feje lenne és az az adott dőlésnek megfelelően egy pontba világít. Amikor a helit forgatjuk a függőleges tengelye körül a " lámpának " mindíg ugyanarra a pontra kell világítania.
Ha nem oda "világít", akkor a szokásos módon ( tail stick ) állíthatjuk be. 



Ez a videó segítséget nyújt a M - N menüpontok beállításához:
http://www.youtube.com/watch?v=mQb1HpMYfpQ&list=PLJiN7AXm-_QORRwQu6tWcEpyLSJOF6mYm

Ezzel  a MICROBEAST kezdeti telepítése kész. A gomb megnyomása után kilép a telepítésmenüből és a MICROBEAST készen áll a működésre.
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető szarkazdr

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 403
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #9 Dátum: 2013. Október 17. - 18:20:44 »
Én részemről Üdvözlöm ezt a Topicot , és egyben nagyon Köszönöm is !!!

Egy részről mert egyre többen vagyunk - hál' Istennek akik FBL- re és ezen belűl BeastX-re tértünk át, tehát el kell a segítség;   más részről bár mindkét gépemen ez dolgozik   a mai napig sem vagyok olyan profi, hogy könyv nélkül be tudnám állítani a kis " bestiát " ezért igen jól  jön, hogy van hova lesni - méghozzá magyarul !!!

A másik , ill. ez már a harmadik  az egy szomorúbb apropó, hogy kb 3 hete egy műszaki hiba miatt sikerült kb 15 m- magasról 1 tized sec. alatt sikerűlt közelebbi ismeretséget kötnie az  anyafölldel, mit mondjak nagy  élmény volt...  az elfordulásgátlóra gyanakszom, hogy egyszerűen kiszakadt a helyéről egy bukfenc manőver végén.
Repkedtek a  lapát darabok, az említett elfordulásgátlót, de még a legalább 40 cm hosszú karbon szervó tolo rudat sem sikerült negtalálnom - még kb 400 nm átvizsgálása után sem.
 Sebaj ilyen az élet ez is benne van a " pakliban " ha valaki modellezik. Azt azért fontos megemlíteni, hogy én mindig igyekszem a biztonságos távolságon és magasságban reptetni, ennek köszönhető- no meg annak is hogy csak én voltam ott - hogy senkinek sem lett baja, mivel a reptér távoli végében zuhant le.

De, elég az OFF ból !  :))

Jó ez a topic, segített újra átismételni és programozgatni a Bestx-t.

Köszönjük Wagzo  Kollega !!!

:)

 

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #10 Dátum: 2013. Október 17. - 20:00:31 »
Köszönöm az elismerő szavakat!
Azonban nekem még nagyon sok tanulni valóm van még a Beast X-el kapcsolatosan (is)! Egyenlőre az alapbeállításokat már tudom (!?), de ha valami ami nem egészen jó, akkor bizony segítségre szorulok, hogy pontosan hol is keressem a hibát. 

Jelenleg is küzdök egy hibával. A heli farokrésze vidám kutya üzemmódon működik, azaz a heli csóválja a farkát. Ami ugye nem lenne baj, ha kutya lenne, de hát nem az .... :).
Ezzel kapcsolatos észrevételeimet hamarosan megosztom ezen topikban.

Továbbá ezúton szeretném megköszönni, azon modellező kollégáknak, akik mind tettekben, mind szóban, vagy egyéb módon ( vagy akár mindhárom módon :) ) segítettek a helim átépítésében, a Beast X beállításainak, működésének alapszintű  megértésében és a beállításában.

A teljesség igénye nélkül:
- Penobscot
- Szarkazdr
- Tomek88
- Seton
- Sihu
- Pé


Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:Tarot 450Pro FB heli átépítése FBL-re MicroBeast X vezérlővel
« Válasz #11 Dátum: 2013. Október 20. - 16:45:39 »
Na úgy néz, hogy nagy nehezen összeáll a masina.  :)
Mint már többen tudjátok kínlódtam a heli farok vezérlésével, mert állandóan vidám kutya üzemmódban volt, azaz folyamatosan csóválta a farkát, még függés közben is. 
Folyamatosan kaptam a tanácsokat, hogy mit ellenőrizzek, mit cseréljek ki ( ilyen pl. ESC-m ( Align RCE-BL35X ) governor módban van-e, tegyek fel FBL fő és jó minőségű faroklapátot, állítsak a 3-as potméteren mínusz érték felé stb. ). 
Először is az volt a furcsa, hogy a rádiómon hiába állítottam az érzékenységet, szinte semmi nem változott.
Rájöttünk ( köszönöm Pé ), hogy a ESC governor módban van és nekem viszont gázgörbe van beállítva ( 100,95,90, 95,100 ).
A szabályzót ezzel a helivel együtt vettem és nem ellenőriztem a beállítást, mert FB-s módban nem volt gondom vele. 
Szóval kikapcs a governor mód és a folyamatos lengés abbamaradt (köszönöm sihu ).

Viszont továbbra is megmaradt a stopoknál a 2-5 lengés szám. A kitérések nagysága folyamatosan csökkent, majd megállt ( először nagy, majd kisebb és így tovább, 2-5 lengés után megállt ) . 
Ha óvatosan forgattam a helit, vagy csak simán függésben volt, akkor nem volt kilengés (laggolás), viszont ha hirtelen elfordítottam, akkor csak néhány lengés után állt meg.
Ekkor próbáltam újra a rádión az érzékenységet állítani, nem járt eredménnyel, majd próbáltam a 3-as potit mínuszba, az sem ...
Ezután szétszedtem a farokrész újra és találtam egy "kis" hibát. Az egyik farokbefogó kisebbik csapágya, ami lapáthoz közeli oldalon van, nem kicsit lógott ...., de úgy rendesen. 
Ezt kicseréltem és úgy tűnik, hogy rendben jött.

Annyi kérdésem lenne még, hogy Futaba 9257-es szervó elé kell tennem regulátor, hogy csak 4.8 V körüli feszt kapjon. Nem tudom, hogy a Beast X -ből  mekkora feszültséget kap. Kerestem az Align RCE-BL35X leírását, de nem találom sehol, mindenhol a P verzió van ( vagy csak én vagyok ügyetlen )

Na és még egy kérdés.  ;D
Valószínű, hogy veszek ( illetve szeretnék ) HS-65MB szervók helyett DS415-ös szervókat venni. Milyen szabályzót lenne érdemes venni, hogy elbírja, mert úgy tudom, hogy DS415-ösök, kicsit nagyobb áramot igényelnek.
Esetleg ezt Align RCE-BL35P, vagy egy TURNIGY Plush 40amp ???

Köszönöm!
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."