Szerző Téma: TRF 416 MDF  (Megtekintve 1761 alkalommal)

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
TRF 416 MDF
« Dátum: 2013. November 26. - 18:37:45 »
Sziasztok!

Miután megérkezett a címben szereplő átalakító szett, gondoltam felteszek pár képet az építésről. :)
Szóval a kiinduló autó egy TRF 416 WE, az átalakító szett pedig egy r2hobbies-os Fijon 416 MDF koppintás.

A lenti autó az áldozat, ő fog átalakulni:


Az átalakító szett pedig így néz ki:

TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #1 Dátum: 2013. November 26. - 19:00:58 »
A honlapon meglehetősen kevés információ van a szett tartalmáról, csak a képre lehetett hagyatkozni, plusz a "gugli bá" által fellelhető infókra.

A csomag nagyon egyszerű, semmi reklám, semmi típusmegjelölés...


Az alkatrészek csomagolása és az összeállítási útmutató is hasonlóan szegényes, nem a jól megszokott Tamiya részletesség:


Viszont az alkatrészek minősége és pontossága elsőre egész jónak tűnik. A karbon elemek egyenesesek, a kivágások szépek, nem sorjásak, repedezettek.
Az alumínium alkatrészek precízek, szépen megmunkáltak. Az előfúrt menetek mindenhol rendben vannak. Amin meglepődtem, hogy a szíjkerekek alumíniumból vannak, ráadásul az első hajtáshoz tartozó szíjkerék beépített szabadonfutós.
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #2 Dátum: 2013. November 26. - 19:16:45 »
Bár a szett nem tartalmazott sem ragasztót, sem leírást arról, hogy az alváz vágott részét meg kellene erősíteni pillanatragasztóval, azért én inkább mégis ezzel kezdtem, mert így el lehet kerülni a későbbi sérüléseket. Ugyan kicsit csúnyább lesz (bár ez inkább a kapkodásnak tudható be :) - mikor lesz már kész....  ::) ), de jobb, mintha később ennek hiánya okozná az alváz sérülését. (A Tamiya leírás egyébként ezzel kezdi az összerakást.)

Ragasztózás után:
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19535
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #3 Dátum: 2013. November 26. - 20:32:57 »
Jö cucc! ;)
Nehéz az átépítés?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #4 Dátum: 2013. November 26. - 22:31:54 »
Igazából adja magát minden, épp most fejeztem be az első lengőkarok hézagolását, majd nemsokára rakok még fel képeket, meg leírom a tapasztalatokat :)
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető csancsi

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 487
    • Best-Autórent
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #5 Dátum: 2013. November 27. - 08:12:29 »
Az én kínai 416-omat is le kellene pillanatragasztózni? Van hozzá mindenem, csak a szándék hiányzik!  :D
20/943-6455

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #6 Dátum: 2013. November 27. - 19:01:21 »
Szerintem érdemes, bár a Tamiya-hoz adott eredeti ragasztóval sokkal szebb eredményt lehetett elérni, mint a sima ragasztó+ez a karbon. (De nem tudom hogy ez a ragasztó vagy a karbon hibája :))
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #7 Dátum: 2013. November 28. - 21:52:06 »
Az építés folytatása:
Következő lépésben a kapott leírás alapján elkezdtem összerakni az autót. Nem volt semmi gond, minden passzolt. Egyetlen hibája a középső tengely. Mindent szépen össze lehetett rakni, azonban a spur tartója szemmel láthatóan ütött, nem futott egyenesen. Jobban megvizsgálva, túl laza az illesztése, lötyög a tengelyen, és amikor a kis hernyócsavarral rögzítettem a tengelyen, akkor a lógás miatt gyakorlatilag eltolódott a központja és ez okozta az ütést. Szerencsére egy kis hézagoló lemezzel sikerült orvosolni a hibát, most már tökéletesen fut a spur.
A csomagban  található szíjkerekekkel kb. 2-szeres CS-t kapunk. Ez nekem soknak tűnt, és mivel vannak különböző szíjkerekeim, gondoltam 1,5-esre csinálom elsőre. A következő probléma itt jött elő, mivel ehhez viszont nem lehet a kapott szíjat eléggé megfeszíteni... :( Kénytelen voltam 2-szeresre építeni, még nem mentem vele, de már most félek tőle :)


Ezután bekerültek az eredeti Tamiya diffitartók és a két "difi", hátra a fix, előre a szabadonfutó. (Ide is fix lenne az igazi, hiszen a szabadonfutó már benne van a középső szíjkerékben, de sajnos csak egy fix hajtásom van, difit meg nem akarok fixálni. Végülis két szabadonfutóval sem rosszabb :) )


TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #8 Dátum: 2013. December 01. - 13:38:21 »
Az eredeti futóműre is ráfért már egy kis takarítás, tehát szétszedtem őket, és a csapágyakat is kimostam. A lengéscsillapítók szerencsére jó állapotnak örvendenek, így azokat egy külső takarítás után beépítettem.
A szervó kicsit szűkösen fér el a helyén, de a vezetékeket egész jól el lehet rendezni. Belepróbáltam az akksit, a szabályzót. Kicsit fura volt, hogy miért így tették be az akksitartót, szerintem sokkal jobb, ha az akksi csatlakozója a szabályzó oldalán, így nem kell keresztezni a szíjat. Szerencsére simán meg lehetett fordítani a felfogatásokat. :)

A kormányösszekötők illesztését nem tudom miért hagyták ilyen lazára, eddig semmi jelentős lógás nem volt, na de itt mindent bepótoltak... Egy pillanatig elgondolkodtakm, hogy ez vajon direkt ilyen, kell egy kis lógás bele??? :) Ráadásul amikor összenyomtam a futóművet (mintha nagyon berugózna), akkor simán lepattan a helyéről. A leírás szerint kell a kormánymű gömbfej alá 6-6mm hézagoló, jobban megnézve ez teljesen felesleges, ráadásul ha kiszedem, akkor nem áll fenn a fenti jelenség. :)

Amit nem értek, hogy a motor felfogatásnál alu tartóelemek vannak, erre egy karbon lapot kell csavarozni, és ehhez lehet rögzíteni a motort. Hőelvezetés szempontjából ez nem túl jó, szerintem érdemes lett volna ezt a lapot is alumíniumból csinálni.

TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:TRF 416 MDF
« Válasz #9 Dátum: 2013. December 21. - 07:57:21 »
Régen írtam ide, időközben megvoltak az első tesztkörök.

Hááát.. eddig nem nyerte el a tetszésemet, bár van még mit setupolni.
A 100% CS nagyon sok, a kormánykitérés kevés hozzá. (Fura mert ugye így volt a szett, illő lett volna vagy kisebb CS-t adni, vagy valami jobb kormányművet.) Szerencsére ez orvosolható, a CS-t már vissza is vettem 45%-ra (ilyen kerekek voltak itthon :) ), a kormányművet még nem néztem, de valamit oda is ki kell találni.
Ami viszont nagyon bosszantó, hogy a középső tengelyen hernyócsavarral rögzített szíjkerékből és spurtartóból mindig kilazul a hernyócsavar, és elmegy a hajtás. Menet-ragasztózni nem akarom, egyszer csináltam olyat, de amikor ki akartam venni azt a pici csavart, akkor persze nem akart kijönni, ki kellett fúrni.

Úgyhogy az első benyomás egyenlőre ennyi, nem túl jó, de optimistán nézek a jövő felé, és várom a második próbanapot!  :D
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03