Sziasztok
Most regeltem ide,mert most mutatták,hogy létezik ez a fórum.
Büszkén mondhatom,hogy enyém a heli,és Krisz büszkén mondhatja,hogy szépen repül vele,de azért megpróbálom utolérni a tudásban
.
A projekt úgy kezdődött,hogy felemelkedett a nitrós üzik ára a mennyekbe.
Jó a helizés,de nem adok ki ennyit üzemanyagért,mert nem kapok kézzel fogható dolgot cserében,azért a rengeteg sok pénzért.Ez olyan mintha elnyaralnám az összeget,amiért csak élményt kapok marha drágán.De minek veszem meg drágán,ha olcsóbban is hozzájuthatok.Lehet hogy nagyon fösvényül hangzik,de én ilyen vagyok.
Első megfontolásom az volt,hogy abbahagyom a helizést,de ráakadtam a neten a gasserhelikre.Gondoltam miér ne.
Hosszas mérlegelés,és tájékozódás után ezt választottam,és megépítettük.
Alapnak a T-Rex 600-ast választottam,mert olcsó az alkatrész hozzá,és itthon is beszerezhető könnyedén.
Motornak a Zenoah-Komatsu ZG-20 titán motort választottam,mert erős,könnyű,a magnézium ötvözetű blokkrésznek hála,és nagyon megbízható,modern friss fejlesztésű motor,ami rendelkezik a könnyű indíthatósággal,tartóssággal(nikasilos henger),és eredeti japán gyártmány,5,jól látni,5 év garanciával.Hihetetlen,de itthon volt a legolcsóbb ezt a motort beszerezni,sehol sem találtam olcsóbban,még taiwanon sem.(most már más a helyzet).
Ez a motor,egy benzinüzemű 20ccm-es 2 ütemű teljesen résvezérlésű motor,alumínium-magnézium alapanyagú blokkféllel,nikasilos hengerrel.A gyújtása is Li-Po akkuról üzemel,így nem igényel nehéz,állandó mágneses lendkereket,és szintén, nagyon nehéz gyújtótekercset.Egy kis Hall jeladó,elektronika,Li-Po akku,és kész a gyújtásrendszer.
A motor súlya alig több,mint 1000gr mindennel(kipuffal,gyújtással,karbival,mindennel).
Innen indult a projekt.