Helikopterek > Robbanómotoros helikopterek

Gasser helik

(1/6) > >>

extrembmx:
Sziasztok


Nyitottam egy topikot,azoknak akik kedve lenne egy más erőforrás irányába elmenni...
Konkrétan nem nitros füstölgő lenne a gépben hanem benzint zabáló szörnyek!

Nálunk van egy ilyen Trex 600 és asszem kijelenthetem ,hogy Csabi egy már szinte 100% ban kiforrott géppel rendelkezik...De ezt csak halkan mondom ,mert egyedi,és nincs benne több 100 start...

A gépröl egy nem túl régi videó ( tegnapi )

http://www.vimeo.com/8487754



itt pedig pár kép:


 



















ez pedig még az első szárny próbálgatások:
 http://videa.hu/videok/sport/trex-600-gasser-teszt-1.-nlTtFbpWKA62EXxr

 http://videa.hu/videok/sport/trex-600-gasser-teszt-2.-9m7dtlC4zMrgC0GS

Ezeken még nem volt minden össze kopva plusz kabin nélkül repültem hiszen ,az se ment rá alakítás nélkül,de amint a gépp kész lett megkapta az egyedi kabnit is,mint látszik fent a képeken!
A gép természetesen nem az enyém,hanem Mociker ( Kovács Csaba ) modellező társamé és Jászberényben bármikor megtekinthető ;)
Nem kevés meló volt vele,és állandó téma még midnig pár dolog,de ezek már csak nyalánkságok...

BK_Attis:
Nagyon szép a heli,  :o látszik is a képeken hogy rengeteg meló van benne, a helihez hűen szépen repülsz vele.  ;D
De, nagyon kímélő üzemmódban!  ;)
Több technikai adatott is írsz majd róla, és mitől is Gasser a Gasser?  ???

extrembmx:
Megkérem Csabit h pár szóban írja le mitöl is az a heli ami :) aztán lehet ám kérdezni is..

Mociker:
Sziasztok
Most regeltem ide,mert most mutatták,hogy létezik ez a fórum.
Büszkén mondhatom,hogy enyém a heli,és Krisz büszkén mondhatja,hogy szépen repül vele,de azért megpróbálom utolérni a tudásban  :P.
A projekt úgy kezdődött,hogy felemelkedett a nitrós üzik ára a mennyekbe.
Jó a helizés,de nem adok ki ennyit üzemanyagért,mert nem kapok kézzel fogható dolgot cserében,azért a rengeteg sok pénzért.Ez olyan mintha elnyaralnám az összeget,amiért csak élményt kapok marha drágán.De minek veszem meg drágán,ha olcsóbban is hozzájuthatok.Lehet hogy nagyon fösvényül hangzik,de én ilyen vagyok.
Első megfontolásom az volt,hogy abbahagyom a helizést,de ráakadtam a neten a gasserhelikre.Gondoltam miér ne.
Hosszas mérlegelés,és tájékozódás után ezt választottam,és megépítettük.
Alapnak a T-Rex 600-ast választottam,mert olcsó az alkatrész hozzá,és itthon is beszerezhető könnyedén.
Motornak a Zenoah-Komatsu ZG-20 titán motort választottam,mert erős,könnyű,a magnézium ötvözetű blokkrésznek hála,és nagyon megbízható,modern friss fejlesztésű motor,ami rendelkezik a könnyű indíthatósággal,tartóssággal(nikasilos henger),és eredeti japán gyártmány,5,jól látni,5 év garanciával.Hihetetlen,de itthon volt a legolcsóbb ezt a motort beszerezni,sehol sem találtam olcsóbban,még taiwanon sem.(most már más a helyzet).
Ez a motor,egy benzinüzemű 20ccm-es 2 ütemű teljesen résvezérlésű motor,alumínium-magnézium alapanyagú blokkféllel,nikasilos hengerrel.A gyújtása is Li-Po akkuról üzemel,így nem igényel nehéz,állandó mágneses lendkereket,és szintén, nagyon nehéz gyújtótekercset.Egy kis Hall jeladó,elektronika,Li-Po akku,és kész a gyújtásrendszer.
A motor súlya alig több,mint 1000gr mindennel(kipuffal,gyújtással,karbival,mindennel).
Innen indult a projekt.

BK_Attis:
Ha innen kezdted el, vagy kezdtétek el az építést, nem semmi meló volt!  :o
De hozzá teszem még egyszer, nagyon szépen sikerült.  ;)
A motorról van még valami amit tudni kell, lehet?   ???
Mivel én még köszönő viszonyban sem vagyok a robbanó motorokkal így ez a kifejezés magyarázatra szorul: nikasilos henger

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése