Sziasztok!
Már említettem nektek, hogy belevágok egy robbanós autó "elektromosításába". Egészen pontosan egy Kyosho Pureten Spider- ből fogok építeni egy TF2 Spidert. Mivel ez egy elég régi modell sajnos alkatrész nem nagyon van hozzá, e-bay en is csak kevés és szinte arany áron. Nagy szerencsémre a fontosabb alkatrészek az elektromos autóhoz megvannak. Régebben egy csere útján került hozzám egy nagy doboznyi rc autó alkatrész (többek közt a Tamiya TA02-m darabokban amit sikerült összeraknom és ma is azzal autózok, valamint egy kettévágottt CC01 amit szintén megjavítottam). Sok alkatrészt mai napig nem sikerült beazonosítanom, hogy milyen autóból származhatnak. Ezek között az alkatrészek között voltak ennek az autónak az alkatrészei is, a dobozával együtt. Úgy érzem hogy a TA02 már kevés nekem, mivel az inkább a játékautók felé kacsintgat, és a buta futómű, a kemény műanyag áttételházak és a rengeteg fogaskerék miatt nem igazán lehet belőle többet kihozni. Ezért úgy döntöttem belevágok egy szíjas on-road autó építésébe. Végre sikerült találnom egy donor autót a TF2 höz, bár az egy robbanós alváz. Viszont a Kyosho ugyanazt az autót kiadta robbanósban és elektromosban is némi változtatással. A két autó első és hátsó futóműve megegyezik tehát tökéletes alap.
A két autó:
Az autót úgy fogom átépíteni, hogy ha úgy van kedvem vissza tudjam alakítani robbanósra. Vagyis a meglévő alkatrészeken nem módosítok. Amit le kell gyártanom : alváz, felváz, spur-tengely és annak a tartókonzolja, motortartó.
A donorautót darabokra szedtem és megtakarítottam:
Az alkatrész-bázis:
Nos! Úgy vagyok vele, ha már lúd akkor legyen kövér! Nemrég sikerült szereznem karbon lapot, ami kb 2.5 mm vastag. Eldöntöttem, hogy az al- és felváz valamint a rugótornyok ebből készülnek majd.
A mai munkám eredménye: (lesznek rajta kikönnyítések is de először legyen meg mindennek a helye)
A karbon elemek körvonalát barkács lombfűrészgéppel vágom ki, a könnyítéseket majd Dremellel fogom kimarni.
Amint azt láttátok van jópár db szíjjam is. De persze, hogy pont olyan nincs ami kellene. A hátsó kis szíj rendben van, viszont az elsővel bajban vagyok. Kb 500-as méret körüli kéne. Van valami ötletetek arra hogy hogyan tudnám meghatározni a szíj pontos hosszát ha adott a két tengely távolsága illetve a szíjkerekek átmérője?
Egyenlőre ennyi! Folyt. Köv.
Üdv: Viktor