Helló hallóó Mindenki!
Nos hát voltak történések itten kérem szépen, tanulságokkal, meg miegymással...
Tegnap bezsákoltam a szárnyakat, aztán nagy nehezen végre ma délután lett, kibonthattam a meglepit.
Menet közben már biztos voltam abban, hogy a viszonylag vastag pvc lemez amit Mylar-nak használtam nem lesz a legjobb...
A celofán előnye hogy tökéletes élzárást lehet vele csinálni, mivel jól idomul, így a porszívós vákuumozáshoz inkább azt ajánlom. Na szóval: hazaértem és nekiugrottam kibontani a csomagot. Amit sejtettem beigazolódott. A szárnyvég kerekítésénél sajna nem tudod a lemez a belépőre simulni, pedig direkt úgy csináltam mindent ahogy Pasky-tól hallottam. No de nem lett nagy baj, egy kis javítgatással orvosoltam a problémát, vékonyabb mylar beszerzése folyamatban. A felület egyébként gyönyörű lett! Ahogy a nagy könyvben meg van írva, talán egy pici gyantát még itathattam volna le, de jóvanez most..
Egyébként azért vettem annak idején pvc lemezt, mivel ahhoz elméletileg nem tapad az epoxy, és nem tapad kérem szépen gyönyörűen levált a felületről, csak vastag és szarul idomul.
Csomagbontás előtt:
Jah, és az van, hogy az ikeás vákuumzsákot használom továbbra is, csak most nem porszívóval szívattam ki a levegőt, hanem a kis vákuum kompresszorommal, méghozzá a zacsi saját önzáró szelepén keresztül. A zsák végig megtartotta a vákuumot nagyon szupi volt.
Az előkészítésről néhány szót írnék:
A habmagokat ugye megcsiszoltam, beleragasztottam a merevítőt, üvegcsík belépőre, letépőszövet a zsanér helyre. Leszabtam a Mylart. Pasky trükkjét alkalmaztam: Kilépőnél egyenesre vágtam és egy tesa csíkkal összefogtam őket, így szét lehetett nyitni mint egy könyvet. Az üvegeket ezeket használva sablonnak, egy darabból vágtam ki, csűrőkre plusz egy-egy csíkot. Aztán gyanta bekever, szivacshengerrel fölhengereztem a milarra az üvegeket, egy dupla rétek retyópapírral leterítettem, összecsuktam, és áthengereztem, hogy a fölösleges gyantát eltávolítsam. Aztán a habmagon bekentem a belépőt és a zsanért a kiürült hengerrel gyengéden átmentem a magon is. Aztán beigazítottam a belépőt a mylarhoz rácsuktam a fölső részt és egy egy tesa csíkkal rögzítettem aztán irány a vákuum! Mikor leszívattam egy műanyag lappal átsimogattam a felületeket. Kilépőtől húztam a belépő felé a lapot, hogy a fölös gyanta oda menjen inkább. aztán ennyi..
Akkor bontsuk ki a csomagot:
itt már felszínre kerültek a hibák, ami a későbbiekben orvosolható...
Körbe vágtam gyorsan és lemértem:
Hát nehezebb mint a ragasztószalagos verzió, de számítások szerint, ha ügyes leszek 100-105 gramm körül megáll.
Aztán kivágtam a csűrőket. Na az a helyzet, hogy még sohasem csináltam letépő szövetes zsanérozást, így az első szárny csűrőzése szívás volt. Kurvamerev lett a zsanér alig bírtam mozgásra bírni, míg a következőnél már rájöttem a fogásokra és sokkal szebb és jobb is lett.
A trükk a következő volt: Először is felragasztottam egy csík tesat amire kirajzoltam a csűrőt. A szárny alsó részén van a zsanércsík, tehát a felső részénél átvágtam a habot és a szövetet a letépőig. Itt megjegyezném, hogy ez a letépő szövet olyan kurva erős, hogy csak ollóval tudtam vágni a sniccert kiröhögte. Szóval: lehet érezni mikor a kés a szövethez ér. Aztán most jön a trükk: Megfordítod a szárnyat és egy vonalzó mellett, egy én félgömb tűreszelő hegyével párszor megkaristolom a csuklópontot. Lás csodát a csűrőt lehet hajtogatni. A kormányfelületet visszahajtva a szárny alljára egy
kis csiszolópapírral, vagy gömbreszelővel árkot mélyítünk az állórészbe, hogy a kormányfelület tudjon majd felfelé mozdulni. ezután a mozgórész most átvágott élét kb 45 fokban le törjük, így már a csűrő tud majd fölfelé mozdulni. Ez a kis árok és a letörés látszik a fotókon.
Szép lett a felület, a kilépő a vaku miatt látszik görbének
Aztán megcsináltam a szervó fészkeket és a kábel csatornát, a csavarok helyét kireszeltem nagyobbra, amit majd microballonos epoxyval töltök fel és abba fúrok lyukat a csavaroknak.
Aztán a szárnyfeleket összeragasztottam:
Amíg köt, levákumoztam a vezérsíkokat is. A trükk, hogy profilosra csiszoltam őket, hogy a starthoz kevesebb korrekció kelljen majd, így elméletileg magasabbra megy.
Most készülget az orrtőke, amit szép formásra fogok csiszolni, és kap majd egy réteg öveget
Szóval eddig ennyi!
Folyt.köv.
Üdv!
CSabi