Én akkor írnék egy kicsit a a szabályzó beállításáról.
Volt hozzá programkártya így könnyűnek mondható.
Haha, de azért ez nem volt így, legalábbis elsőre.
Meg kell ugye tanulni azt is.
Először is az angol nyelvű leírást innen lehet letölteni:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/233919018X869309X14.pdfismertető és a beállítás megkönnyítő videó, pedig itt látható:
https://www.youtube.com/watch?v=gf0iBo4aiCQEzután már relatíve könnyű volt a beállítást.
A YEP 80-t összekötöttem a motorral, majd a programkártya baloldali csatlakozójára dugtam az ESC csatiját. A programkártya kábelét a jobboldalira, annak a másik végét, pedig a vevő gázcsatornájára.
AZ első beállítás a gázút megtanítása volt, amit ezen esetben két módon lehet megcsinálni.
Az első azt nyilván mindenki ismeri. Rádió be, gáz maxra, akku csatlakoztat, csipog, gázkar lehúz, majd újra csipog és kész.
Videó itt:
https://www.youtube.com/watch?v=IZI3_RXMW0gA másik megoldás a programkártyával.
Na ez ami nem sikerült. De erről később.
Szóval miután csatlakoztattam a programkárytát és kapott némi áramot, utána futófény volt a kártyán, majd a bal első LED világított. A kártya baloldalán lévő Led-ek mutatják, hogy melyik sorban lévő paramétert állítjuk ( ezt a kártya bal alsó sorában lévő nyomógombbal lehet változtatni. A bal felső sorban lévő nyomógombbal azt állítjuk, hogy az adott sorban lévő paraméterek mik legyenek és ezt a felső sorban lévő LED helyzete mutatja.
Miután kiválasztottuk az adott sort, majd beállítottuk az abban a sorban lévő és az adott modell alkatrészéhez tartozó paramétert, a jobb alsó - enter - gombbal lehet "beküldeni" a szabályzóba, ami diszkrét csipogással jelzi, hogy "vettem az adást ".
A programkártyán lévő fólia lapozása után, újabb beállítási lehetőségek vannak. Ha ezen az oldalról akartunk valamit állítani akkor a bal alsó és felső gombot kell egyszerre, rövid ideig megnyomni, majd elengedés után a baloldali oszlop felső LED-e villogni fog, ezzel jelzi, hogy a második oldalon lévő paramétereket lehet programozni.
Ezt jobban nem részletezem, mert a videón jól látható.
Visszatérve a gázút tanításra.
A programkártya első oldal, utolsó menüpontja.
Special functions.
Itt lehet megtanítani a gázutat neki.
Na már akinek sikerül.
Elvileg úgy kell, hogy a Throttle cut kapcsolót abba a helyzetbe kell tenni, hogy ne induljon el a motor a gázkarra.
Gázkar alaphelyzetben, a két nyomógombbal kiválasztottam a Special Function - Stop variációt, majd enter és az ESC szépen csipogott, hogy vette. Ezután gázkar max-ra, programkártya Special Function - Full Sped, majd enter. Ekkor egy érdekes hang a szabályzóból, de nem tárolta ezt a paramétert. ( jól elkülöníthető a két fajta csipogás)
Többször megpróbáltam, de nem sikerült, így maradt a hagyományos megoldás.
Egy Align 500 FB-s helire került ez a szabályzó, melyben egy Align 500MX motor volt.
Mi az alábbi beállításokat alkalmaztuk:
Timing: 12
Brake: off
cut off typ accu: slow down és lipo
cut off voltage: 2,7-3,4
cells: 6
Special Functions: semmi ( bár utólag gondolkodtam rajta, hogy itt jobb lett volna auto timming-ot állítani, de ami késik az nem siet )
a következő oldalról csak az alábbiakat állítottuk:
Freew off, Gov. off
Startup speed: heli slow
Pwm frequeny: 12 ( bár ezzel a képlettel számolva, inkább 10-re kellett volna, de majd kiderül a vallatásnál )
PWM = 1600kV * 22,2V * 6 / 20 = 10,656 ~ 10kHz.
Startup power: 1-32% ( ezzel kapcsolatosan nincs infóm, hogy mit jelent és mire érdemes állítani)
A heli nem volt még berepülve, csak 1 perc lebegés volt a sötétben
.
Hát, egyenlőre ennyi.