Hajómodellezés > Vitorlás hajók
Benjamin W. Lathan: Az új projekt.
Manópapa:
Mint azt a Holland kikötői őrhajónál jeleztem, az új projekt ez lesz. :)
Amit erről a hajóról tudni kell, ez egy klasszikus kétárbocos schooner. Eredetileg ez az alaptípusa a ma már világhírű Blue Noose-nak.
Az építés menetét, mivel ez egy speciális technikát igényel, igyekszem a lehető legjobban dokumentálni.
Nem lesz gyors folyamat, hiszen a rendelkezésemre álló rajzokból is több mint két hét volt, mire használható dokumentációt csináltam.
Ezek az alap rajzai:
Üdv Mindenkinek :)
Manópapa
BK_Attis:
Szia Manópapa!
Nagyon szép projekt! :o :o :o
Érdeklődve várjuka folytatást. :)
kispikkely:
Szia Manópapa!
Nekem is nagyon tetszik, szép hajó lesz! :)
Én figyelemmel kisérem az építést. ;)
Manópapa:
Üdv Mindenkinek :)
Akkor vágjunk bele.
Mint jeleztem, ez egy szokatlan építési technikát igénylő hajó, ezért az első lépés a kormánylapát elkészítése.
Az anyaga, és ez igaz a gerinc és a bordák anyagára is, 30 mm vastag hársfa padlóból szeletelt 7 mm vastag csíkokból áll.
Miért hársfa és nem fenyő, vagy rétegelt lemez?
A hárs csomómentes, könnyebben csiszolható, és ami a lényeg, nem látszik a szálszerkezete.
A rajz:
Az eredeti, nyomtatott rajzot használom sablonnak, erre csak az építés ellenőrzéséhez van szükség.
Az épülő gerinc:
Mint a képen jól látható, 4 szelet van összeragasztva hozzá.
Egyenlőre csak a külső kontúr lett kivágva, illetve a gerinc hossza is csak a kormánylapátig tart.
A hátsó traktus, utólag épül majd hozzá.
Folyt. köv:
Üdv Manópapa :)
Manópapa:
Hogy miért a kormánylapát volt az első lépés.
A már kialakuló félben lévő gerinc.
Jól látható, hogy utólag elég macerás lenne befűzni a helyére, a zsanérozásáról már nem is beszélve. :)
S hogy miért kell az általam készített rajz?
Így lehet ellenőrizni, hogy mennyire dolgoztam pontosan.
Holnap kell még szeletelnem néhány 2 mm vastag lapot a hársfából a gerinc továbbépítéséhez, illetve zsanéroznom is kell.
Folyt. köv: Manópapa :)
Navigáció
[#] Következő oldal
Teljes verzió megtekintése