Szerző Téma: Benjamin W. Lathan: Az új projekt.  (Megtekintve 2339 alkalommal)

Nem elérhető Manópapa

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Benjamin W. Lathan: Az új projekt.
« Válasz #15 Dátum: 2015. Március 08. - 19:55:06 »
 :) Kedves Attila

A bordák kívül, belűl csiszolva vannak.
Most még nem lenne jelentősége, de ezek félbordák, így ha már össze vannak fogva, miért ne legyenek összecsiszolva? :)
A külső gömbhélyszerkezethez ugyan mégegyszer csiszolva lesznek, de én úgy vagyok ezzel, hogy szeretem ha már most is szép. :)
Jó ránézni. :D

Üdv Manópapa :)

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19591
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Benjamin W. Lathan: Az új projekt.
« Válasz #16 Dátum: 2015. Március 09. - 06:54:31 »
Szia Manópapa!

Azért írtam én is, szép, tényleg jó rànézni....  ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető Mec

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 428
    • Modellezős fotóim
Re:Benjamin W. Lathan: Az új projekt.
« Válasz #17 Dátum: 2015. Március 09. - 18:22:16 »
ez megint nagyon szep hajo lesz!

Na de villanymotor? Jol olvasom? :)

Nem elérhető Manópapa

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Benjamin W. Lathan: Az új projekt.
« Válasz #18 Dátum: 2015. Március 09. - 19:29:16 »
Szervusz Gábor :)

Jól olvasod.
Ez a hajó gyárilag is két hajócsavarral készült. A rajzán jól látni, de van róla képem is.



Ami megkülönbözteti a Bluenose-tól, az pont ez.
A Bluenose az Amerika Kupa Vitorlásverseny-re épült, így ki volt zárva még a segédmotor lehetősége is, viszont a felszabaduló hely jól jött a megnövekedett személyzetnek.

Üdv Manópapa :)

Nem elérhető Manópapa

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Benjamin W. Lathan: Az új projekt.
« Válasz #19 Dátum: 2015. Március 10. - 04:00:41 »
Üdv Mindenkinek :)

Akkor folytassuk a sólyát.
Mindenek előtt, a továbblépéshez elengedhetetlen ez a két darab támasz. A magassága, a tervezett alsó fedélzet szintje, mínusz a gerendázat és a fedélzetvastagság.



A jelölés a jobb és a bal oldalé, bár elméletileg egyformák, mégis elég egy két tized eltérés, és máris csavarodás lép fel ha felváltva felcserélődnének. :)
És hogy mire is való ?
Íme: :)



Az alsó fedélzet csak a 6, 7, 8, 9, és 10-es bordát érinti. A fogópárok felragasztása után a két támasz kap egy hosszabbítást, a fedélzet fogópárjaihoz.
Értelemszerűen itt a legmagasabb ponthoz igazodva, bordánként csökken a magassága.
Lehet hogy kicsit macerásnak tűnhet a dolog, de ez a legpontosabb eljárás.



Az első három bordánál nem fogópár van, mert nem indokolt, illetve a négyes borda fogópárja nem egy szinten van. Itt van egy kis lépcső a fedélzetben, illetve ugyan ez lesz a nyolcas bordától a fartükörig.
Végül egy közeli kép Attilának, hogy még ezek a lécek is csiszoltak. :)



Itt jól látszik ( jobb felsó sarok ) a negyedik borda fogópár szinteltolása.

Folyt. köv: Manópapa :)