Üdv.
Ez egy hosszabb történet lesz. Kezdeném a gép történetével, igy lesz majd kerek a dolog.
Emlékeztető:
Az eredeti "Hattyú"-t 1941-ben terveztem, amikor is két változatban
két módozatban megépitettem úgymint, egy füles szárnyút 1800mm fesztávval lejtőmenti-
és egy V szárnyút 1900mm fesztávval sikföldi repitésre, illetve versenyekre. Sajnos az
eredeti tervrajz a háborúban megsemmisült.
2006-ban Bácskai Sándor, illetve Siklósi István modellező barátaim megkeresésére és
inspirálására - a soha nem muló emlékezetemből - megrajzoltam, majd megépitettem a "Hattyú"-t.
Tekintettel arra, hogy rádió irányitás volt a cél - a szükséges kellékek miatt - növelni kellet
a fesztávot a szárny eredeti mélységének megtartása mellett, 2500mm-re. A továbbiakban mind a
forma, mind arány és épitéshez szükséges anyagok tekintetében hű maradtam az 1941-es "hattyúm"-hoz.
A gép és a tervezője:
A képeket nem én készitettem.
Mivel rendesen megtetszet a formája és a nagysága igy lementetem a gép rajzait. És ez igy is maradt egy darabig amig az egyik
munkakapcsolatban meg nem látta egy lézervágó. Sikerült rábeszélnie, rajzoljam meg a gépet vágásra készre. A naggya el is készült és az első verzioval meg kerestük a tervezőt, mit szólna a gyártáshoz. igy engedélyt kaptunk rá. És itt jönn a történetben a nagy csavar, a lézervágó kérése az volt,hogy " legót " kell készteni a gépből ami egy rendesen áttervezett gépet takar. Lehető legtöbb alkatrész lézerrel elkészithető és minimális mühely munkával összerakható legyen. Valamint a Pali bácsival való egyeztetésnél balansz vezérsikos megoldás lett kérve.
Igy kezdödőt a rajzolás:
Legközelebb az prototipus képei következnek.