Rc modell repülőgépek > Slowflyerek

Gumimotoros teremrepülő

(1/4) > >>

kalazoli:
Sziasztok!

Neten találtam egy angol oldalon és nagyon megtetszett ez a modell kategória, mivel én azt nevezem
modellezésnek, hogy megépítem magamnak és működik. Természetesen nem vetem azt sem ha valaki
megveszi boltban, mert nekünk is van olyan modellező társunk, aki bevallja, hogy nincs olyan kézügyessége
hogy precízen megépítsen egy modellt, de szeret repülni.
A modellezésről a köztudatban elterjedt, hogy drága hobby, de itt egy példa rá kevés befektetésből is lehet
szépet és szórakoztatót alkotni.
Én az általam épített gépet hulladék anyagokból építettem, persze csak azt amit lehetett, de ha az ember
megveszi a balzalapokat, abból több gépet is tud készíteni.
Előnye a kategóriának, hogy a légierő kis helyen is elfér, nem kell hozzá nagy eszközkészlet, nem kell hozzá nagy
műhely, én egy darab bútorlapon a konyhaasztalon készítettem. ( A garázsban hideg volt )
Általában ezek a modellek scale gépek igy a lakás dísze is lehet.

kalazoli:
Mivel ez nem rc, nem tudtam, hogy melyik kategóriában indítsam a témát, de ez állt a legközelebb
hozzá, mivel ezekkel a gépekkel teremben és szabadban is repülnek.
A modellek meghajtása elsősorban gumimotorral történik, de van elektromos és
rakéta meghajtás is. A rakétameghajtáshoz a patront jelenleg nem lehet kapni, mert
jogszabályváltozás miatt engedélyköteles pirotechnikai alkatrésznek minősült angliában, de a gyártója
az összetételt próbálja átalakítani, hogy szabadon lehessen forgalmazni.
Ezek a gépek szabadon repülők, de szerintem a mikro elektrionikát bele lehet szerelni és
átalakítani rc géppé, ami nekem is a jövőbeli tervem.
Akit érdekel itt tudja megnézni miről van szó, innen lehet rajzokat is letölteni, valamint az oldal
hasznos műhelyfogásokat és alkatrész beszerzési lehetőségeket is tartalmaz.
http://www.ffscale.co.uk/index.htm

kalazoli:
Én ezt a Chilton DW.1 gépet választottam, ami egy scale gép. Angliában még repül belőle pár darab.



A rajz pdf. és bmp. formátumban is letölthető A4-es és teljes méterben is, valamint
nagy segítség, hogy az alkatrészek is külön összeszedve is benne vannak a
rajzokban, amit kinyomtatás után a nitrohígítós módszerrel könnyen rányomtathatom
a balzára.

kalazoli:
Az alkatrészek kivágása után egy keményebb balzalapból vágtam ki a 1,5x1,5 mm-es leceket.
A rajzra ráfektettem egy lefűzhető geoterma lapot ( műanyag irattartó ), mivel ehhez nem nem
ragad hozzá annyira a ragasztó. Az alakatrészek ragasztáshoz híg pillanatragasztót használok,
a csillapítók és futómű felragasztásánál sűrűt és aktivátort is alkalmazok, így gyorsabban haladok.



kalazoli:
A kerekeket agyrészét rétegelt lemezből készítettem el, a gumi részét abból a kemény
szivacsból készítettem a egy vevő dobozában volt mint védő csomagolás.

Levágtam a szivacsból egy megfelelő méterű - ez 20x20 mm-es- darabot, és
4 mm vastagságúra vágtam. Kivágtam az agyrésznek megfelelő, egy kicsit kisebb
lyukat, hogy ráfeszüljön az agyra, majd ráhúztam és styrol pillanatragasztóval
felragasztottam. Utána körbevágtam kör alakúra szélét és ívesre, kerékalakúra
csiszoltam finom csiszolóvászonnal és polírparírral.
A keréktengely 0,8-as acélszál, mely egy fencskendőtűből vágott acélcsőben forog.
A tű beszerezhető gyógyászati segédeszközök boltban, 7 Ft/db.
A rózsaszínű tű a legvastagabb, ebben tud elforogni még az 1 mm-es acélszál is.
A kerekeket egyszerűen balzából is elkészíthetjük, vagy vehetünk kis műanyag kerekeket is.

A légcsavar tengelye is ezzel a megoldással készült.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése