Üdvözletem!
Az elmúlt napokban sem tétlenkedtem. Éppen ellenkezőleg, rengeteget dolgoztam az épülő gőzhajóm gépészeti részén. Nagyon lassan tudtam haladni, mert törekedtem a lehető legprecízebb és legesztétikusabb megmunkálásra. A végeredmény pedig éppen olyan lett mint azt vártam, az évekig tartó kísérletezés meghozta gyümölcsét és tegnap este fél tíz körül a gőzgépem életre kelt! A végeredmény pont olyan lett ahogy a nagy-könyvben meg van írva. Egy két apró módosítást még végezni kell rajta. A tömítéseket gumiról klingeritre fogom cserélni, a kazán tetejének burkolatát kijavítom mert a hőtől felkunkorodott, a fő gőzvezetéket kenderspárgával fogom szigetelni. A kazán oldalát egy helyen megégettem és az alján a lakk is lepattogzott de ezt így hagyom mert szerintem ettől csak patinásabb. Felfűtés kb 6-7 perc, űrtartalom kb 4,5 dl, 3 bar állandó üzemi nyomás. Csalódott vagyok a hollanderek miatt mert sajnos a biciklitömlőkre már aluból gyártják őket, úgyhogy ez van, pedig a képen réz volt de ez jött. Biciklis boltban is csak ilyet tudtak volna adni.
Külön szeretnék szót ejteni a MAGUS feliratról. Valamikor, évekkel ezelőtt találtam egy régi beszáradt lapos ecsetet aminek a sörtéit rézlemez fogta körbe és ezen volt ez a felirat, vagyis ez a márkája. Na már akkor láttam magam előtt hogy milyen jól fog kinézni a kazán oldalán. Oda is került és még jelentéssel is bír A GÉP A MÁGUS, vizet alakít forgó mozgássá!
Na persze ez csak egy erőltetett magyarázat a névre de szerintem jól hangzik.
Videó sajnos egyelőre nem készült de hamarosan lesz az is. Addig is íme pár kép:
Az elkövetkezendőkben végzek egy merülőpróbát (remélem nem szó szerint merülőpróba lesz
) lefogatom a kazánt a hajótestben és elhelyezem az elektronikát. A tönkcsövet is rövidebbre kell vágnom mert a gépet is lejjebb tettem 10mm-rel a tervezettnél az alacsonyabb súlypont miatt.
Szóval folyt. köv.....