Viktor! Ez a MOTIP üvegszálas kitt neked mennyire vált be? Mert én is használtam már ezt is és a nem üvegszálasat is. Az üvegszálassal eléggé megkínlódtam, mert sehogyan sem tudtam jól elsimítani. Igazából oda volt jó ahol vastagabb gittelés kellett és aztán még a simával tudtam finomítani a felületet. Az üvegszövet viszont a kész felületre ment rá. Vékony 120-as üveg és híg poliészter gyanta. Ez olyan híg mint a víz, könnyen kenhető ecsettel, Varga Zoli ebből gyártja a csónakokat, tőle szoktam venni. 1-2 óra alatt köt. (vagy ahogy bekevered) Ezután még kapott a felület egy sor szórógittet, majd csiszolás és amikor már szép lett a felület akkor festettük. Én kaptam egy kis segítséget az üvegszövetezés után egy karosszériás barátomtól.
Találtam egy leírást. Valahogy ezt mi is így csináltuk.
"Alapozás után ha nagyobb sérülést látsz, azt késtapasszal kell javítani. Ha rendesen megkötött, megcsiszolod, mert a felülete borzalmas tud lenni, majd szórókittel töltöd a felületet. Ez egyrészt eltünteti a karcokat, másrészt láthatóvá teszi a nagyobb sérüléseket, amiket még késtapasszal (vagy kittel) javítani kell. Ha úgy látod, hogy van ilyen, akkor ott kittelsz, majd vársz, megcsiszolod az egészet (a szórókitt felülete is eléggé rossz, nem lehet ráfesteni) és újra lefújod szórókittel. Ha úgy gondolod, hogy már jó a felület, akkor utoljára vizesen célszerű csiszolni, mert úgy finomabb felületet lehet produkálni és nem marad rajta annyi por a csiszolás után. A por- és zsírmentes felületet meg lehet festeni, úgy lesz igazán szép."
Az én hajóm belülről csak gyantával van kikenve, kívülről pedig a fent leírtak szerint van kezelve.
Minden használat után gondosan szárazra van takarítva a hajó és két nagy kukazsákba csomagolva tárolom, hogy a por ne lepje, de azért egy kis szellőzést hagyva a csomagoláson. A hajó kb 14 éve készült. A gondos használat ellenére azóta néhány nagyon vékony repedés keletkezett. Ezek a hajszálnál ugyan vékonyabbak, de ha nagyon figyelmesen nézi az ember akkor láthatók.
Szépen haladsz a munkával. Csak gratulálni tudok. Gondolom hamarosan meg is lesz az első éles próba.
Látva a munkádat engem is ösztönzöl. Az én hajómon is kell egy nagyobb karbantartást végezni.