Rc modell repülőgépek > Vitorlázórepülés

ASW 28 építése

(1/20) > >>

kalazoli:
Szevasztok!

A VSO 10-es témában említettem, hogy a Modellmix Egyesületben Kazincbarcikán
(csakhogy csináljam magunknak a reklámot) épülni fog egy újabb 3 méter feletti
vitorlázógép.
A projekt el is indult és Tyukodi István barátom elkezdte építeni az ASW 28-as
vitorlázó gépet.

A törzse gyanta, a szárnya habmagos, balza teli torziós borítással készül.
A gép szárnyfesztávolsága 3700 mm lesz.

kalazoli:
A habmag kivágásáról sajnos nem készültek képek, de a további gyártásról
már pár képünk és folyamatos dokumentáljuk az építési folyamatot.


A törzsben látható a félszárnyak rögzítéséhez, tartására szolgáló cseszterton, mely 10 mm vastag
nyáklemezből készült, mely meghatározza a szárnyfülek feltörését is.


A szárnyban már benne van a főtartó, mely alul-felül 1-1 fenyőlécből áll, a cseszterton
részénél van dobozolva rétegelt lemezzel mindkét oldalán, valamint cérnázva és ragasztva.
A szárnytőnél látható két beragasztott fadarab is, mely a tájolócsapokat tartja majd.
Balodalt már készül a torziós borítás, mely 1,5 mm-es balzából lesz.


A törzs itt még  a beletolt csesztertonon kivül üres állapotban van.

kalazoli:
A képeken látjátok, hogy a habmag kivan könnyítve, ez sokat jelent abból a
szempontból, hogy a torzíós borítás felragasztásakor kevesebb ragasztót
vesz fel, mert inkább az adja a súlyt mint a habmag.
A könnyítéseket István a képen látható eszközökkel vágta ki.
A konzervdobozokból, dezodoros dobozokból és a végén elvéknyított csődarabokból
készített eszközöket gázlápával felmelegíti és kiolvasztja a habmagból a kívánt anyagot.

HC:
Gratulálok mindkettőknek eme nagy volumenű projecthez!
A törzset is Ti készítettétek?

HC:
Pista csak nem vontatni akar a Piper-el?  :D

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése