Rc modell repülőgépek > Vitorlázórepülés

F3J termikvitorlázó

(1/7) > >>

kalazoli:
Szevasztok!

Szuromi László kollégánk az ASW 28 épülése láttán felbuzdulva, az
öccse pincéjében több éve árválkodó gyanta törzset felhasználva
nekirugaszkodott, hogy a habmagos, balza torziós szárnyú
vitorlázógépet építsen Nagypál Ferenc és Tyukodi István segítségével.

kalazoli:
A törzs egy kicsit hibás, mert az egyik fele el lett csiszolva és igy a szárnycsonk
nem zár be szimmetrikus szöget a függőleges csillapítóval.



Ennek kiküszöbölésére a szárnycsonk ki lesz vágva a törzsből és annak
megerősítése után egy 1600 mm-es szárnyközép lesz csavarokkal felfogatva
a törzsre, valamint két 800 mm-es fület kap a szárny, így 3200 mm lesz
a fesztávja.

kalazoli:
A habmagokat, mint a többi ( VSO 10, ASW 28) gépnél is kézi habvágóval
vágtuk ki.



 Ez az egyik fül magja.

kalazoli:
Ez a szárnyközép magja, mely már össze van ragasztva,
ki van vágva a felfogatás és a szervóvezetékek és szervók helye,
valamint a főtartó helye is.





A szervóvezeték helye pillanatforrasztóba fogott, 1 mm vékonyságúra lapított
részvezetékkel van kivágva. Erről fotót és videót később rakok fel, ha megkapom.


kalazoli:
Megkaptam a videókat.
Az első videó azt mutatja be, hogyan vágja ki a főtartó helyét a habmagon.

https://www.youtube.com/watch?v=GjbTx9KNZ_4

A második videón a szervókábel vezetékcsatornáját vágja ki és ezen
láthatjuk rendesen a kivágó szerszámot, mely egy rézkábel darab, mely 1 mm
vékonyra van kalapálva és a megfelelő méretre meghajlítva.
A vékonyra kalapálás azért szükséges, hogy a sarkoknál a forma éles legyen, hogy a
léc pontosan bele illeszkedjen a saroknál is.

https://www.youtube.com/watch?v=_vrdSAxBFCU

A harmadik videón a szervó helyének kivágása látható.

https://www.youtube.com/watch?v=aSBTgrQHvE4

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése