Rc modell repülőgépek > Vitorlázórepülés
F3J termikvitorlázó
kalazoli:
Szevasztok!
Szuromi László kollégánk az ASW 28 épülése láttán felbuzdulva, az
öccse pincéjében több éve árválkodó gyanta törzset felhasználva
nekirugaszkodott, hogy a habmagos, balza torziós szárnyú
vitorlázógépet építsen Nagypál Ferenc és Tyukodi István segítségével.
kalazoli:
A törzs egy kicsit hibás, mert az egyik fele el lett csiszolva és igy a szárnycsonk
nem zár be szimmetrikus szöget a függőleges csillapítóval.
Ennek kiküszöbölésére a szárnycsonk ki lesz vágva a törzsből és annak
megerősítése után egy 1600 mm-es szárnyközép lesz csavarokkal felfogatva
a törzsre, valamint két 800 mm-es fület kap a szárny, így 3200 mm lesz
a fesztávja.
kalazoli:
A habmagokat, mint a többi ( VSO 10, ASW 28) gépnél is kézi habvágóval
vágtuk ki.
Ez az egyik fül magja.
kalazoli:
Ez a szárnyközép magja, mely már össze van ragasztva,
ki van vágva a felfogatás és a szervóvezetékek és szervók helye,
valamint a főtartó helye is.
A szervóvezeték helye pillanatforrasztóba fogott, 1 mm vékonyságúra lapított
részvezetékkel van kivágva. Erről fotót és videót később rakok fel, ha megkapom.
kalazoli:
Megkaptam a videókat.
Az első videó azt mutatja be, hogyan vágja ki a főtartó helyét a habmagon.
https://www.youtube.com/watch?v=GjbTx9KNZ_4
A második videón a szervókábel vezetékcsatornáját vágja ki és ezen
láthatjuk rendesen a kivágó szerszámot, mely egy rézkábel darab, mely 1 mm
vékonyra van kalapálva és a megfelelő méretre meghajlítva.
A vékonyra kalapálás azért szükséges, hogy a sarkoknál a forma éles legyen, hogy a
léc pontosan bele illeszkedjen a saroknál is.
https://www.youtube.com/watch?v=_vrdSAxBFCU
A harmadik videón a szervó helyének kivágása látható.
https://www.youtube.com/watch?v=aSBTgrQHvE4
Navigáció
[#] Következő oldal
Teljes verzió megtekintése