Sziasztok!
Nekem volt szerencsém Debrecen mellett a Vekeri tavon látnom úgy 8 éve ilyen versenyt.
Hát nem semmi reflex és összpontosítás kell hozzá az biztos!!!!
Én a nagy 15 cm
3-es kategóriát néztem meg, de ott érzésem szerint simán mentek 100 km/h-val a hajók (pláne a futam végére).
Olyan mint a F1 csak kicsiben, de tényleg!
A hang és a szag az nem semmi!!
A "box utca" egy hosszú stég ahol a versenyző és a technikusa állhat csak a futam alatt (szorosan egymás mellett, hogy minden versenyző elférjen).
Akkor egy 15 cm
3-s hajómotor a 30 perces döntő futam alatt
3liter 20%-os metilalkoholt szürcsölt be!
Akkor az olasz gyártmányú CMB hajómotorok uralták a mezőnyt, de a kisebb kategóriákban még a szintén olasz Rossi vagy NovaRossi márka is labdába rúgott.
Érdekesség (nekem újdonság) volt, hogy olyan hengerfej volt a 15cm
3-es hajókon amiben 2db izzógyertya volt.
A nem csak a hengert, de a kipufogó csonkot is kell hűteni ezeken a hajókon és a rezonátorok beállítása ugyan olyan aprólékos és fontos művelet, mint az F1-ben az első terelőszárnyaké.
Hihetetlen, hogy milyen apróságokon múlik a nagyobb sebesség és a jó fordulékonyság.
A kormány szervója általában 12-15kg-os fém fogaskerekes és dupla csapágyas.
A hajócsavarok két tollú alumínium csigák fényesre polírozva hatalmas "dőlésszöggél".
Mikor egy ilyen hajó megfelelően be van állítva és csúcssebességgel halad, akkor a nagy hajótestből jóformán csak a tönkcső és a kormánylap van a vízben.
A futam vége felé ahogy könnyebbé válnak a hajók nagy probléma a vízen maradás a nagy sebesség miatt. Erre a problémára nagyon érdekes megoldásokat fejlesztettek ki a versenyzők.
A 3,5 cm
3-es kategóriában nem direkt hajtja a motor a hajócsavart, hanem fogaskerék áttétellel!!!
A hajótest karbonszálas epoxigyanta tükörsima felületekkel (nem olcsó mulatság)!
És még mennyi sok érdekesség van.......
Szóval nagy élmény volt és mindenkinek javaslom egy ilyen verseny megtekintését.
ROCKETT