Rc modell repülőgépek > Vitorlázórepülés

VOSA antik szabadonrepülő RC-sítve

(1/9) > >>

kalazoli:
Szevasztok!

Egy szlovák modellező újságban láttam egy cikket képekkel egy kis repülőről, ami felkeltette a érdeklődésemet,
mivel a képek alapján nagyon hasonlított az F3J termikvitorlázó kategóriára.
A gép indítható felhúzással kézzel vagy csörlővel,kilőhető gumikötéllel, valamint lejtőzhetünk is vele.
Ami miatt felkeltette még az érdeklődésemet az, hogy 250 g alatt megépíthető rc változatban is, igy nem tartozik a törvény hatálya alá, nem kell légtérhasználati engedély, nem kell rá biztosítás. Aki ezek miatt hagyná abba a modellezést, ne tegye, ezzel a kis géppel is nagyon jól lehet szórakozni és ha többen vagyunk, akár versenyeket is szervezhetünk.
Én gondoltam egy olyan versenyre, ahol versenyezhetnénk a szabadonrepülő, majd az rc kategóriában is.
A gép megépíthető kb. 20-25 órai munkával.
Mivel nem nagy a gép 1 méter fesztávú, a szárnymélység 125 mm, így én felhasználtam a balza hulladékaimat az
építésnél.
Képet most nem tudok feltenni, mert az rcpilotra server hiba miatt nem tudom a feltölteni képeket, majd keresek valami megoldást.

kalazoli:
Megoldódtak a problémák, a hiba az én készülékem volt.
Itt van két rajz a gépről, melyet Radoslav Cizek csehszlovák modellező tervezett 1948-ban.
A kategória (N1) lényege és megkötése, hogy a Vosa ( darázs ) nevű modelljét csak fából
építsük meg a rajz alapján, újfajta rechnológiákat nem alkalmazhatunk ( szén, üveg gyanta,stb.)
A bevonásnál használhatjuk a fóliát, de van egy "új" anyag a Vlies, ami hasonló a japánpapírhoz, de attól sokkal
erősebb és rugalmasabb, rc gépeknél is használhatjuk.



Ez egy fülfeltöréses szárnyú változat, azaz az eredeti változat, Göttingen 591-es szárnyprofillal.
Inkább a szabadonrepülő változatnak ajánlott, de mivel az orra eléggé széles, könnyen elhelyezhető benne
az rc technika is. Erről is van egy képem.


Ezt a gépet szabadonrepülő változatban, Vlies bevonattal Nagypál Ferenc barátom építette meg. Ezt a gépet is
 a hétvégén Sajóőrösön megnézhetitek ha érdekel benneteket.

kalazoli:
Én a másik változatot építettem meg rc irányítással, melynek a szárnya V állású,
CLARCK Y szárnyprofillal. A szabályzat szerint egyébként mindtkét gépet, mindtkét
profillal és mindét szárnyfajtával meg lehet építeni.
A CLARCK Y profillal egyszerűbb az építés mivel alsó profilja egyenes.



Ez a változat így néz ki rc változatban, melyet Szlovákiában építődobozban meg lehet vásárolni.

kalazoli:
A szárnyat és a csillapító felületeket úgy szoktam készíteni, hogy elkészítem az építési rajzot leporelló papírra.
Azért szeretem erre készíteni a rajzot, mely bármilyen hosszú alkatrészt ki  lehet rá rajzolni anélkül, hogy
toldani kellene és a rajzot is egyszerű elkészíteni, mert a szélét használom bázis vonalnak.
A papírra a lefűzhető műanyag irattartót (genotermát) fektetek, természetesen szétvágva, majd ezen kezdem el
az építést, ugyanis ehhez nem ragad oda egyik ragasztó sem annyira, hogy végén ne tudnám könnyen lehúzni pl. a szárnyról.



A szárnyprofiloknak készítettem 1 mm-es rétegelt lemezből 2db mesterbordát, melyek közé fogva
csiszoltam össze az 1,5 mm-es balzából készült bordákat. A rajztól annyiban tértem el, hogy nem egy 3x8-as
főtartót tettem, hanem 2 db 3x3-as fenyőlecet, melyet 1-es balzával dobozoltam be.
A belépő léc 3x5-ös a kilépő léc 3x10-es fenyőléc.


kalazoli:
A kilépő lécbe 3 mm mélyen beleeresztem a bordákat, ettől is merevebb lesz a szárny.
A bordák helyét satuba fogott fémfűrészlap darabokkal vágom ki, igy azok egyforma méretűek
lesznek.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése