Szerző Téma: Ólomöntés  (Megtekintve 49 alkalommal)

Nem elérhető borazslo

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 27
Ólomöntés
« Dátum: 2017. Szeptember 27. - 23:55:56 »
Építgetem szép nagy vitorlásomat a Schooner Irene tervei alapján. A hajónak szüksége van egy tőkesúlyra és ehhez keresek segítséget.

Szükségem van egy bő 6kg-os tőkesúlyra. Például ólomból, de más - legalább ilyen fajsúlyú - anyag is érdekel. (Nem versenyre készül, szóval bármi jöhet.)

Tudtok valakit ajánlani, aki talán tud nekem ekkora ólomtömböt önteni valamiféle tervek alapján?

Nem elérhető borazslo

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Ólomöntés
« Válasz #1 Dátum: 2017. Szeptember 28. - 09:41:13 »
A neten kereseve találtam rá a Glob Metal Kft-re (Törökbálint): http://www.glob-metal.hu

Érdeklődő levelemre egy órán belül válaszoltak, majd telefonon egyeztettünk. Ha csinálok megfelelő öntőformát (egyszeri alkalomhoz gipsz, egyébként beton, kalodával, hogy bírja), akkor 2-4 munkanap alatt megcsinálják (ez csak játék nekik) ~ 1500+áfa/kg . Ja, és küldjek a formáról skiccet és akkor segít  kijelölni az osztósíkot (ha kell) és a beömlő nyílásokat. Jó jel.

Nem elérhető borazslo

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Ólomöntés
« Válasz #2 Dátum: 2017. Szeptember 28. - 09:45:39 »
De hogyan csináljak gipsz formát? Tudom, a legelegánsabb az volna, ha esztergálnék egy fa formát és majd azt nyomnám bele az gipszbe. De nem vagyok jó esztergálásba, akkor már kézzel. Van valami ötletetek, hogyan lehet legegyszerűbben?

Nem elérhető Poseidon

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 274
Re:Ólomöntés
« Válasz #3 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 15:21:41 »
Ahoj boraszló!

Milyen formájú és nagyságú azaz ólomsúly?

                                                            Poseidon.

Nem elérhető borazslo

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Ólomöntés
« Válasz #4 Dátum: 2017. Október 02. - 22:32:46 »
5,5 - 6,3 kg-os egyszerűsített csepp alakú súly két fél részből összeállítva:


Nem elérhető Öreg kezdő

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 187
Re:Ólomöntés
« Válasz #5 Dátum: 2017. Október 03. - 09:04:33 »

        Ahoj borazslo !

     Ilyen tömegű ólom öntéséhez a gipszforma nem szerencsés, ugyanis a száraznak látszó látszó gipsz is tartalmaz un. kristályvizet amely a forró ólom beöntésekor  csodálatos,

     és főleg veszélyes szökőkutat okoz! Szinte szétrobbanhat az olvadék,mielőtt meg szilárdulna.

     Javaslom a jól kiszárított homokformát, vagy az átmérőből következtetve a 1"-os hosszába félbevágott vascsövet.A két fél öntecset utána ráspollyal ,reszelővel stb   

      készre munkálni.

      Üdv.:Öreg .....