Szerző Téma: HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10  (Megtekintve 3169 alkalommal)

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Dátum: 2010. Április 11. - 16:50:32 »
Üdvözlet!


Engem is elkapott ismét a modellautó láz!  ::)
Főként polc dísznek szánom, de időközönként meg kel mozgatni kicsit.  ;D

Az alap autó egy HPI Nitro 3 Evo+ volt.

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10055

Egy kicsit egyedivé alakítottam az autót. Került bele néhány alumínium alkatrész és pár dolgot átépítettem , pl. megemeltem a hasmagasságot és hátravezettem a kipufogó nyílást.

Pár kép:











Ma volt egy teszt autózás is, de elég rövidre sikerült, mert az utcában nem nagyon bírták a szomszédok!    ;D
Végül is az alatt a pár perc alatt jól vizsgázott!

Röviden ennyi!
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #1 Dátum: 2010. Április 11. - 17:38:31 »
miért lenne ez polcdísz? azért a hpi nem egy gagyi kategória. szépen sikerült a gép. Ez a hátravezetett kipufogó nagyon fain lett. Bár levett kasznival kicsit bizarul néz ki, de úgy is kasznival autózol. Max addig lesz ez az autód polcdísz, amíg el nem kap engem is a gépszíj, mert akkor pályaépítés és verseny minden héten  ;)

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #2 Dátum: 2010. Április 11. - 19:09:04 »
Szia Tubi!

Kiváncsi vagyok,hogy a rezódobból felfelé távozó kipufogógáz kiviszi az olajos dzsúzt is?

Üdv. kisg325

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #3 Dátum: 2010. Április 12. - 08:41:34 »
Bár lenne Miskolcon egy on-road pálya  ::)
A kipuff igen elég fura, de jobb megoldás mint az eredeti! Nem kell kivágni a kasznit és nem nyomja végig az oldalát és a kereket olajjal!
Jobban is néz ki, viszont sérülékenyebb!

A kipuff-ban lévő olajjal nincs probléma! Van egy 1mm-es lyuk a rezonátoron a gumicső mögött! Én fúrtam!  ;D Ott mindent kifúj és az autót sem koszolja össze! Elképzelhető, hogy valamennyit lefolyt a rendszer, de még így is idegbeteg!  ;D

Itt egy kép egy régebbi autóm kipuff megoldásáról:

http://www.rcpilot.hu/gall/auto/873/2010031285801/110_on_road_kipufogorendszer_otikai_tuning.html


L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 938
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #4 Dátum: 2010. Április 12. - 09:39:11 »
Hát ez nagyon komolyan néz ki. De nem sok ez a folytás már kicsit? én annak idején sok helyen olvastam, mikor megoldást kerestem, hogy hogyan dugjam el a gép rooában a kipufogót esztétikusan, hogy a flexibilis cső önmagában elég dob helyett, mert folyt rajta annyit.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #5 Dátum: 2010. Április 12. - 10:01:43 »
Persze valamennyit fojtott rajta, de nem sokat. Bőven megérte az esztétikai élményért cserébe! Hobbi autó volt, nem számított a teljesítmény annyira!
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető bisztriz

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 36
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #6 Dátum: 2011. Február 02. - 20:48:07 »
Zsír a verda! mind a kettő nagyot ütött!! ;D ;D

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #7 Dátum: 2011. Február 03. - 16:47:17 »
Király a gép!
A kipuff divergens kúpja rövidnek tűnik, lehet hogy több kakaót kapna egy hosszabb kipuffal. A hosszabb divergens kúp szélesebb fordulatszám tartományban dolgozik, ellensúlyozhatná a hosszított stingert.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #8 Dátum: 2011. Február 04. - 09:38:41 »

Idézet
divergens kúpja
hosszított stingert

Ezek micsodák?  ;D
Jól gondolom, hogy ez a rezonátor elemei?

Én nem vagyok méricskélős műszaki ember! Megcsinálom és vagy jó, vagy nem!  ;D
Ez jó lett így!
70m mértünk  időre. Az eredeti megoldással és a hátravezető csővel!
Elismerem, hogy a stopperes mérés nem pontos, de nem észleltünk különbséget!
Biztosan nagyobb a veszteség, de megérte, mert sokkal tisztább az autó és sokat dob a látványon is!
Az első verziókban én is nagy hátsó dobot csináltam! A hátránya az, hogy nagyon sérülékeny. A másik, hogy nagyon hátra vitte a súlypontot!

L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #9 Dátum: 2011. Február 04. - 12:19:05 »

Idézet
divergens kúpja
hosszított stingert

Ezek micsodák?  ;D
Jól gondolom, hogy ez a rezonátor elemei?

Én nem vagyok méricskélős műszaki ember! Megcsinálom és vagy jó, vagy nem!  ;D
Ez jó lett így!
70m mértünk  időre. Az eredeti megoldással és a hátravezető csővel!
Elismerem, hogy a stopperes mérés nem pontos, de nem észleltünk különbséget!
Biztosan nagyobb a veszteség, de megérte, mert sokkal tisztább az autó és sokat dob a látványon is!
Az első verziókban én is nagy hátsó dobot csináltam! A hátránya az, hogy nagyon sérülékeny. A másik, hogy nagyon hátra vitte a súlypontot!


Hmm lehet hogy meg kéne tanulnom magyarul... Bocsi félig-meddig angolból veszem a szakszavakat. A divergens kúp a kipuff kiszélesedő része, ez felelős a gázok lelassítására, de a nyomáshullámot továbbengedi. Az elmélet szerint a szemben lévő falról és a nagyon rövid konvergens kúpos részről visszaverődve a nyomáshullám visszaszorítja a kipufogó rendszerbe kijutott keverék nagy részét. Az egyenes rész időzíti hogy az ütem mely részén érejen vissza a nyomáshullám. Ez csak a fordulattartomány egy bizonyos szűk részén működik tökéletesen, egy rezonancia tartományban, innen a "rezo" elnevezés. A stinger (fullánk) a kis csődarab amin kijut a kipufogógáz a szabadba, ennek a mérete és elhelyezése is befolyásolja a motor működését :)

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:HPI Nitro 3 Evo+ Nissan Skyline GTR 1/10
« Válasz #10 Dátum: 2011. Február 04. - 13:53:26 »
Hopp, majd elfelejtettem, nem érdekel A281 lengőkar tengely (flange shaft)? 3x36mm-es, eredetileg a rövid RS4 Nitro 3 Evo-hoz jó meg az RS4 MT-hez a hosszabb 3x42mm-es. Így maradt 2 pár rövid ami nekem nem kell.