Sziasztok!
Ismét egy régi vágyamat sikerült megvalósítanom. Amióta elkezdtem modellezni, azóta érdekeltek a nagyméretű, 1/5-ös modellautók.
Most végre találtam egyet nagyon kedvező áron, így le is csaptam rá. Az autóról semmit sem tudtam, azt sem milyen típus, van e hozzá alkatrész vagy hogy egyáltalán üzemképes e. Az már a hirdetés alapján látszott hogy nem mai (de még csak nem is tegnapi) darabról van szó és nagyon ritka mert azelőtt még csak képen sem láttam ilyet. Viszont nagyon megtetszett hogy ilyen patinás, ütött kopott. Egyébként sem szeretem a kész RTR modelleket, ezen pedig van mit csinálgatni. Az eladó nagyon segítőkész volt és küldött jópár részletfotót és egy videót amin látszott, hallatszott hogy a motorja kiváló állapotban van. Illetve felvettem a kapcsolatot egy tapasztaltabb és 1/5 modellekben jártasabb modellezővel akitől megtudtam hogy ez egy SVM Columbia MK5, illetve annak valami korai változata. Az autó olasz gyártmány és 1996!!!- tól 2000-ig gyártották. Így alkatrész már a világon sincs hozzá. Háháá ez ám a kihívás!
A fényezés sok helyen ütött kopott, ezzel lesz munka bőven. Többek közt a kék festéket fogom eltűntetni, hogy ne egy papagájra hasonlítson. A levegőszűrő valami robogó sportlégszűrő ezt le fogom cserélni. A féktárcsák úsznak az olajban és zsírban, meg úgy az egész autót darabokra kell szedni és megtisztítani. A gumik repedezettek de még használhatóak, bár eléggé meg vannak keményedve, lehet hogy semmire sem lesznek jók, majd kiderül. A kormánymű kicsit össze van gányolva vaslemezzel, ezt majd újra építem aluból. A lánc lóg és feszíteni nincs lehetőség gyárilag így majd gyártok rá valami feszítőt.
Viszont a motorja könnyen indul, szépen jár, nem csörög. A szervók működnek. Az autónak minden alkatrésze megvan, lengéscsillapítók nem szivárognak. Sajnos karosszériai nincs hozzá. Van viszont rajta 4 tárcsafék, ebből a két hátsó érdekes megoldású, a diffi két oldalán van elhelyezve.
Tervben van még az első rugótorony módosítása mivel ez a megoldás szerintem túl magas és nem is tetszik. Alacsonyabb konzolt fogok készíteni és a rugók laposabb szögben fognak állni, valamint bekerülnek a lengőkarok közé.
Egyelőre ennyi.
Folyt. köv.