Szerző Téma: Kísérleti gép XPS-ből  (Megtekintve 147 alkalommal)

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Kísérleti gép XPS-ből
« Dátum: 2018. Január 11. - 20:25:48 »
https://www.kephost.com/gezagyarmati
https://www.kephost.com/gezagyarmati

Erre ránézne valaki, még félkész állapotban van, nincs benne elektronika és nincs futója, teljesen saját kútfőből alkottam, kíváncsi lennék a véleményekre, hogy szerintetek egyáltalán fog-e repülni. A segítő tanácsokat szívesen fogadnám. Teljesen kezdő vagyok, ez csak próbálkozás, de úgy voltam vele hátha bejön. Tavaszig szimulátorozok utána szeretném kipróbálni.
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető MKGY

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 80
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #1 Dátum: 2018. Január 11. - 20:59:33 »
A vízszintes vezérsík túl kicsi, illetve az egyik lényeg, a szárnyprofil nem látszik a fotókon. Beállítási szög mennyi? Jobban jársz, ha tervrajz alapján építesz modellt, mert hasraütésre kicsi az esély a repképes modellre. Óriási elméleti tudás kell egy jó modellrepülő tervezéséhez. Erre még én sem vállalkoznék, mert többe kerülhet a leves mint a hús. Kezdőknek tökéletes választás a HobbyKing-es Tundra. Jó árban van és nagyon jók a reptulajdonságai. Ha ezzel már megy biztonságosan a repítés, csak akkor szabad belefogni a saját építésűbe, mert így kisebb az esélye a törésre.

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #2 Dátum: 2018. Január 12. - 21:33:51 »
A szárnyprofil asszimetrikus, a beállítási szögön nem tudom mit értesz, ha esetleg az elhúzást akkor 1-1 mm-t tértem el jobbra és lefelé a motor rögzítő alaplemezzel, de ez még változtatható. A vízszintes vezérsík kb. 1/5-e a fesztávnak, ahogy azt kisakkoztam néhány kép alapján. A fesztáv 1160mm, a hossz 940mm a felszálló súly kb 600 grammra van tervezve. Egyébként nem ezzel akarok kezdeni, hanem egy easy glider vitorlázóval aztán ha már azzal boldogulok akkor akarok ezzel is próbálkozni. (No meg nyomom a szimulátort.) De még bármelyik mérete változtatható, mert csináltam habvágót vettem xps lapot és abból tudok dolgozni. Egy komplett Bixler elektronikát vettem meg és azt építem bele, csak a légcsavar nem arról van, de a motor ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik. 
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4597
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
    • Google Rc-Modell
Re:Kísérleti gép XPS-b?l
« Válasz #3 Dátum: 2018. Január 28. - 12:48:18 »
Szia gezaguszti
MKGY kolléga szerintem a gép vízszintes  hossztengelyéhez mért szárny állásra illetve a vízszintes vezérsík állásszögére gondolt.
Amúgy én is saját építés? géppel kezdtem repülni. Nem lehetetlen de egy gyári gép hamarabb hoz sikerélményt. A géped így ahogy van is repképes lehet mert elég hosszú a farokrésze. Így a kissebb vízszintes vezérsíkkal is repülhet. Viszont az állásszöge nem mindegy. . . .A csupáknak nincs is vezérsíkjuk. A szimulátor jó. Arra hogy szokd a távirányítót. De repülni csak géppel fogsz tudni megtanulni.  Jó építést és tanulást.
UI: egy saját építés? géppel repülni dupla öröm!  ;)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #4 Dátum: 2018. Február 08. - 21:20:13 »
Ezt a hossztengelyhez mért szárny állásszöget és vízszintes vezérsík állásszöget kifejtenéd kicsit részletesebben ?
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető kalazoli

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 448
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #5 Dátum: 2018. Február 08. - 22:16:04 »
Heló!
Ha kezdő vagy célszerű segítséget kérni egy tapasztalt modellezőtől,
aki esetleg segít neked oktatókábelen keresztül repülni.
Én ajánlanám, hogy keress egy ilyen személyt és ne motoros
géppel kezdjél, hanem vitorlázóval, mivel az sokkal lassabban
repül, van időd reagálni gép kitéréseire, van időd korrigálni és egy
vitorlázó gép lomhább nem ideges mint egy motoros.
A szimulátor abban segít, hogy a vezetési alaprutinok kialakuljanak,
de nem olyan mint ha igazi modellt vezetnél, főleg ha szembe jön.

A vízszintes valóban kicsi, de szerintem, ha szélesebb magassági kormányfelületet raksz rá
hatásos lesz kisebb kormánykitérésnél is.

Ha elfogadsz még egy tanácsot a törés megelőzésére, célszerű, hogy
a gépedet egy tapasztalt modellező repülje be.
Üdv.  Kalanovics Zoltán
70/618-5008
Kazincbarcika

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4597
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
    • Google Rc-Modell
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #6 Dátum: 2018. Február 09. - 17:36:35 »
https://drive.google.com/open?id=1FuRAY6YWeslJxdy4mm_uabYc6mDFDAoU
Sziasztok

Csináltam egy sematikus rajzot a szárny állásokról. Illetve hogy mit értettem a gép hossztengelyéhez mérésen. Sajnos most nem tudom rendesen berakni a képet de majd otthonról igazítom.

A képen látszik a gép hossz tengelye.  A szárny vagy a vezérsík  belépő élének és a kilépő élének a tengelyhez viszonyított szögéről van szó. Ez lehet pozitív és negatív is.
A többszárnyas gépeknél a középső szárny általában 0-án áll az alatta elhelyezkedő +1°-ban a felső pedig -1°-ban szokott állni általában . a dupla szárnyúaknál az alsó szárny 0 a felső pedig -1°-ra van hangolva.
Ettől persze lehetnek eltérések.
A vízszintes vezérsík többnyire 0°-ban áll jól de ez eltérhet a gép felépítésétől függően. A felső szárnyas gépek és sok vitorlázógép(Cessna,Bluebaby.stb) +1°-os vezérsík állással repülnek jól.
Illetve a vezérsík pozitív állásszögével lehet némileg kompenzálni a hátra tolódott súlypontot is.(Itt nem a helytelen építésből adódó súlypontra gondolok.) De csak minimális mértékben. Ha a vezérsík +-ban van a gép farát emelni fogja így felszálláskor és nagy gázadáskor ez kiütközhet.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 09. - 17:56:35 írta gzax »

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #7 Dátum: 2018. Február 10. - 23:44:46 »
Heló!
Ha kezdő vagy célszerű segítséget kérni egy tapasztalt modellezőtől,
aki esetleg segít neked oktatókábelen keresztül repülni.
Én ajánlanám, hogy keress egy ilyen személyt és ne motoros
géppel kezdjél, hanem vitorlázóval, mivel az sokkal lassabban
repül, van időd reagálni gép kitéréseire, van időd korrigálni és egy
vitorlázó gép lomhább nem ideges mint egy motoros.
A szimulátor abban segít, hogy a vezetési alaprutinok kialakuljanak,
de nem olyan mint ha igazi modellt vezetnél, főleg ha szembe jön.

A vízszintes valóban kicsi, de szerintem, ha szélesebb magassági kormányfelületet raksz rá
hatásos lesz kisebb kormánykitérésnél is.

Ha elfogadsz még egy tanácsot a törés megelőzésére, célszerű, hogy
a gépedet egy tapasztalt modellező repülje be.
Egy öreg easy gliderrel akarok kezdeni és ha az már megy akkor akarok ezzel próbálkozni, csak szeretem hasznosan tölteni az időmet. Azért kezdtem építeni, meg közben rengeteg tapasztalatot lehet szerezni és ha repül akkor nagyobb a sikerélmény és nem utolsó sorban anyagilag is elviselhetőbb. Ha nem repül vagy törik, akkor lehet újra kezdeni. Nem vagyok időmilliomos, csak a stresszt így vezetem le. Van amikor napokig nem foglalkozom vele, de ha felb-nak agyilag akkor megszállotként dolgozom
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #8 Dátum: 2018. Február 10. - 23:49:22 »
https://drive.google.com/open?id=1FuRAY6YWeslJxdy4mm_uabYc6mDFDAoU
Sziasztok

Csináltam egy sematikus rajzot a szárny állásokról. Illetve hogy mit értettem a gép hossztengelyéhez mérésen. Sajnos most nem tudom rendesen berakni a képet de majd otthonról igazítom.

A képen látszik a gép hossz tengelye.  A szárny vagy a vezérsík  belépő élének és a kilépő élének a tengelyhez viszonyított szögéről van szó. Ez lehet pozitív és negatív is.
A többszárnyas gépeknél a középső szárny általában 0-án áll az alatta elhelyezkedő +1°-ban a felső pedig -1°-ban szokott állni általában . a dupla szárnyúaknál az alsó szárny 0 a felső pedig -1°-ra van hangolva.
Ettől persze lehetnek eltérések.
A vízszintes vezérsík többnyire 0°-ban áll jól de ez eltérhet a gép felépítésétől függően. A felső szárnyas gépek és sok vitorlázógép(Cessna,Bluebaby.stb) +1°-os vezérsík állással repülnek jól.
Illetve a vezérsík pozitív állásszögével lehet némileg kompenzálni a hátra tolódott súlypontot is.(Itt nem a helytelen építésből adódó súlypontra gondolok.) De csak minimális mértékben. Ha a vezérsík +-ban van a gép farát emelni fogja így felszálláskor és nagy gázadáskor ez kiütközhet.
Köszönöm a gyors választ!
Újabb hasznos tudás. Jó lenne sok infót begyűjteni tőletek, csak sajnos messze vagytok ahhoz, hogy személyesen is rendszeresen találkozhassunk.
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #9 Dátum: 2018. Február 11. - 11:52:03 »
Na szóval összeraktam, de sajnos súlyponti problémája van, meg kell hosszabbítanom az orr részt, hogy előrébb kerüljön a súlypont. Kicsit Pilatus Porteresebb lesz az eleje. Sajnos ez a tapasztalatlanságomból ered, de megpróbálom korrigálni. No meg abból, hogy saját fejből építettem. 😰
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4597
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
    • Google Rc-Modell
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #10 Dátum: 2018. Február 15. - 16:01:25 »
Nekem egy kicsit vastagnak tűnik a farok rész. Ha tömör az anyaga próbált üregesre alakítani.
Esetleg a szárny hátrébb helyezésével tudsz még javítani a dolgon.
A képeken nem láttam hogy hol vannak a vezérsíkok szervói. Ha azokat előrébb hozod és könnyű tolórudakat teszel akkor az is segíthet.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4597
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
    • Google Rc-Modell
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #11 Dátum: 2018. Február 15. - 16:17:00 »
Ja ha esetleg nem akarod nagyon átfaragni a gépet de van kedved építeni akkor nézd meg ezt.

Ez egy darab 5X10mm-es fenyőléc meg egy tábla diegós hab keveréke. Meg hát 2 9g-os szervó egy kis moci szabályzóval akuval. Szóval a legszükségesebbek.

Itt a topik is ha akarsz hozzá egy leírást.
Ha nekifeszülsz egy óra múlva vígan repkedhetsz vele az udvaron.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #12 Dátum: 2018. Február 15. - 17:51:59 »
Méretek, képek adatok, mert az a topikban nem elérhető!!! Egyébként pont most agyaltam egy ilyen kétszervos egyszerű tréneren, ami ha törik akkor sem fakadok sírva.
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #13 Dátum: Ma - 00:21:37 »
Ja ha esetleg nem akarod nagyon átfaragni a gépet de van kedved építeni akkor nézd meg ezt.

Ez egy darab 5X10mm-es fenyőléc meg egy tábla diegós hab keveréke. Meg hát 2 9g-os szervó egy kis moci szabályzóval akuval. Szóval a legszükségesebbek.

Itt a topik is ha akarsz hozzá egy leírást.
Ha nekifeszülsz egy óra múlva vígan repkedhetsz vele az udvaron.
Megtaláltam a drive-ot, azonban kellene a rajzoknak a neve, mert nem találom, bár már átbogarásztam és töltöttem is le belőle, utólagos engedelmeddel. Szóval a fájlnévnek örülnék ! Köszönöm !!!
Egy újraéledő szerelem !

Nem elérhető gezaguszti

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Kezdő
Re:Kísérleti gép XPS-ből
« Válasz #14 Dátum: Ma - 00:22:58 »
Ja ha esetleg nem akarod nagyon átfaragni a gépet de van kedved építeni akkor nézd meg ezt.

Ez egy darab 5X10mm-es fenyőléc meg egy tábla diegós hab keveréke. Meg hát 2 9g-os szervó egy kis moci szabályzóval akuval. Szóval a legszükségesebbek.

Itt a topik is ha akarsz hozzá egy leírást.
Ha nekifeszülsz egy óra múlva vígan repkedhetsz vele az udvaron.
Ja, nagyon jó kis gyűjtemény !!!
Megtaláltam a drive-ot, azonban kellene a rajzoknak a neve, mert nem találom, bár már átbogarásztam és töltöttem is le belőle, utólagos engedelmeddel. Szóval a fájlnévnek örülnék ! Köszönöm !!!
Egy újraéledő szerelem !